ΓΔ: 1392.44 -0.81% Τζίρος: 121.52 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 DATA
Φώτο: Shutterstock

Ο «Μεγάλος Αδελφός» της ΑΑΔΕ για τους πελάτες των επιχειρήσεων

Με το ψηφιακό πελατολόγιο οι επαγγελματίες, που θα καθοριστούν, θα πρέπει να το τηρούν ώστε να είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και στις διασταυρώσεις. Πότε θα χτυπάει καμπανάκι στην ΑΑΔΕ για πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.

Ένα ακόμη εργαλείο κατά της φοροδιαφυγής αποκτά η ΑΑΔΕ και θα έχει ψηφιακή εικόνα για το πελατολόγιο των επιχειρήσεων, θέλοντας να «σφίξει τον κλοιό» σε όσους επαγγελματίες αποκρύπτουν τα πραγματικά τους εισοδήματα.

Το Ψηφιακό Πελατολόγιο θα αποτελέσει τον «Μεγάλο Αδερφό» της ΑΑΔΕ σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες και έρχεται να «κουμπώσει» με τα ηλεκτρονικά τιμολόγια και τα ηλεκτρονικά βιβλία myDATA. Ουσιαστικά πρόκειται για τη σύγχρονη ψηφιακή έκδοση των πρόσθετων βιβλίων που τηρούσαν οι επαγγελματίες μέχρι το 2012. Σε αυτά καταγράφονταν όλοι όσοι εισέρχονταν στην επαγγελματική εγκατάσταση και με την αναγραφή ενός πελάτη θα έπρεπε να εκδοθεί και η απόδειξη παροχής υπηρεσιών.

Στο «μικροσκόπιο» της ΑΑΔΕ μπαίνουν επαγγελματίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα όπως συνεργεία, ηλεκτρολογεία αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, βουλκανιζατέρ, φανοποιεία, επιχειρήσεις πώλησης ανταλλακτικών και αξεσουάρ οχημάτων, πάρκινγκ, πλυντήρια, επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις πώλησης καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων.

Επίσης και οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εκδηλώσεων από χώρους (κτήματα και αίθουσες), εταιρείες catering, εταιρείες διοργάνωσης εκδηλώσεων (γάμοι, βαφτίσια κλπ) μέχρι ταξίδια, ψυχαγωγία και διακοσμήσεις.

Οι επαγγελματίες θα πρέπει να τηρούν ψηφιακό πελατολόγιο, ώστε να είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και να συγκρίνεται με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Το πρόγραμμα θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται και θα περνάει στο myDATA.

Στο Ψηφιακό Πελατολόγιο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδονται. Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.

Το ψηφιακό πελατολόγιο σε δεύτερη φάση θα διασυνδεθεί με το MyDATA, με τον έλεγχο να μπορεί να γίνεται και από το γραφείο του ελεγκτή, για να διασταυρώνει εάν και πότε, για παράδειγμα, κάποιος επισκέφθηκε  τον κάθε επαγγελματία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές εκτινάσσουν τα φορολογικά έσοδα του κράτους

Ήδη σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για την εφαρμογή του νέου αυτοκόλλητου σήματος στα ΤΑΞΙ που θα ενημερώνει τους πελάτες για την υποχρέωση των επαγγελματιών να δέχονται πληρωμές μέσω POS.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Φοροδιαφυγή πολλών εκατ. μέσω πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου

Πρόκειται για πλατφόρμα παγκόσμιας εμβέλειας, μέσω της οποίας παραγωγοί κάθε κλάδου προβάλλουν και πωλούν προϊόντα τους, όπως κοσμήματα, παπούτσια, είδη χειροτεχνίας, τσάντες, ρούχα, είδη διακόσμησης, έπιπλα κλπ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κύκλωμα φοροδιαφυγής με εμπόριο κινητών τηλεφώνων εντόπισε η ΑΑΔΕ

Ο ειδικός λογάριθμος της ΑΑΔΕ χτύπησε κόκκινο, και οδήγησε ελεγκτές της σε δύο επιχειρήσεις, οι οποίες πωλούσαν κινητά και έβαζαν στην τσέπη εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να τα δηλώνουν.