ΓΔ: 2057.56 -0.25% Τζίρος: 166.36 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Βασιλάκης, Elbers
Φωτο: Ευτύχιος Βασιλάκης, Πρόεδρος της AEGEAN και Pieter Elbers, CEO της IndiGo. Credits: Aegean

Στρατηγική συνεργασία AEGEAN - IndiGo, στήνουν αερογέφυρα Ελλάδας – Ινδίας

Από τον Ιανουάριο ξεκινούν οι πρώτες απευθείας συνδέσεις Αθήνας με Νέο Δελχί - Μουμπάι. Με την είσοδο της AEGEAN από τον Μάρτιο, θα φτάσουν αθροιστικά τις 14 πτήσεις εβδομαδιαίως. Κλειδί η επιτάχυνση έκδοσης βίζα.

Με σύμμαχο την IndiGo η AEGEAN ετοιμάζεται να ανοίξει φτερά για Ινδία, συμπληρώνοντας τον κρίκο που της έλειπε στην αλυσίδα, ώστε να «ξεκλειδώσει» μια τεράστια αγορά 1,45 δισ. ανθρώπων, κάνοντας την πρώτη της πτήση διάρκειας 7,5 ωρών

Η συμφωνία που ανακοινώθηκε, εχθές, από τον πρόεδρο της AEGEAN, Ευτύχιο Βασιλάκη, και τον διευθύνοντα σύμβουλο της IndiGo, Pieter Elbers, κάνει το «Ελευθέριος Βενιζέλος» πύλη για τους Ινδούς προς εγχώριους προορισμούς όπως Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, τα νησιά, αλλά και προς τα Βαλκάνια και την Κροατία.

Η ινδική αεροπορική, που κατέχει μερίδιο περί το 60% στην ινδική αγορά και πραγματοποιεί καθημερινά πάνω από 2.200 πτήσεις, ξεκινάει τον Ιανουάριο τις πρώτες απευθείας πτήσεις μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας

Στις συνολικά έξι πτήσεις εβδομαδιαίως της IndiGo, τρεις από Νέο Δελχί και τρεις από Βομβάη, από τα τέλη Μαρτίου θα προστεθούν οι πέντε της AEGEAN προς Νέο Δελχί και τρεις προς Βομβάη ως τον Μάιο. 

«Για εμάς, δεν κάνει τη διαφορά ποια από τις δύο εταιρείες πάει πρώτη. Η IndiGo είναι στην αγορά της Ινδίας και είναι μια εταιρεία που πέρσι είχε 118 εκατ. επιβάτες. Το σημαντικό είναι να μην πάει κάποιος άλλος να μπει πριν από εμάς», σημείωσε ο κ. Βασιλάκης, υπογραμμίζοντας πως πηγαίνοντας μέσα σε έναν χρόνο από καμία απευθείας πτήση σήμερα στις συνολικά 14 πτήσεις εβδομαδιαίως, θα πρέπει να σημάνει τετραπλασιασμό της κίνησης που υπάρχει εμμέσως σήμερα μεταξύ Ινδίας και Ελλάδας, η οποία τοποθετείται στους 20.000 επιβάτες.

Μια ακόμη διπλή πρωτιά που θα σημειώσουν οι δύο αεροπορικές είναι ότι αμφότερες θα ρίξουν σε αυτό το νέο τους εγχείρημα τα πρώτα τους XLR αεροσκάφη. 

Η AEGEAN είχε ανακοινώσει μόλις τον περασμένο Ιούλιο την απόκτηση δύο νέα Α321neo XLR, αυξάνοντας τα καινούργια Airbus σε 60 και τη συνολική επένδυση στα 4 δισεκατομμύρια δολάρια ως το 2031. Ο ελληνικός αερομεταφορέας αναμένεται να λάβει τις τελικές εγκρίσεις για τις πτήσεις από και προς Ινδία ως τα μέσα Οκτωβρίου. 

Στη συνέχεια θα οριστικοποιηθούν και οι όροι συνεργασίας μέσω codesharing με την IndiGo.

Η αξία της συμφωνίας

«Σίγουρα σε μια τόσο τεράστια αγορά, όπου θα προσπαθήσουμε για πρώτη να αναπτύξουμε το προϊόν μας, καθώς και πτήσεις τέτοιας διάρκειας, η συνεργασία μας με τη μεγαλύτερη και ποιοτικότερη εταιρεία στην Ινδία είναι εξαιρετικά σημαντική», είπε ο πρόεδρος της AEGEAN, δίνοντας έμφαση στη δημιουργία μιας πολύ σημαντικής διασύνδεσης για τον τουρισμό και την επιχειρηματικότητα της χώρας μας.

