ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA

Η AEGEAN ανοίγει φτερά για μακρινές γραμμές με τέσσερα Airbus A321

Ινδία, χώρες του Περσικού Κόλπου και της Κεντρικής Αφρικής βάζει στο στόχαστρο η AEGEAN. Ενισχύει τη βάση της Θεσσαλονίκης για το 2024. Αποδίδει η στρατηγική για τη μείωση της εποχικότητας.

Να είναι κερδοφόρα μέσα σε ένα με δύο χρόνια σε όποια αγορά αναπτύσσεται επιδιώκει η AEGEAN, που επενδύει για το 2024 στην ενίσχυση του αποτυπώματός της στους υφιστάμενους προορισμούς, με το βλέμμα στραμμένο προς την Ανατολή. Συμπληρώνοντας 25 χρόνια λειτουργίας στα τέλη Μαΐου, η ελληνική εταιρεία εισέρχεται σε έναν νέο κύκλο ανάπτυξης και δημιουργεί έναν υπο-στόλο τεσσάρων Long Range Α321, που θα της επιτρέψουν να ανοίξει φτερά για Ινδία, χώρες του Περσικού Κόλπου και της Κεντρικής Αφρικής.

Στο πλαίσιο δημοσιογραφικής αποστολής στο Ντουμπάι, όπου ο ελληνικός αερομεταφορέας εγκαινίασε τις πτήσεις τον περασμένο Νοέμβριο, ο διευθύνων σύμβουλος της AEGEAN, κ. Δημήτρης Γερογιάννης είπε: «Πιστεύουμε στις δυνάμεις μας. Ανταγωνιζόμαστε εδώ και 18 χρόνια όλους τους μεγάλους αερομεταφορείς όπου πετάμε στο εξωτερικό, και στην Αθήνα 50-60 εταιρείες. Όπου πετάμε έχουμε τουλάχιστο έναν low cost ανταγωνιστή και έναν full service. Όπου πετάμε το κάνουμε με συνέπεια και έτσι θέλουμε να συνεχίσουμε όπου πηγαίνουμε».

Για το 2024, η εταιρεία προσφέρει 19,5 εκατ. διαθέσιμες θέσεις, αναπτύσσοντας το δίκτυό της τόσο στις υφιστάμενες αγορές της Δύσης, όσο και προς Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Σαουδική Αραβία. Μάλιστα, προς τα ανατολικά «κουμπώνει» την ανάπτυξή της με νέες συνεργασίες, όπως με τις Emirates και Saudia αντίστοιχα.

Η είσοδος στον στόλο, σε περίπου δύο χρόνια, των νέων LR  321 θα δώσει στην AEGEAN τη δυνατότητα να εκτελεί πτήσεις εμβέλειας άνω των 4 ωρών και έως 7,5. Εξηγώντας το σκεπτικό της απόφασης, ο επικεφαλής της εταιρείας επισήμανε ότι πέραν των προβλέψεων για την ανάπτυξη των αγορών της Ασίας και Μέσης Ανατολής, διέβλεψαν και την ανάγκη για ένα άλλου τύπου προϊόν από αυτό που προσφέρεται μέχρι σήμερα. Συγχρόνως, σημείωσε πως πρόκειται για αγορές με τις οποίες και η χώρα μας επιδιώκει να αναπτύξει εμπορικές σχέσεις.

Στόχος η επέκταση της σεζόν

Έχοντας μοιράσει σχεδόν στα ίσια μεταξύ Ελλάδας και εξωτερικού τις επιπλέον προσφερόμενες θέσεις για το 2024, η AEGEAN βλέπει σημαντική δυναμική για τη χρονιά. Ως προς τις κρατήσεις, διαφαίνεται ότι οι επιβάτες επιστρέφουν στις συνήθειες του 2019, δηλαδή πριν το σοκ της πανδημίας, ενώ και οι Έλληνες γυρίζουν στα ταξίδια.

Η πορεία μέχρι σήμερα προδιαγράφει νέες κορυφές για το 2024, αν και οι άνθρωποι της AEGEAN παραμένουν συγκρατημένοι στις προβλέψεις. Η δυναμική της χρονιάς πάντως φάνηκε από το χειμερινό πρόγραμμα. Το διάστημα  Νοεμβρίου 2023 - Μαρτίου 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία της κίνησης, σημειώθηκε αύξηση προσφερόμενων θέσεων στο εσωτερικό κατά 6% και μέση πληρότητα 81%, παρόμοια με πέρσι, ενώ στο εξωτερικό αντίστοιχα 10% και 81%.

