ΓΔ: 1480.23 -0.15% Τζίρος: 72.57 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Ασφαλέστεροι στον κόσμο οι δρόμοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Σε επενδύσεις 59 δισ. ευρώ προχωράνε οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε ετήσια βάση σε τεχνολογίες που σχετίζονται με την ασφάλεια των οδηγών, των επιβατών και των πεζών.

Οι δρόμοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι μακράν οι ασφαλέστεροι στον κόσμο. Παρά την αύξηση των «ενεργών» αυτοκινήτων (το 2020 σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων-ACEA κυκλοφορούσαν 246.345.770 επιβατικά, δηλαδή περίπου 1,2% περισσότερα από ό,τι το 2019), οι θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα μειώθηκαν κατά 50% σε σχέση με το 2008.

Η αύξηση της οδηγικής ασφάλειας για τον κλάδο του αυτοκινήτου είναι αποτέλεσμα των δράσεων των αυτοκινητοβιομηχανιών που καθημερινά σχεδιάζουν, παράγουν και βγάζουν στην κυκλοφορία ασφαλή αυτοκίνητα. Άλλωστε, δεν είναι μικρά τα ποσά των επενδύσεων, καθώς αυτά αγγίζουν τα 59 δισ. ευρώ ετησίως και έχουν να κάνουν με τεχνολογίες που σχετίζονται με την ασφάλεια των οδηγών, των επιβατών και των πεζών.

Σήμερα, τα αυτοκίνητα έχουν γίνει περισσότερο ασφαλή από κάθε άλλη φορά και διορθώνουν πολλά λάθη του οδηγού, ενώ παράλληλα τον προστατεύουν όταν εμπλακεί σε ατύχημα. Επίσης, υπάρχουν τεχνολογίες που λειτουργούν ενισχυτικά κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Αυτές οι τεχνολογίες περιλαμβάνουν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) και βρίσκονται σε όλα τα σύγχρονα μοντέλα, αυξάνοντας παράλληλα και την εργοστασιακή τιμή τους.

Αξίζει να αναφερθεί κανείς στις τεχνολογίες που υπάρχουν στα σύγχρονα αυτοκίνητα, όπως συστήματα διατήρησης λωρίδας έκτακτης ανάγκης, προηγμένο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας, σήμα έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση για υπνηλία και προσοχή οδηγού, επισήμανση οδήγησης σε μικρή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, επισήμανση των ορίων ταχύτητας και σύστημα καταγραφής δεδομένων συμβάντων, που θα υποστηρίξουν την έρευνα κατά τη διάρκεια διερεύνησης των ατυχημάτων στο μέλλον.

Πολλά από αυτά τα συστήματα ασφαλείας ήδη είναι ευρέως διαθέσιμα και χρησιμοποιούνται σήμερα σε μεγάλη μερίδα σύγχρονων αυτοκινήτων. Όμως θα είναι στάνταρ σε όλους τους νέους τύπους οχημάτων, με περαιτέρω βελτιώσεις τα επόμενα χρόνια.

Φυσικά, η εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας συνεχίζεται με γοργούς ρυθμούς και δεν υπάρχει κανένα περιθώριο εφησυχασμού. Όλοι συμφωνούν ότι τα θύματα από τροχαία ατυχήματα πρέπει να μειωθούν περαιτέρω, με στόχο το Vision Zero. Ωστόσο, η τεχνολογία οχημάτων δεν είναι ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί αυτό. Θα πρέπει, πρωτίστως, να συνδυαστεί με τη συμπεριφορά του οδηγού, την καλύτερη επιβολή των υφιστάμενων κανόνων κυκλοφορίας και τη βελτιωμένη οδική υποδομή.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μ. Σχοινάς για EuroPride: Στο κέντρο των πολιτικών μας είναι άνθρωπος

Ο κ. Σχοινάς τόνισε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο την υλοποίηση της Ένωσης Ισότητας (Union of Equality) και την προώθηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένων και των ΛΟΑΤΚΙ δικαιωμάτων.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στην τελική ευθεία μπαίνει η ανταλλαγή δεδομένων Υγείας εντός της ΕΕ

Με τον Eυρωπαϊκό Xώρο Δεδομένων Υγείας οι πολίτες θα έχουν ταχύτερη και ευκολότερη πρόσβαση σε ηλεκτρονικά δεδομένα υγείας, ανεξάρτητα από το αν βρίσκονται στη χώρα καταγωγής τους ή σε άλλο κράτος μέλος.