ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.

Άρχισε ήδη τις συναντήσεις με επιχειρηματίες και στελέχη του λιανεμπορίου ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, προκειμένου να γνωριστούν και να τους μεταφέρει το μήνυμα του πρωθυπουργού για «να ρίξουν τις τιμές».

Σύμφωνα με πληροφορίες του BD, προχθές ο κ. Θεοδωρικάκος συναντήθηκε με τον κ. Γιάννη Μασούτη, ιδιοκτήτη της ομώνυμης αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Και χθες συναντήθηκε με τους εκπροσώπους της Μετρό ΑΕ (My Market και Metro cash & carry) και της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης ΑΕ. Επίσης, συναντήθηκε με εκπροσώπους της ΕΣΕ (Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος).

Προφανώς τις επόμενες ημέρες θα ολοκληρώσει τις συναντήσεις του με τους ανθρώπους του λιανεμπορίου και θα συνεχίσει με τους εκπροσώπους της βιομηχανίας τροφίμων. Στη διάρκεια αυτών των τεσσάρων συναντήσεων, ο νέος υπουργός Ανάπτυξης ζήτησε από τους επιχειρηματίες του λιανεμπορίου την μείωση των τιμών σε ορισμένα βασικά προϊόντα. Από την πλευρά τους οι επιχειρηματίες του κλάδου εξήγησαν στον κ. Θεοδωρικάκο ότι ο πληθωρισμός των τροφίμων είναι σε καθοδική τροχιά, το οποίο αναγνώρισε και ο ίδιος.

Ωστόσο, φαίνεται πως έχει αλλάξει το «δόγμα» της κυβέρνησης στον τομέα της ακρίβειας. Πλέον, ο στόχος είναι η επίτευξη αρνητικού πληθωρισμού στα τρόφιμα. Δηλαδή δεν είναι πλέον αρκετή η σταθερότητα των τιμών, αλλά η μείωση τους. Και γι΄ αυτό τους ζήτησε τη μείωση των τιμών σε ορισμένα βασικά προϊόντα, προκειμένου να μπορεί η κυβέρνηση να επιδείξει στους πολίτες – που ταλαιπωρούνται οικονομικά – τη σταθερή μείωση των τιμών.

Όπως έχει επισημάνει το BD κατ΄ επανάληψη, από τον περασμένο Οκτώβριο βρίσκεται σε αποκλιμάκωση –με αργούς ρυθμούς– ο πληθωρισμός των τροφίμων, ωστόσο το πρόβλημα της ακρίβειας θα παραμένει σταθερή αναφορά της δυσαρέσκειας των καταναλωτών. Απλώς δεν θα επιδεινώνεται. Εξ αυτού του λόγου πλέον ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης ασκεί πιέσεις –μέσω του κ. Θεοδωρικάκου– στην αγορά για αρνητική εξέλιξη των τιμών, τουλάχιστον βασικών προϊόντων.

Σ΄ αυτό το πλαίσιο πρόκειται να παραταθεί και η διάρκεια των βασικών μέτρων παρέμβασης στην αγορά. Δηλαδή του πλαφόν στο μικτό κέρδος και το «καλάθι του νοικοκυριού». Δεν είναι σαφές αν η νέα κυβερνητική προσπάθεια θα επιτύχει. Ωστόσο το βέβαιο είναι πως οι πιέσεις που θα ασκηθούν στο επόμενο διάστημα θα είναι αφόρητες και υπό την «δαμόκλειο σπάθη» λήψης και νέων μέτρων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Plithorismos, Inflation, Plythorismos, Times, Trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βαρύ κλίμα στις σχέσεις της κυβέρνησης και των ισχυρών στα τρόφιμα

Πηγές του κλάδου κάνουν λόγο για διαμόρφωση «κλίματος τρομοκρατίας» από το υπουργείο Ανάπτυξης, παρότι ο πληθωρισμός τροφίμων έγινε αρνητικός. Κόντρες και μεταξύ πολυεθνικών και ελληνικών εταιρειών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίθεση σε δύο μέτωπα από την κυβέρνηση για μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ

Περισσότεροι έλεγχοι και πολύ βαριά πρόστιμα, έως 6 εκατ. ευρώ. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ερευνήσει αν οι πολυεθνικές επιβάλλουν ακριβότερες τιμές στην Ελλάδα από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξέσπασε πόλεμος τιμών των σούπερ μάρκετ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ανοικτή επίθεση Lidl με συγκρίσεις τιμών σε προϊόντα private label και μειώσεις τιμών σε 80 προϊόντα. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να παρασύρει χαμηλότερα και τις τιμές στα επώνυμα προϊόντα.