Αναδεικνύοντας το μέγεθος των προοπτικών που έχει η αγορά της Ινδίας, σημείωσε ότι το 0,5% του πληθυσμού, που αντιστοιχεί σε 8 εκατ. κόσμο, δηλώνει εισόδημα πάνω από 50.000 δολάρια ετησίως. 

Είναι ένα νούμερο 20-25 φορές μεγαλύτερο από τη δυνατότητα των Ελλήνων να ταξιδεύουν σε άλλες χώρες. Συγχρόνως, η ινδική οικονομία αυξάνεται με έναν ρυθμό 6% περίπου ετησίως και η αγορά αεροπορικής μεταφοράς αυξάνεται με ρυθμό 12% στο εσωτερικό ετησίως και 14% στο εξωτερικό. 

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της IndiGo χαρακτήρισε αυτή τη συμφωνία ως ένα ορόσημο για τη δημιουργία συνδεσιμότητας, καθώς θα δώσει τη δυνατότητα στους επιβάτες της IndiGo να έχουν πρόσβαση σε ελληνικούς προορισμούς, αλλά και στις γειτονικές χώρες και την υπόλοιπη Ευρώπη, όπου πετά η AEGEAN

Αντίστοιχα, οι Έλληνες ταξιδιώτες θα έχουν τη δυνατότητα να ταξιδέψουν σε 92 πόλεις της Ινδίας και 40 διεθνείς προορισμούς, κυρίως της Νότιας Ασίας.

«Είναι ένα σημαντικό stepping stone, ώστε οι Ινδοί τουρίστες, επιχειρηματίες και επενδυτές να έρθουν στην Ελλάδα», είπε χαρακτηριστικά. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στο υπό κατασκευή νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου -στην εταιρεία παραχώρησης συμμετέχει μαζί με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η ινδική GMR-, που θα δημιουργήσει μεγάλες προοπτικές για τον τουρισμό. 

Σημείωσε, δε, ότι η εποχικότητα για τους Ινδούς είναι πολύ διαφορετική από τους Ευρωπαίους τουρίστες, γεγονός που μπορεί να συμβάλλει στην επιμήκυνση της σεζόν.

Πάντως, και οι δύο εστίασαν ως κομβική προϋπόθεση για να κερδηθεί το στοίχημα την επιτάχυνση στην έκδοση βίζα. «Για εμάς, είναι πολύ σημαντικό να λυθεί το ζήτημα της βίζα. Αυτό θα καθορίσει την επιτυχία ή την αποτυχία του εγχειρήματος», ξεκαθάρισε ο κ. Elbers

Από την πλευρά του, ο κ. Βασιλάκης επισήμανε ότι, μέχρι στιγμής, το πρόβλημα δεν έχει λυθεί για καμία από τις σημαντικές αγορές εκτός ευρωπαϊκού χώρου, που απαιτείται βίζα για να ταξιδέψει κανείς προς Ελλάδα. 

«Η διαδικασία έκδοσης είναι αργή και το προσωπικό και η διαχείριση είναι ανεπαρκής», εξήγησε, σημειώνοντας πως η ελληνική κυβέρνηση έχει ενημερώσει διάφορες χώρες, όπως Σαουδική Αραβία, Κίνα, Ινδία, ότι επενδύσει σε προσωπικό και βελτιώνει τις διαδικασίες για να επιταχύνει την έκδοση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αεροπλάνο Aegean Airlines
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

Συνεργασία IndiGo και AEGEAN για κοινές αεροπορικές πτήσεις

Η IndiGo και η AEGEAN υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας για πτήσεις κοινού κωδικού, διευρύνοντας τη συνδεσιμότητα μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας και προσφέροντας περισσότερες ταξιδιωτικές επιλογές στους επιβάτες τους.
Αεροπλάνο Aegean Airlines
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

AEGEAN: Το στοίχημα της Ινδίας και τα 4 δισ. ευρώ σε νέα αεροσκάφη

Η Aegean ξεκινά από τα τέλη Μαρτίου πτήσεις στο Νέο Δελχί και από τον Μάιο στη Μουμπάι, ανοίγοντας τον δρόμο για νέες αγορές της Κεντρικής Αφρικής και της Ασίας. Εκτός πλάνου τα υπερατλαντικά ταξίδια.