Η στρατηγική της εταιρείας κινήθηκε με πυρήνα την επέκταση της τουριστικής σεζόν και τη μείωση της εποχικότητας. Έτσι, καλοκαιρινοί προορισμοί, όπως το Μπιλμπάο, το Ταλίν και το Τσισινάου, διατηρήθηκαν για πρώτη φορά και στο χειμερινό πρόγραμμα, με πληρότητα που έφτασε το 70-75%, όπως και το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Βαρκελώνη. Αντίστοιχα, από το Ηράκλειο τα δρομολόγια σε Μόναχο και Φρανκφούρτη κατέγραψαν πληρότητες κοντά στο 80%.

Με αύξηση 12% των διαθέσιμων θέσεων στο εξωτερικό τον Απρίλιο, η πληρότητα έφτασε και πάλι στο  80%, με ώθηση από το καθολικό Πάσχα. Πολύ καλό ήταν και το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου, με βασική επίδραση από το ορθόδοξο Πάσχα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το Μαρόκο σημείωσε πληρότητα 100% για το Πάσχα.

Μετεγκατάσταση της τεχνικής βάσης

Στα τέλη του 2023, ο ελληνικός αερομεταφορέας έκανε ένα ακόμα βήμα ανάπτυξης και εξέλιξης, αναπτύσσοντας μέσα σε έναν χρόνο το πρώτο κέντρο αεροπορικής εκπαίδευσης και τη νέα τεχνική η βάση. Ήδη, στο κέντρο εκπαίδευσης πιλότων και πληρωμάτων καμπίνας, που ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2023, έχουν εγκατασταθεί και λειτουργούν οι πρώτοι τέσσερις προσομοιωτές, καλύπτοντας τις ανάγκες τόσο της AEGEAN όσο και τρίτων αεροπορικών εταιρειών.

Εντός του επόμενου μήνα αναμένεται η μετεγκατάσταση της τεχνικής βάσης στο νέο, αναβαθμισμένο κτήριο 56 του «Ελευθέριος Βενιζέλος». Στοχεύοντας στην προσέλκυση τρίτων εταιρειών, όπως σημείωσε ο κ. Γερογιάννης, έχουν ήδη γίνει τρεις με τέσσερις δοκιμές βαριάς συντήρησης για ξένες εταιρείες στις παλιές εγκαταστάσεις.

Η ανάπτυξη του νέου κέντρου εκπαίδευσης και συντήρησης, όπως εξήγησε ο κ. Γερογιάννης, θα προσφέρει στην ίδια την AEGEAN ευελιξία ως προς τη διαχείριση στόλου και προσωπικού, θα δημιουργήσει όμως αξία και για τη χώρα. «Στόχος μας για το MRO είναι μία από τις οκτώ γραμμές που μπορούμε να έχουμε τον χρόνο να τη δίνουμε σε τρίτους πελάτες, ξεκινώντας από το 2025 και σταδιακά να το επεκτείνουμε», είπε χαρακτηριστικά.

Όσον αφορά, δε, στο κέντρο εκπαίδευσης, από τους τρεις προσομοιωτές που λειτούργησαν αρχικά, ο ένας καλύπτει αποκλειστικά τις ανάγκες της AEGEAN, ενώ οι άλλοι δύο δούλεψαν ήδη σε ένα ποσοστό 85-90%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Aegean
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε λειτουργία το νέο hangar της Aegean: Το στοίχημα της εξωστρέφειας

Στόχος η προσέλκυση τρίτων πελατών στο νέο hangar της AEGEAN, ενώ η επένδυση των 140 εκατ. έχει φτάσει στο 70%. Οι πρώτοι τρεις προσομοιωτές δουλεύουν στο φουλ στο κέντρο εκπαίδευσης πιλότων και πληρωμάτων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Πετάει» το περιθώριο κέρδους της Aegean: Δεύτερο μεγαλύτερο στην Ευρώπη

Σε νέες αγορές στρέφεται η Aegean, όπως Ινδία, Κόλπος, Κεντρική Αφρική, καθώς και σε νέες δραστηριότητες εκπαίδευσης και συντήρησης. Η νέα τεχνική βάση είναι έτοιμη να υποδεχθεί τρίτες αεροπορικές εταιρείες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Deal της Aegean με Pratt & Whittney: Θα αποζημιωθεί για τους κινητήρες

Το ύψος της αποζημίωσης δεν ανακοινώθηκε από την εταιρεία. Θα είναι σημαντικό, αλλά δεν θα καλύψει πλήρως τις απώλειες από την καθήλωση αεροσκαφών. Μετά το μεγάλο μέρισμα στους μετόχους, μπόνους και στους εργαζόμενους.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γιατί εγκατέλειψε η Aegean την επένδυση στη ρουμανική Animawings

Η αποεπένδυση συγκεντρώνει τις δυνάμεις της Aegean στην ελληνική αγορά. Η εταιρεία ενισχύει το θερινό της πρόγραμμα κατά 3-5%, κυρίως από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με στόχο να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση.