ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Οι βιομηχανίες αυτοκινήτου βάζουν πάνω από όλα την ασφάλεια των επιβατών

Ο Ανεξάρτητος Οργανισμός Euro NCAP διεξήγαγε τις περισσότερες δοκιμές ασφαλείας, δείχνοντας ότι η ασφάλεια οδηγών και επιβατών βρίσκεται σε πρώτο πλάνο, παρά τα προβλήματα.

Το 2022 ήταν μια εξαιρετικά απαιτητική χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία. Όχι μόνο επειδή οι αυτοκινητοβιομηχανίες έπρεπε να αντιμετωπίσουν νέους κανονισμούς για την ασφάλεια και τις εκπομπές ρύπων, αλλά και γιατί ο πόλεμος στην Ουκρανία παρέτεινε την αστάθεια στις γραμμές παραγωγής των εργοστασίων και αύξησε τον χρόνο παράδοσης νέων αυτοκινήτων. Οι ελλείψεις σε τσιπ ημιαγωγών και πρώτων υλών ανέβασε παράλληλα το κόστος των οχημάτων, δημιουργώντας μια πρωτόγνωρη για τα δεδομένα της αυτοκίνησης κατάσταση.

Αν και τα προβλήματα ήταν πολλά, ο τομέας της ασφάλειας των αυτοκινήτων δεν έκανε εκπτώσεις. Ο Ανεξάρτητος Οργανισμός Euro NCAP διεξήγαγε τις περισσότερες δοκιμές ασφαλείας, δείχνοντας ότι η ασφάλεια οδηγών και επιβατών βρίσκεται σε πρώτο πλάνο, παρά τα προβλήματα. Πέρσι, το Euro NCAP δημοσίευσε συνολικά 73 αξιολογήσεις ασφαλείας, εκ των οποίων οι 67 αφορούσαν ολοκαίνουργια μοντέλα αυτοκινήτων. Από το σύνολο των δοκιμών τα 15 από τα 65 αυτοκίνητα έλαβαν τέσσερα αστέρια (22%), ενώ 50 αυτοκίνητα έλαβαν πέντε αστέρια (78%).

Από το σύνολο των μοντέλων, πλήρως ηλεκτρικά οχήματα ήταν 22, ποσοστό 34% και πέντε στους έξι νικητές του Euro NCAP Best in Class ήταν ηλεκτρικά. Αυτό δείχνει την στάση των αυτοκινητοβιομηχανιών να επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση. Από την άλλη, πολλοί νέοι παίκτες έχουν εισέλθει στην ευρωπαϊκή αγορά. Συγκεκριμένα επτά μάρκες έκαναν το ντεμπούτο τους στο Euro NCAP. Από αυτές οι έξι προέρχονται από την Κίνα και μάλιστα τα αποτελέσματα που παρουσίασαν ήταν εξαιρετικά, λαμβάνοντας ιδιαίτερα υψηλές βαθμολογίες. Αυτό ανεβάζει τον ανταγωνισμό, καθώς οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν να αντιμετωπίσουν, πλέον, μοντέλα που παρέχουν υψηλά επίπεδα ασφαλείας και πολλές φορές είναι πολύ φθηνότερα.

Οι κεντρικοί αερόσακοι για τη μείωση των τραυματισμών σε ατυχήματα σε μακρινή πλευρά είναι ένα από τα νέα στοιχεία ασφαλείας. Από τα 65 νέα αυτοκίνητα που εξετάστηκαν, τα 47 (72%) είχαν στάνταρ κεντρικούς αερόσακους μπροστινών καθισμάτων. Πέρσι, τα περισσότερα οχήματα που αξιολογήθηκαν από το Euro NCAP (94%), περιελάμβαναν ήδη ένα σύστημα ανίχνευσης της υπνηλίας του οδηγού. Σε 53 από τις 61 περιπτώσεις αυτό επιτυγχάνεται με παρακολούθηση της εισόδου του τιμονιού ή και της θέσης της λωρίδας, ενώ σε 9 αυτοκίνητα χρησιμοποιείται άμεση παρακολούθηση των ματιών του οδηγού ή συνδυασμός.

Φέτος, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν να δουλέψουν προς το Vision Zero με νέα πρωτόκολλα στις δοκιμές αυτοκινήτων. Θα δοθεί πολύ μεγάλη έμφαση στην ασφάλεια ευάλωτων χρηστών του δρόμου. Όλα αυτά τα στοιχεία από τη μία βοηθούν στην μείωση των ατυχημάτων, όμως από τη άλλη αυξάνουν την τιμή των αυτοκινήτων, καθώς αυτά έχουν συστήματα που στοιχίζουν και επιβαρύνουν το συνολικό κόστος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Αυξήθηκαν οι πωλήσεις της Stellantiς στις ευρωπαϊκές αγορές το α' εξάμηνο

Είναι πρώτη σε συνολικές πωλήσεις στη Γαλλία, την Ιταλία και την Πορτογαλία τόσο τον Ιούνιο όσο και από την αρχή του έτους. Στη Γερμανία, Ιταλία, Πολωνία και Πορτογαλία να καταγράφει σταθερή ανάπτυξη.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.