ΓΔ: 2096.56 0.45% Τζίρος: 114.69 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:54:39
Βουλή των Ελλήνων εσωτερικό
Φώτο: SOOC

ΣΥΡΙΖΑ: Επιβεβαιώθηκε καρτέλ στην ακτοπλοΐα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού επιβεβαίωσε ύπαρξη καρτέλ στην ακτοπλοΐα, με Attica Group και Sea Jets να ελέγχουν το 60% της αγοράς και τις τιμές στα ύψη για τους επιβάτες.

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού επιβεβαίωσε την ύπαρξη καρτέλ στην ακτοπλοΐα, σύμφωνα με δήλωση του Τομεάρχη Οικονομικών & Ανάπτυξης της Κοινοβουλευτικής Ομάδας ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, βουλευτή Ηρακλείου, Χάρη Μαμουλάκη.

Όπως επισημαίνεται, το κόστος για ένα ταξίδι Πειραιάς – Ηράκλειο είναι από τα υψηλότερα στην Ελλάδα, με τους Κρητικούς να πληρώνουν σημαντικά ακριβότερα εισιτήρια σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές διαδρομές. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού επισημαίνει πως δύο όμιλοι, η Attica Group και η Sea Jets, ελέγχουν το 60% των διαθέσιμων θέσεων επιβατών, παρά το γεγονός ότι δραστηριοποιούνται συνολικά 216 εταιρείες και 299 πλοία.

Ο ανταγωνισμός χαρακτηρίζεται ως εικονικός, με τις τιμές να παρουσιάζουν σταθερά αυξητική τάση. Παράλληλα, ο στόλος των πλοίων εμφανίζει μέση ηλικία περίπου 25 ετών, ενώ δεν λείπουν και πλοία 30 και 35 ετών, τα οποία επιβαρύνουν το περιβάλλον και καταναλώνουν περισσότερα καύσιμα. Οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων μετακυλίονται απευθείας στα εισιτήρια, ενώ το μεταφορικό ισοδύναμο δεν καλύπτει το σύνολο του κόστους.

Ενδεικτικά, μια τετραμελής οικογένεια χρειάζεται πάνω από 400 ευρώ για απλή μετάβαση Πειραιάς – Ηράκλειο. Τα λιμάνια της Κρήτης αντιμετωπίζουν ελλείψεις και καθυστερήσεις στις επενδύσεις, ενώ το λιμάνι του Ηρακλείου έχει παραχωρηθεί στον όμιλο Grimaldi, ιδιοκτήτη και των Μινωικών Γραμμών.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, υπάρχει «συνεννόηση, χειραγώγηση ανάμεσα στις εταιρείες», με ταυτόχρονη αύξηση των κερδών των ομίλων και υψηλές κρατικές επιδοτήσεις για άγονες γραμμές, χωρίς να διατίθενται σύγχρονα και φθηνά πλοία.

Η πρόταση που κατατίθεται αφορά τη δημιουργία ρυθμιστικού δημόσιου πλαισίου για την ενίσχυση του ανταγωνισμού και τη διάσπαση των καρτέλ, την υποχρεωτική ανανέωση του στόλου με πιο «πράσινα» πλοία και τον ανασχεδιασμό του ακτοπλοϊκού δικτύου. Η Κρήτη, όπως τονίζεται, θα πρέπει να αποτελέσει κόμβο της Μεσογείου και όχι απλώς δορυφόρο του Πειραιά.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λογότυπο ΣΥΡΙΖΑ τραπέζι
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ: Στο προσκήνιο ξανά η απομόνωση της Κύθνου και οι ανάγκες των κατοίκων

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αναδεικνύει ξανά τα προβλήματα απομόνωσης της Κύθνου, με την τοπική κοινωνία να ζητά σταθερή ακτοπλοϊκή σύνδεση, εκπαιδευτικούς και ενίσχυση υγείας, ενώ η κυβέρνηση καλείται σε μόνιμες παρεμβάσεις.
Πανεπιστήμιο Αθηνών κτίριο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φοιτητές ΕΚΠΑ Διαχείρισης Λιμένων επισκέφθηκαν την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Φοιτητές του τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας επισκέφθηκαν την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενημερώθηκαν για τη λειτουργία της και για την κλαδική έρευνα στην ακτοπλοΐα, στο πλαίσιο πανελλήνιας συνεργασίας.
Σωκράτης Φάμελλος πορτρέτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Φάμελλος: Σοβαρές οι κυβερνητικές ευθύνες για τα προβλήματα της ακρίβειας

Κλείνοντας ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ξεκαθάρισε ότι «Η δική μας προσπάθεια θα είναι να στηρίξουμε τη λειτουργία της Επιτροπής Ανταγωνισμού, γιατί θέλουμε να έχουμε ισχυρές Ανεξάρτητες Αρχές».
Νίκος Παππάς προφίλ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παππάς: Θωράκιση των παιδιών απέναντι στους κινδύνους του διαδικτύου

Ο Νίκος Παππάς ανέδειξε στο Ευρωκοινοβούλιο την ανάγκη για ισχυρούς κανόνες και ψηφιακή παιδεία, ώστε οι ανήλικοι να προστατεύονται ουσιαστικά στον ψηφιακό χώρο και να αναπτύσσουν κριτική σκέψη.
ΣΥΡΙΖΑ βάθρο ομιλίας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ: Πιέσεις για κλήτευση Μαγειρία μετά την κατάθεση Σεμερτζίδου

Πηγές του ΣΥΡΙΖΑ αμφισβητούν τις απαντήσεις της Πόπης Σεμερτζίδου στην Εξεταστική για τον ΟΠΕΚΕΠΕ και ζητούν την άμεση κλήτευση του Χρ. Μαγειρία, επιμένοντας σε πλήρη διερεύνηση της υπόθεσης.