ΓΔ: 1480.49 1.10% Τζίρος: 60.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:10:36 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
emporio, eshop, texnologia, online
Φώτο: Shutterstock

Διαδικτυακοί καταναλωτές έχουν γίνει οι μισοί Έλληνες μετά την πανδημία

Σε ανοδική τροχιά παραμένει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα με τους online καταναλωτές να ωριμάζουν και να πραγματοποιούν μεγάλο μέρος των αγορών τους διαδικτυακά. Για νέα χρονιά ρεκόρ οδεύει στο 2023 το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα.

Τη σημαντική αλλαγή που επήλθε και πλέον παγιώνεται στο καταναλωτικό κοινό τα τελευταία χρονιά στο ηλεκτρονικό εμπόριο και την μεγάλη επίδραση της κρίσης του COVID-19 στις διαδικτυακές αγορές λιανικής στην Ελλάδα αναδεικνύουν τα αποτελέσματα έρευνας του ΣΕΛΠΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος).

Τα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφουν ένα ώριμο καταναλωτικό κοινό στα ηλεκτρονικά κανάλια με προοπτικές ανάπτυξης. Η ωριμότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφεται από το γεγονός της διατήρησης της αύξησης των online αγορών κατά τις περιόδους μετά την έξαρση της πανδημίας COVID και τα τότε μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 45% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό ίδιο με τον Νοέμβριο 2022 και σαφώς αυξημένο σε σχέση με το 39% του Ιουνίου 2022. Το ποσοστό αυτό είναι μεν χαμηλότερο από την υψηλότερο μέτρηση που έχει καταγραφεί του Δεκεμβρίου 2020 (61%) στην κορύφωση της πανδημίας, αλλά σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 (26%) την τελευταία μέτρηση πριν ξεσπάσουν έκτακτες συνθήκες. Με αναγωγή, αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον 7 στους 10 χρήστες του διαδικτύου χαρακτηρίζονται πλέον online αγοραστές. Τα σημαντικά αυτά ποσοστά είναι ακόμη μακριά από τα αντίστοιχα των ώριμων αγορών της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης όπου 9 στους 10 πολίτες πλέον κάνουν αγορές διαδικτυακά.

Τουλάχιστον 1 στους 4 online καταναλωτές θεωρούνται πλέον ιδιαίτερα προχωρημένοι αφού οι ηλεκτρονικές τους αγορές αντιπροσωπεύουν πάνω από το 20% των συνολικών τους αγορών. Μάλιστα για όλους τους online καταναλωτές κατά μέσο όρο οι ηλεκτρονικές αγορές αντιπροσωπεύουν πλέον το 10% των συνολικών τους αγορών, ποσοστό που παρουσιάζει αυξητική τάση σε σχέση με το 2022.

Με βάση εκτιμήσεις ειδικών αναμένεται το 2023 να είναι μια ακόμη χρονιά ρεκόρ για το ηλεκτρονικό εμπόριο B-C, με τουλάχιστον 20,000 ελληνικές επιχειρήσεις να έχουν πλέον οργανωμένο κανάλι ψηφιακών πωλήσεων και αρκετά ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα να έχουν πλέον σημαντικές online ετήσιες πωλήσεις πάνω από τα 10 εκατ. ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

emporio, eshop, e-commerce
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

To 94% των χρηστών Ίντερνετ στην Ελλάδα κάνουν ηλεκτρονικές αγορές μηνιαίως

Όπως αναφέρεται στην Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2023 για την Ελλάδα, της Nexi, σχεδόν οι μισοί Έλληνες καταναλωτές (49%) προτιμούν να κάνουν αγορές από εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα.
Economy, Oikonomia, Ellada
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Alpha Bank: Ισχυρή στήριξη κατανάλωσης - επενδύσεων για την οικονομία

Η πολύ καλή πορεία τόσο της καταναλωτικής δαπάνης όσο και η ανάκαμψη των επενδύσεων ήταν οι δύο βασικοί παράγοντες που στήριξαν την υπεραπόδοση της οικονομίας στο α' τρίμηνο, τονίζει η Alpha Bank.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Τοβίλ (tbi bank): Στόχος η καθημερινή τραπεζική με μηδενικές χρεώσεις

«Οι πληρωμές, όπως, για παράδειγμα, η πληρωμή του ρεύματος, έχει πάντα κάποιο κόστος για τον καταναλωτή. Στην tbibank πρόκειται να προσφέρουμε τέτοιου είδους πληρωμές δωρεάν», ανέφερε ο κ. Τοβίλ.