Οι συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων θα συνεχίσουν να αυξάνονται τα επόμενα χρόνια, αλλά ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης αναμένεται να μειωθεί από το 3,6% που βρίσκεται τα τελευταία πέντε χρόνια στο 2% περίπου έως το 2030. Αυτή η πτώση θα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε μακροοικονομικούς παράγοντες, καθώς και στην άνοδο των νέων υπηρεσιών κινητικότητας, όπως η κοινή χρήση αυτοκινήτου.
Μια λεπτομερής ανάλυση, που δημοσίευσε η εταιρεία συμβουλευτικών υπηρεσιών Mckinsey, αναφέρει ότι σε πυκνοκατοικημένες περιοχές με μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων υπάρχει γόνιμο έδαφος για νέες υπηρεσίες κινητικότητας και πολλές πόλεις της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής ταιριάζουν απόλυτα σε αυτό το νέο προφίλ μετακίνησης. Οι νέες υπηρεσίες κινητικότητας μπορεί να οδηγήσουν σε μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων λιανικής, αλλά αυτή η μείωση είναι πιθανό να αντισταθμιστεί από τις αυξημένες πωλήσεις σε κοινόχρηστα οχήματα που πρέπει να αντικαθίστανται συχνότερα λόγω της μεγαλύτερης χρήσης και της σχετικής φθοράς.
Η ανάπτυξη των εταιρειών στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων είναι θετική και θα συνεχίσει να βασίζεται στις αναδυόμενες οικονομίες, ιδιαίτερα στην Κίνα και σε άλλες οικονομίες. Οι καταναλωτές σήμερα χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους ως οχήματα γενικής χρήσης, είτε για να μετακινούνται μόνοι τους στη δουλειά είτε για να πηγαίνουν ταξίδια, είτε γιατί θέλουν να γνωρίσουν την περιπέτεια. Στο μέλλον, οι οδηγοί μπορεί να θέλουν την ευελιξία και να επιλέγουν την καλύτερη λύση, μέσω των smartphone τους.
Βλέπουμε, ήδη, πρώιμα σημάδια ότι η σημασία της ιδιοκτησίας ιδιωτικού αυτοκινήτου αρχίζει να μειώνεται. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, για παράδειγμα, το ποσοστό των νέων (16 έως 24 ετών) που κατέχουν άδεια οδήγησης μειώθηκε από 76% που ήταν το 2000 στο 71% το 2013, ενώ σημειώθηκε ετήσια αύξηση άνω του 30% στα μέλη car-sharing στη Βόρεια Αμερική και τη Γερμανία τα τελευταία πέντε χρόνια.
Η νέα συνήθεια των καταναλωτών θα οδηγήσει σε νέες υπηρεσίες και σε εξειδικευμένα οχήματα. Η στροφή σε διαφορετικές λύσεις κινητικότητας θα στρέψει σε νέο τρόπο πωλήσεων, καθώς ένα στα δέκα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται το 2030 ενδέχεται να είναι κοινόχρηστο όχημα. Αυτό θα μπορούσε να μειώσει τις πωλήσεις οχημάτων ιδιωτικής χρήσης. Αυτό θα σήμαινε ότι περισσότερο από το 30% των αποστάσεων που θα διανύονται από έναν οδηγό θα προέρχονται από κοινή κινητικότητα. Κατά συνέπεια ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται μέχρι το 2050, θα είναι δυνητικά κοινόχρηστο όχημα.