Την πόρτα του Ειδικού Εφέτη Ανακριτή θα περάσει σήμερα ο συμβασιούχος σταθμάρχης της Λάρισας που είχε την απογευματινή βάρδια, προκειμένου να απολογηθεί σχετικά με το δυστύχημα των Τεμπών, ανοίγοντας το νέο κύκλο καταθέσεων, καθώς αύριο πρόκειται να απολογηθεί ο έτερος σταθμάρχης και στη συνέχεια θα απολογηθεί και ο επιθεωρητής Κυκλοφορίας.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι εμπλεκόμενοι κατηγορούνται για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, ο συμβασιούχος αναμένεται να υποστηρίξει ότι η βάρδια του έληγε στις 22:00 και ότι ο ίδιος έφυγε στις 22:15, καθώς δεν δικαιούται υπερωρίες. Από την πλευρά του, ο παλαιότερος σταθμάρχης αναμένεται πως θα ισχυριστεί ότι η βάρδια του έληγε στις 23:00 αλλά και ακόμη κι αν βρισκόταν εκεί μέχρι και τις 23:00, δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι για να αποφευχθεί η τραγωδία καθώς η αμαξοστοιχία 62 έφτασε στο σταθμό της Λάρισας στις 23.02 το βράδυ.
Στις 30 Μαρτίου θα περάσει το κατώφλι του Ειδικού Εφέτη Ανακριτή ο επιθεωρητής κυκλοφορίας που αναμένεται να ισχυριστεί ότι είχε ζητήσει στη βάρδια, και μέχρι και τις 23:00 , να υπάρχουν δύο άτομα. Η απολογία του επιθεωρητή θα γίνει με υπόμνημα 80 σελίδων.
Παράλληλα στη δικογραφία έχουν προστεθεί και τα νέα στοιχεία που έχουν προκύψει από τις καταθέσεις συνδικαλιστών της Hellenic Train και του ΟΣΕ, όπως και το πολυσέλιδο πόρισμα των επιθεωρητών της Αρχής Διαφάνειας για τις ελλείψεις και τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και την πορεία της επίμαχης σύμβασης 717.
Στο πόρισμα της αρχής Διαφάνειας οι επιθεωρητές για την τηλεδιοίκηση Αθήνας και Λάρισας καταλήγουν στο συμπέρασμα πως «σφάλματα στη δημοπράτηση οδήγησαν στην υποχρέωση αντικατάστασης παρωχημένου και μη ασφαλούς εξοπλισμού τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης, προκειμένου να αποκατασταθεί η διασύνδεση και η συμβατότητα του νέου ηλεκτρονικού εξοπλισμού με τον υφιστάμενο».
Όπως αναφέρεται επίσης στην έκθεση, το το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ θα έπρεπε να επιδείξει την απαιτούμενη επιμέλεια την εμπρόθεσμη υλοποίηση των διαδικασιών του έργου αφενός για να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση και αφετέρου για να αποφευχθεί η πρόκληση περαιτέρω καθυστερήσεων στην ολοκλήρωσή τους.