Σημαντική άνοδο καταγράφει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη νέα Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου της Nexi Ελλάδος, μέλους του Ομίλου Nexi, για το 2024. Η συνολική αξία των online δαπανών στη χώρα εκτιμάται στα 29,4 δισ. ευρώ, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση σε σύγκριση με τα €17,5 δισ. του 2023.
Τρεις βασικοί κλάδοι συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη του e-commerce: ο τουρισμός, τα καταναλωτικά αγαθά και η εστίαση. Η ενισχυμένη παρουσία των τομέων αυτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο διαμορφώνει νέες αγοραστικές συνήθειες και μετασχηματίζει τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων.
Ο τουρισμός διατηρεί πρωταγωνιστικό ρόλο, με τις online κρατήσεις να ανέρχονται σε 9,1 δισ. ευρώ. Το 29% των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου πραγματοποίησε online κράτηση ξενοδοχείου το 2023, ενώ το 26% προμηθεύτηκε αεροπορικά εισιτήρια μέσω διαδικτύου.
Η ευκολία, η ταχύτητα και η διαφάνεια των ηλεκτρονικών κρατήσεων ενισχύουν τη στροφή των καταναλωτών στις ψηφιακές υπηρεσίες ταξιδιών.
Στα καταναλωτικά αγαθά, το 50% των ερωτηθέντων επιλέγει να αγοράζει ρούχα online, το 37% είδη φαρμακείου και το 23% ηλεκτρικές συσκευές.
Τα ποσοστά αυτά επιβεβαιώνουν ότι το e-commerce αποτελεί πλέον βασικό δίαυλο καθημερινής κατανάλωσης, προσφέροντας ταχύτητα, ευκολία και μεγάλη ποικιλία επιλογών.
Στον κλάδο της εστίασης, το 45% των καταναλωτών παραγγέλνει φαγητό online τουλάχιστον μία φορά τον μήνα. Η συνήθεια αυτή έχει παγιωθεί, διαμορφώνοντας νέα πρότυπα εξυπηρέτησης και εξατομικευμένης εμπειρίας χρήστη μέσω εφαρμογών και πλατφορμών.
Η επέκταση της online κατανάλωσης σε βασικούς τομείς της καθημερινότητας δημιουργεί νέες ευκαιρίες αλλά και προκλήσεις για τις επιχειρήσεις, οι οποίες καλούνται να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους σε ένα διαρκώς εξελισσόμενο περιβάλλον.
Οι ψηφιακές πληρωμές αποτελούν κρίσιμο παράγοντα για την εμπειρία αγοράς, καθώς οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στην ευκολία και την ασφάλεια.
Η Nexi Ελλάδος στηρίζει τις επιχειρήσεις με λύσεις όπως η πλατφόρμα Nexi XPay, που προσφέρει ευελιξία, ασφάλεια και δυνατότητες όπως αποθήκευση καρτών σε wallet, one-click checkout και υποστήριξη επαναλαμβανόμενων πληρωμών.
Η έρευνα της Nexi περιλαμβάνει στοιχεία από έντεκα ευρωπαϊκές αγορές, μεταξύ των οποίων η Ελλάδα, και βασίστηκε σε απαντήσεις 2.604 χρηστών του διαδικτύου ηλικίας 18 έως 79 ετών, καταγράφοντας αναλυτικά τις αγοραστικές συνήθειες και τα ψηφιακά πρότυπα κατανάλωσης του ελληνικού κοινού.