Η κινεζική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου μόδας Shein προχωρά στο άνοιγμα των πρώτων φυσικών καταστημάτων της στη Γαλλία τον Νοέμβριο, σύμφωνα με συμφωνία που υπέγραψε με τη Société des Grands Magasins (SGM). Η εξέλιξη αυτή έχει προκαλέσει αντιδράσεις από πλευράς Γάλλων λιανεμπόρων.
Η Shein θα δημιουργήσει "shop-in-shops" στο πολυκατάστημα BHV, στο κέντρο του Παρισιού, καθώς και στα Galeries Lafayette σε πέντε επαρχιακές πόλεις. Πρόκειται για το επόμενο βήμα της εταιρείας, η οποία μέχρι σήμερα περιοριζόταν σε προσωρινά pop-up καταστήματα για την προώθηση των προϊόντων της.
Ο πρόεδρος της SGM, Φρεντερίκ Μερλέν, ανέφερε ότι το άνοιγμα των καταστημάτων αναμένεται να προσελκύσει νεότερο κοινό στα πολυκαταστήματα. Όπως σημείωσε, ο ίδιος πελάτης μπορεί να αγοράσει τόσο προϊόντα της Shein όσο και επώνυμες τσάντες κατά την ίδια επίσκεψη.
Η συμφωνία τέθηκε στο στόχαστρο των λιανεμπόρων. Η Shein, που προσφέρει φορέματα με 12 ευρώ και τζην παντελόνια με 20 ευρώ, δέχεται πιέσεις από ανταγωνιστές, πολιτικούς και ρυθμιστικές αρχές στη Γαλλία. Βουλευτές στηρίζουν νομοσχέδιο που, αν εγκριθεί, θα απαγορεύει στην εταιρεία να διαφημίζεται.
Όπως δήλωσε ο Γιαν Ριβοάλαν, επικεφαλής της Γαλλικής Ομοσπονδίας Έτοιμων Ενδυμάτων, "η δημιουργία ενός νέου υπερκαταστήματος Shein στοχεύει να κατακλύσει την αγορά μας με ακόμη περισσότερα προϊόντα μιας χρήσεως". Οι Γάλλοι λιανέμποροι ήδη αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό από αλυσίδες όπως τα Zara και τα H&M, ενώ η Shein προσελκύει καταναλωτές με χαμηλές τιμές και μόνιμες εκπτώσεις.
Σημειώνεται ότι στις αρχές του έτους αρκετές γαλλικές εταιρείες γρήγορης μόδας, όπως οι Jennyfer και NafNaf, προχώρησαν σε διαδικασίες πτώχευσης.
Το πρώτο κατάστημα της Shein θα λειτουργήσει στον έκτο όροφο του BHV στις αρχές Νοεμβρίου, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν καταστήματα στα Galeries Lafayette σε Ντιζόν, Γκρενόμπλ, Λιμόζ, Ανζέρ και Ρεν.