ΓΔ: 1436.79 0.53% Τζίρος: 145.29 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Shutterstock

Το αεροδρόμιο Καλαμάτας περνά σε Fraport και όμιλο Κωνσταντακόπουλου

Tα συνολικά έσοδα θα ανέλθουν σε 71,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 45 εκατ. ευρώ αποτελούν προκαταβολή παραχώρησης. Δεκτή η προσφορά των Fraport, Delta Airport Investments συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου και ΠΗΛΕΑΣ του ομίλου Κωνσταντακόπουλου.

Αποδεκτή έγινε σήμερα, όπως ανακοίνωσε από το βήμα του 2ου Growthfund Summit ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, η προσφορά των FraportDelta Airport Investments συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου και ΠΗΛΕΑΣ του ομίλου Κωνσταντακόπουλου για το αεροδρόμιο Καλαμάτας. 

Ο υπουργός έκανε λόγο για μια εξαιρετικά συμφέρουσα προσφορά για το ελληνικό δημόσιο και μάλιστα πολύ υψηλότερη από την ανεξάρτητη αποτίμηση, καθώς τα συνολικά έσοδα θα ανέλθουν σε 71,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 45 εκατ. ευρώ αποτελούν προκαταβολή παραχώρησης. Ο κ. Χατζηδάκης εξήρε τη διαδικασία που ακολούθησε το Υπερταμείο σε αυτόν τον διαγωνισμό για τη διαχείριση, λειτουργία, ανάπτυξη, επέκταση, συντήρηση και εκμετάλλευση του αερολιμένα για 40 έτη.

Πρόκειται για την κατάληξη ενός διαγωνισμού που ξεκίνησε πριν δύο χρόνια, με τέσσερα συνολικά σχήματα να δίνουν το «παρών». Οι υπόλοιποι τρεις αρχικώς ενδιαφερόμενοι ήταν: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - GMR Airports, Μυτιληναίος – Corporation America Airports, Egis Airport – Ακτωρ Παραχωρήσεις - Aéroports de la Cote d’Azur, όμως οι ζυμώσεις του τελευταίου διαστήματος έδειχναν ότι θα τερμάτιζαν το πολύ δύο μνηστήρες.

Υπενθυμίζεται ότι η συμμετοχή του Υπερταμείου στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας που θα τρέξει την παραχώρηση έχει «κλειδώσει» στο 10%, προκειμένου να εξασφαλισθεί τόσο η συνέχεια όσο και η επιστροφή μίας αξίας στην κοινωνία. Βάσει των όρων του διαγωνισμού, η συμμετοχή μπορούσε να ανέλθει κατά το μέγιστο στο 15%. 

Εντυπωσιακές επιδόσεις

Η εντυπωσιακή πορεία του αεροδρομίου της Καλαμάτας ως το 2019, με «καύσιμο» τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις που έχουν γίνει την τελευταία δεκαπενταετία στη Μεσσηνία -και την ευρύτερη περιοχή- με προεξάρχουσα το Costa Navarino του ομίλου Κωνσταντακόπουλου, ουσιαστικά το έβαλε στην πρώτη γραμμή της αξιοποίησης έναντι των υπολοίπων 22 αεροδρομίων.

Διακινώντας 341.000 επιβάτες το 2019, εκ των οποίων οι 317.000 ήταν από το εξωτερικό, το «Καπετάν Β. Κωνσταντακόπουλος» έδειξε μεγάλη δυναμική. Η κίνηση από το 2010 εκτοξεύθηκε κατά 250% περίπου ως το 2022, που έκλεισε με περισσότερους από 351.000 επιβάτες. Με τις επενδύσεις που θα γίνουν εκτιμάται πως θα προσεγγίσει τους 500.000 επιβάτες πριν το τέλος της δεκαετίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πύργοι ελέγχου... φεύγουν από τα αεροδρόμια: Έρχονται οι remote towers

Επένδυση 168,2 εκατ. ευρώ προβλέπει μελέτη για τη δημιουργία Remote Towers στα περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport με χρηματοδότηση 71 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης. Για αχρείαστο πρότζεκτ μιλούν οι εργαζόμενοι της ΥΠΑ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χατζηδάκης: Ποιες θα είναι οι 5 βασικές αλλαγές στο Υπερταμείο

Ειδικά για τις μεταρρυθμίσεις που αφορούν στη λειτουργία των θυγατρικών του Υπερταμείου ο Κωστής Χατζηδάκης τόνισε ότι «θα ήταν πραγματικά κρίμα οι διαρθρωτικές αυτές αλλαγές να μην τύχουν απόλυτης αξιοποίησης».
Aerodromio Heraklion
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ζητείται ο πραγματικός... ιδιοκτήτης του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης»

Να ξεκαθαρίσουν το τοπίο των ιδιοκτησιών στο ακίνητο - φιλέτο του αεροδρομίου Ηρακλείου, ώστε να αξιοποιηθεί μετά το 2027, θα επιχειρήσουν ως το τέλος του 2024 το υπουργείο Υποδομών και ο Δήμος Ηρακλείου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αεροδρόμιο Καλαμάτας: Οκτώβριο οι προσφορές από τέσσερα ισχυρά σχήματα

Δύο χρόνια μετά την έναρξη του διεθνούς διαγωνισμού, θα κατατεθούν οι οικονομικές προσφορές για την εκμετάλλευση του αεροδρομίου για 40 έτη. Πώς «απογειώθηκε» η κίνηση στο Αεροδρόμιο Καλαμάτας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί δεν... απογειώνεται η αξιοποίηση του αεροδρομίου στο Ηράκλειο

Το φιλόδοξο σχέδιο αξιοποίησης της μεγάλης έκτασης του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης προσκρούει στο θολό ιδιοκτησιακό καθεστώς, καθώς ο δήμος του Ηρακλείου διεκδικεί την ιδιοκτησία του 1/3 της έκτασης.
ellinikes alykes
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Μαγνήτης» επενδυτών οι Ελληνικές Αλυκές, τέσσερις οι ενδιαφερόμενοι

Πριν ακόμα αρχίσει το Υπερταμείο τη διαδικασία αναζήτησης επενδυτή, έχουν εμφανιστεί τέσσερις ενδιαφερόμενοι. Κλείνει η παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας. Τι θα γίνει με τα 22 μικρά αεροδρόμια.