ΓΔ: 1434.17 -0.62% Τζίρος: 52.36 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Ταχιάος: To Μετρό θα γίνει μία πραγματικότητα για τη Θεσσαλονίκη

O υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, αρμόδιος για τις υποδομές αναφέρθηκε στο έργο που θα παραδοθεί τέλος Νοεμβρίου τονίζοντας ότι οι σταθμοί του Μετρό της Θεσσαλονίκης, δεν θυμίζουν κλασσικό σιδηροδρομικό σταθμό, όπως συμβαίνει στο Μετρό της Αθήνας.

«Η 30η Νοεμβρίου είναι η καταληκτική ημερομηνία και το Μετρό στη Θεσσαλονίκη θα αποδοθεί στην πόλη λειτουργικό και ασφαλές», επεσήμανε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκος Ταχιάος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό Action24, λίγες ώρες μετά τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Όπως ανέφερε ο υφυπουργός: «Το Μετρό θα γίνει μία πραγματικότητα για τη Θεσσαλονίκη. Τα εγκαίνια θα είναι μία γιορτή για εκείνη. Το έργο αντιμετωπίστηκε εξ’ αρχής ως πολιτικό υποκείμενο και αυτό ήταν μεγάλο λάθος, παίρνοντας μία έκταση που υπερβαίνει τα όρια της Θεσσαλονίκης. Η πόλη επέτρεψε να χειραγωγηθεί πολιτικά και να εκτεθούμε στην Ευρώπη».

Οι σταθμοί του Μετρό της Θεσσαλονίκης, όπως διευκρίνισε ο κ. Ταχιάος: «Δεν θυμίζουν κλασσικό σιδηροδρομικό σταθμό, όπως συμβαίνει στο Μετρό της Αθήνας. Οι προδιαγραφές είναι μάλλον Βορειοευρωπαϊκές. Θυμίζει περισσότερο το μετρό της Κοπεγχάγης με «άρωμα Μιλάνου», καθώς η εταιρεία που έχει αναλάβει τη λειτουργία του αποτελεί Ιταλο–γαλλική σύμπραξη», συμπληρώνοντας ότι τα δρομολόγια θα είναι σε ώρα αιχμής κάθε 2,5 λεπτά.

Για την επέκταση προς την Καλαμαριά, ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι είναι εφικτό να λειτουργήσει στα τέλη του 2025. «Είναι θετικό ότι leader της κοινοπραξίας είναι η ΑΚΤΩΡ, μία εταιρεία η οποία τους τελευταίους μήνες απέδειξε ότι είναι απολύτως αξιόπιστη στα χρονοδιαγράμματά της και έχει «τρέξει» το έργο με πρωτοφανείς ρυθμούς. Η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου έγινε σε χρόνο ρεκόρ», πρόσθεσε.

Για τη δημιουργία νέας γραμμής ο υφυπουργός Υποδομών επεσήμανε ότι η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης κατέδειξε ότι η μεγαλύτερη ανάγκη βρίσκεται στη Βορειοδυτική Θεσσαλονίκη. Όμως, η επέκταση αυτή προϋποθέτει πρωτίστως να δοθεί η βασική γραμμή και να βρεθούν οι αναγκαίοι πόροι.

Αναφερόμενος στη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο κ. Ταχιάος εκτίμησε ότι είναι εφικτό να ολοκληρωθεί στο τέλος της δεκαετίας, παρά τα προβλήματα που έχουν προκύψει με δικαστικές προσφυγές στους σταθμούς των Εξαρχείων και του Ευαγγελισμού με το πάρκο Ριζάρη. Όπως τόνισε: «Με μετριοπάθεια και σύνεση, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα αυτά», επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: «Χρωστάμε έργα στην Αθήνα».

Κλείνοντας, ερωτηθείς για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι η κατασκευή του Flyover ήταν απαραίτητη προκειμένου να λειτουργήσει ως επιπλέον διάδρομος πάνω από τον Περιφερειακό, που θα επιτρέψει την ταχύτερη παράκαμψη του κέντρου της πόλης. Εξέφρασε την κατανόησή του για τη δυσφορία που προκαλείται στη Θεσσαλονίκη, συμπληρώνοντας ότι περιορίζεται με την πρόοδο του έργου, ενώ διαβεβαίωσε ότι το έργο θα παραδοθεί στις 16 Μαΐου του 2027.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι: «Για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού της πόλης είναι αναγκαίο, μεγάλο μέρος των μετακινήσεων προς το κέντρο, να γίνεται με το Μετρό».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΚΤΩΡ: Στην τελική ευθεία η κύρια γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης

«Το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει τελειώσει» ανακοίνωσε ο  Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, κ. Εξάρχου και πρόσθεσε ότι πλέον απομένει να ολοκληρωθούν οι δοκιμές και ότι στο τέλος Νοεμβρίου η Θεσσαλονίκη θα έχει Μετρό.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αλ. Εξάρχου: Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024

Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της Άκτωρ, «εκτελούμε το έργο και θα το ολοκληρώσουμε. Και όχι μόνο αυτό, αλλά όλα τα έργα μας, γιατί έχουμε εξασφαλίσει τόσο την τεχνική όσο και την χρηματοοικονομική μας επάρκεια».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Α. Αρανίτης: Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει ολοκληρωθεί το 2024

Ο Γενικός Διευθυντής της Intrakat τόνισε ότι, πέραν του έργου του Μετρό και της επέκτασής του προς την Καλαμαριά, η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα αποτελούν κόμβο υλοποίησης πολύ σημαντικών υποδομών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ορίστηκε προσωρινός ανάδοχος για τη λειτουργία του μετρό στη Θεσσαλονίκη

Ο πρόεδρος της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» Νίκος Ταχιάος σημείωσε πως ο προσωρινός ανάδοχος είναι μία γαλλο-ιταλική σύμπραξη, ενώ απέκλεισε την τριετή μεταβατική λειτουργία από τον ανάδοχο κατασκευής του έργου.