ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Ορίστηκε προσωρινός ανάδοχος για τη λειτουργία του μετρό στη Θεσσαλονίκη

Ο πρόεδρος της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» Νίκος Ταχιάος σημείωσε πως ο προσωρινός ανάδοχος είναι μία γαλλο-ιταλική σύμπραξη, ενώ απέκλεισε την τριετή μεταβατική λειτουργία από τον ανάδοχο κατασκευής του έργου.

«H Θεσσαλονίκη πρέπει να αποκτήσει το συντομότερο το μετρό που της αξίζει», τόνισε ο πρόεδρος της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» (μετά την επίσημη μετονομασία της Αττικό Μετρό) Νίκος Ταχιάος, ανακοινώνοντας παράλληλα ότι ορίστηκε ο προσωρινός ανάδοχος για τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης.

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9Fm», ο κ. Ταχιάος ανέφερε πως μέχρι τα τέλη Ιουνίου αναμένεται να ανακηρυχθεί ο οριστικός ανάδοχος της εταιρείας που θα λειτουργήσει το μετρό της Θεσσαλονίκης. «Είμαστε στο τέλος και αυτής της επιλογής, της εταιρείας που θα λειτουργήσει το μετρό της Θεσσαλονίκης. Την προηγούμενη εβδομάδα κλήθηκε ο προσωρινός ανάδοχος να υποβάλει τα δικαιολογητικά ώστε να γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι για να προχωρήσει η διαδικασία στο επόμενο στάδιο που είναι η ανακήρυξη του ως οριστικού αναδόχου», είπε χαρακτηριστικά.

Πρόσθεσε δε, ότι ο προσωρινός ανάδοχος είναι μία γαλλο-ιταλική σύμπραξη «μία κοινοπραξία που συμμετέχουν η εταιρία ATM, που λειτουργεί το Μετρό του Μιλάνο, και ο γαλλικός όμιλος EGIS, με την εμπειρία της Metro Service, που λειτουργεί το Μετρό της Κοπεγχάγης, το οποίο είναι ίδιο με το δικό μας μετρό. Βρισκόμαστε μπροστά σε μία καλή εξέλιξη και όλα θα πάνε καλά». Συμπλήρωσε ακόμα πως «ποτέ δεν ήταν στις προθέσεις της Αττικό Μετρό να κάνει κάτι διαφορετικό από αυτό που θα αναδείκνυε μια διαγωνιστική διαδικασία», αποκλείοντας την τριετή μεταβατική λειτουργία από τον ανάδοχο κατασκευής του έργου.

Όπως είπε ο κ. Ταχιάος, το έργο «προχωρά από τη φάση των μεμονωμένων δοκιμών στη συνδυαστική λειτουργία και έλεγχο για να δοθεί σε λειτουργία τους πρώτους μήνες του 2024. Τώρα αρχίζει η διαδικασία της ταυτόχρονης λειτουργίας όλων των συστημάτων και μπαίνουν στη σήραγγα παραπάνω από ένα τρένο. Αυτό γίνεται σταδιακά για να είναι σίγουρο ότι διασφαλίζονται όλες οι απαιτήσεις ασφαλείας».

Υπογράμμισε ακόμη πως οι περισσότεροι χώροι το επόμενο διάστημα θα απελευθερωθούν από τις λαμαρίνες και θα προχωρήσει η αποκατάσταση στο επίπεδο των οδών, ενώ ειδικότερα για το σταθμό της Βενιζέλου ανέφερε πως μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου θα έχει ολοκληρωθεί καθώς «όλα προχωρούν με ραγδαίους ρυθμούς».

Ερωτηθείς για τις επεκτάσεις προς τη δυτική Θεσσαλονίκη και την Καλαμαριά, ο κ. Ταχιάος απάντησε πως για τη βορειοδυτική επέκταση, ολοκληρώνεται με γρήγορους ρυθμούς η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ υπάρχει και το εργαλείο της συμφωνίας - πλαίσιο για τις διερευνήσεις δικτύων και τις πρόδρομες εργασίες που χρειάζονται. Για την Καλαμαριά είπε πως έχουν υπογραφεί όλες οι συμβάσεις που αφορούν την παράδοση αυτού του έργου. «Πιστεύουμε ότι έξι μήνες μετά τη λειτουργία της βασικής γραμμής είναι ένας εύλογος χρόνος που θα μας επιτρέψει να την εντάξουμε στο δίκτυο μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα 3 δισ. ευρώ το κόστος της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης

«Το άλλο Σάββατο, στις 30/11, παραδίδουμε στην κοινωνία ένα υπερσύγχρονο μετρό, με 13 σταθμούς μήκους 9,6 χλμ που θα εξυπηρετεί σε ημερήσια βάση περίπου 250.000 συμπατριώτες μας» είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το καλλιγραφικό «μ» θα είναι η οπτική ταυτότητα του Mετρό Θεσσαλονίκης

Ο λογότυπος του μετρό αντανακλά το ιστορικό βάθος της πόλης, την καινοτομία και τον δυναμισμό του έργου, και το τελικό αποτέλεσμα της οπτικής ταυτότητας ισορροπεί μεταξύ της ιστορικής έμπνευσης και της σύγχρονης αισθητικής.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ταχιάος: Στην τελική ευθεία για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης

Ο κ. Ταχιάος ερωτηθείς για το κατά πόσο το Μετρό θα επιλύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη, επεσήμανε ότι «αυτό το οποίο σε πρώτη φάση έρχεται να λύσει είναι η πρόσβαση στο κέντρο».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Ένα σύγχρονο και συνδυαστικό δίκτυο μεταφορών στην Θεσσαλονίκη

«Τα δύο μέσα πρέπει και θα λειτουργούν συμπληρωματικά, συνεργατικά και αλληλο-τροφοδοτούμενα, για την καλύτερη δυνατή, συνδυαστική ή μη, χρήση τους», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.