Ένα νέο μέτωπο στα σούπερ μάρκετ έχει ανοίξει τις τελευταίες ημέρες. Με μία ανάρτηση της στο FB, η Lidl Hellas προκάλεσε τις δύο ανταγωνίστριες στην κορυφή, την ΑΒ Βασιλόπουλος και την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη, κάνοντας συγκριτική παρουσίαση δέκα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας των τριών αλυσίδων. Για να δείξει ότι η ίδια είναι φθηνότερη.
Και για του λόγου το αληθές, η Lidl «ανέβασε» και τις σχετικές αποδείξεις αγοράς. Αυτό συνέβη την περασμένη Παρασκευή. Αμέσως απάντησε η ΑΒ Βασιλόπουλος, λέγοντας πως δεν έλαβε υπόψη της η Lidl την 6ευρη επιταγή που προσφέρει στους καταναλωτές. Ενώ η εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης αγνόησε την πρόκληση.
Την ίδια μέρα όμως ο γερμανικός όμιλος ανακοίνωσε πάλι στο ίδιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης ότι μειώνει τις τιμές – το λιγότερο ως 5% - σε ακόμη 80 προϊόντα, επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας, εντείνοντας την – έτσι κι αλλιώς – επιθετική εμπορική της πολιτική.
Ο Γερμανός discounter, αν μη τι άλλο επιχειρεί σε κάθε περίπτωση να φέρει τον ανταγωνισμό στην δική του περιοχή, στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπου έχει το προνόμιο να «χτυπάει» τις τιμές. Επιβεβαιώνοντας από την άλλη πλευρά αυτό που πλέον λέγεται «φωναχτά» στην αγορά, πως η κερδοφορία του είναι ιδιαίτερα υψηλή. Και, σε κάθε περίπτωση, υψηλότερη των ανταγωνιστών του. Ως εκ τούτου έχει τα περιθώρια «ανελέητων» προσφορών.
Όμως λόγω του εκτεταμένου δικτύου καταστημάτων που διαθέτει και των μεγάλων προσφορών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας – που ωστόσο παραμένουν κερδοφόρες – η Lidl Hellas πιέζει την αγορά «προς τα κάτω». Συγκεκριμένα η ένταση του ανταγωνισμού που προκαλεί στην συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων αναγκάζει – εκ των πραγμάτων – τους ανταγωνιστές της να ακολουθήσουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.
Η πίεση των τιμών στην ιδιωτική ετικέτας, αναγκάζει επίσης τις εταιρείες των επωνύμων προϊόντων να εντείνουν τις προσφορές τους, σε μια περίοδο όπου ήδη οι τιμές έχουν αρχίσει να υποχωρούν. Για να περιορίσουν τις απώλειες, ή εν πάση περιπτώσει να διατηρήσουν τα μερίδια τους. Κι όλα αυτά σε ένα περιβάλλον που μπορεί ο πληθωρισμός των τροφίμων να βρίσκεται στην καθοδική του φάση, αλλά η ακρίβεια διατηρείται.
Στη μηνιαία έρευνα της Circana του Απριλίου, που δημοσίευσε το BD, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανέρχεται στο 27,1% της αγοράς και των επωνύμων προϊόντων ανέρχεται στο 72,9%. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ρυθμός ανάπτυξης της ιδιωτικής ετικέτας «τρέχει» με 4,5% και των επωνύμων προϊόντων με 0,9%.
Κι όλοι πλέον στην αγορά έχουν προεξοφλήσει πως η άνοδος αυτή δεν είναι πλέον συγκυριακή, όπως συνέβη κατ΄επανάληψη στο παρελθόν. Αντιθέτως στο τέλος (;) αυτής της φάσης η ιδιωτική ετικέτα έχοντας αποσπάσει ένα ισχυρό μερίδιο αγορά θα έχει κερδίσει και ένα σημαντικό τμήμα των καταναλωτών – κι όχι μόνο από τα χαμηλά οικονομικά στρώματα.