ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Aegean

Γιατί εγκατέλειψε η Aegean την επένδυση στη ρουμανική Animawings

Η αποεπένδυση συγκεντρώνει τις δυνάμεις της Aegean στην ελληνική αγορά. Η εταιρεία ενισχύει το θερινό της πρόγραμμα κατά 3-5%, κυρίως από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με στόχο να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση.

Εστιάζει στην ελληνική αγορά η Aegean Airlines με στόχο να διατηρήσει τη δυναμική ανάπτυξης, μετά τα ρεκόρ του 2023. Η απόφαση αποεπένδυσης από τη ρουμανική Animawings, που επισήμως ανακοινώθηκε χθες, κινείται σε αυτή την κατεύθυνση. Η μεταβίβαση του 51% της αεροπορικής εταιρείας στον έτερο μέτοχο, Memento Group, με τον οποίο μετρά δεκαπέντε χρόνια συνεργασίας, ευθυγραμμίζει τη στρατηγική επιλογή και των δύο πλευρών να δώσουν βάρος στις βασικές τους αγορές.

Έχοντας καταγράψει μία χρονιά ρεκόρ, σε όρους επιβατικής κίνησης και κερδοφορίας, με τις εκτιμήσεις να φέρνουν το EBITDA στα 400-415 εκατ. και τα κέρδη προ φόρων στα 200-215 εκατ. ευρώ, η ελληνική αεροπορική εταιρεία επιδιώκει την περαιτέρω ανάπτυξή της, ακολουθώντας τη δυναμική που ήδη διαφαίνεται στη ζήτηση για τη θερινή σεζόν του 2024.

Σε αυτό θα συμβάλλουν τα δύο αεροσκάφη που μέχρι σήμερα μίσθωνε η Aegean στην Animawings. Το πρώτο έχει ήδη επιστρέψει, ενώ και το δεύτερο θα είναι εδώ για να ενταχθεί στο θερινό πρόγραμμα της εταιρείας, που θα είναι ενισχυμένο κατά 3-5%, κυρίως από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Η προσθήκη των δύο αεροσκαφών στην εξυπηρέτηση του διευρυμένου δικτύου της εταιρείας, συμπληρώνει το παζλ του στόλου που θα αντισταθμίσει την ανάγκη καθήλωσης για επιθεώρηση δέκα αεροσκαφών από την Airbus, εξαιτίας του προβλήματος που έχει προκύψει στη διεθνή αεροπορική αγορά με τους κινητήρες GTF της Pratt & Whitney.

Στην ίδια κατεύθυνση, τέσσερα αεροσκάφη που μέχρι πρότινος εκτελούσαν πτήσεις τσάρτερ, επιστρέφουν στο πτητικό πρόγραμμα, ενώ η εταιρεία ανανέωσε και το leasing για ακόμη πέντε αεροσκάφη.

Παράλληλα, έχει ήδη συμφωνηθεί η επέκταση της παραγγελίας προς την Airbus από τα 46 στα 50 αεροσκάφη. Για τα τρία νέα αεροσκάφη της οικογένειας Neo έγινε χρήση της option, ενώ ένα επιπλέον θα αποκτηθεί με leasing. Την ίδια στιγμή, πέντε από τα υπολειπόμενα αεροσκάφη αναβαθμίστηκαν σε Αirbus321, ανεβάζοντας το μερίδιο των 321neo στο 60% της παραγγελίας. Η επίδραση αυτών των εξελίξεων στις χωρητικότητες και την αποδοτικότητα της εταιρείας αναμένεται από το 2025.

Το ιστορικό της επένδυσης

Η πρώτη φάση επένδυσης της Aegean στη ρουμανική αεροπορική εταιρεία πτήσεων τσάρτερ, με δραστηριότητα σε Ευρώπη και Αφρική, ξεκίνησε στις αρχές του 2020, οπότε απέκτησε ποσοστό 25%, επενδύοντας 450 χιλ. ευρώ. Εν συνεχεία, τον Οκτώβριο του 2021, ενίσχυσε τη συμμετοχή της στο 51%του μετοχικού κεφαλαίου, ανεβάζοντας το σύνολο της επένδυσης σε 1,3 εκατ. ευρώ.

Η μακροχρόνια συνεργασία της Aegean στην αναδυόμενη ρουμανική αγορά με τον εγχώριο tour operator Cristian Tour, μέλος του Memento Group, που ίδρυσε την αεροπορική το 2019, ήταν ένα εχέγγυο για την απόφαση. Η κυρίαρχη θέση του ταξιδιωτικού ομίλου, σε συνδυασμό με τη δυναμική που παρουσιάζει η αγορά της Ρουμανίας για τον ελληνικό τουρισμό, περιόρισαν το ρίσκο. Με ποσοστό 51%, η Aegean ανέλαβε τη συνδιοίκηση και επιχειρησιακή διαχείριση της εταιρείας, ενώ την εμπορική διαχείριση και υποστήριξη της Animawings είχε το Memento Group.

Με τη μεταβίβαση του ποσοστού, ο όμιλος του Cristian Pandel κατέχει πια το 100% της αεροπορικής. Στην ανακοίνωση του Memento Group για την εξαγορά γίνεται αναφορά στη συμβολή της Aegean στην ενσωμάτωση τεχνογνωσίας και εμπειρίας στην Animawings. Καμία από τις δύο πλευρές δεν αποκαλύπτει το ύψος της συναλλαγής, όμως ο Pandel μιλώντας στα ρουμανικά μέσα την προσδιόρισε σε εκατομμύρια ευρώ.

Από την πλευρά της, η Aegean στην ανακοίνωσή της, ευχήθηκε στον επί τρία χρόνια συνεργάτη και μακροχρόνιο πελάτη της κάθε επιτυχία στην περαιτέρω ανάπτυξη της Animawings.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Aegean
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε λειτουργία το νέο hangar της Aegean: Το στοίχημα της εξωστρέφειας

Στόχος η προσέλκυση τρίτων πελατών στο νέο hangar της AEGEAN, ενώ η επένδυση των 140 εκατ. έχει φτάσει στο 70%. Οι πρώτοι τρεις προσομοιωτές δουλεύουν στο φουλ στο κέντρο εκπαίδευσης πιλότων και πληρωμάτων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Πετάει» το περιθώριο κέρδους της Aegean: Δεύτερο μεγαλύτερο στην Ευρώπη

Σε νέες αγορές στρέφεται η Aegean, όπως Ινδία, Κόλπος, Κεντρική Αφρική, καθώς και σε νέες δραστηριότητες εκπαίδευσης και συντήρησης. Η νέα τεχνική βάση είναι έτοιμη να υποδεχθεί τρίτες αεροπορικές εταιρείες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Deal της Aegean με Pratt & Whittney: Θα αποζημιωθεί για τους κινητήρες

Το ύψος της αποζημίωσης δεν ανακοινώθηκε από την εταιρεία. Θα είναι σημαντικό, αλλά δεν θα καλύψει πλήρως τις απώλειες από την καθήλωση αεροσκαφών. Μετά το μεγάλο μέρισμα στους μετόχους, μπόνους και στους εργαζόμενους.