ΓΔ: 2089.38 -0.88% Τζίρος: 179.62 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:55:37
Νέα σε μελέτη
Φωτο; Shutterstock

Βασικές προτεραιότητες Gen Z: Οικονομική ανεξαρτησία και αξίες

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα των ΕΥ και Young China Group LLC, βασικές προτεραιότητες για τη Gen Z είναι η οικονομική ανεξαρτησία, η συνέπεια με τις αξίες τους.

Η επιθυμία για οικονομική ανεξαρτησία (87%), η συνέπεια με τα θέλω τους και τις αξίες τους (84%) αλλά και η δημιουργία σχέσεων (60%) ξεχωρίζουν ως βασικές προτεραιότητες και ορόσημα για τη Gen Z, όπως καταγράφει πρόσφατη έρευνα της ΕΥ σε συνεργασία με τη Young China Group LLC, με τίτλο «The first global generation: Adulthood reimaginedfor a changing world». Η έρευνα βασίζεται σε απαντήσεις 10.000 νέων ηλικίας 18 έως 34 ετών σε δέκα χώρες και αποτυπώνει πώς η πρώτη γενιά που μεγάλωσε πλήρως στην εποχή του διαδικτύου και των social media επαναπροσδιορίζει την έννοια της ενηλικίωσης.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι νέοι ενήλικες εμφανίζουν μία εντυπωσιακή αλλαγή στις αντιλήψεις τους για τα παραδοσιακά ορόσημα της ζωής και τον ορισμό της επιτυχίας. Περισσότεροι από τέσσερις στους πέντε (86%) αυτοπροσδιορίζονται ως ενήλικες, παρότι το 60% εξακολουθούν να ζουν με γονείς ή κηδεμόνες. Η ψυχική και σωματική υγεία (51%) αποτελούν για πολλούς τον βασικό δείκτη μελλοντικής επιτυχίας, με τις οικογενειακές σχέσεις (45%) να ξεπερνούν την οικονομική ευημερία (42%) στις περισσότερες χώρες.

Για τις επιχειρήσεις, αυτή η αλλαγή επιβάλλει έναν ουσιαστικό μετασχηματισμό στον τρόπο που διαχειρίζονται και προσεγγίζουν το ανθρώπινο δυναμικό: Οι οργανισμοί καλούνται να επαναπροσδιορίσουν τις στρατηγικές προσέλκυσης και διακράτησης ταλέντου, ενώ τα brands χρειάζεται να επικοινωνήσουν πιο αποτελεσματικά με ένα κοινό που επανεξετάζει συνεχώς τι σημαίνει κατανάλωση και επιτυχία στη σύγχρονη εποχή.

Η έρευνα δείχνει ότι οι νέοι καλλιεργούν μία πιο ώριμη αντίληψη, αλλά και συναισθηματική νοημοσύνη, νωρίτερα από ποτέ, χάρη στην απεριόριστη πρόσβασή τους στην πληροφορία. Αυτό έχει δημιουργήσει μία γενιά που κατανοεί τις πολυπλοκότητες και τις προκλήσεις της ζωής, αλλά ταυτόχρονα εμφανίζει έντονη απόκλιση στις προσδοκίες της για το μέλλον: Σχεδόν ένας στους τρεις (31%) δηλώνει ιδιαίτερα ενθουσιασμένος για το πώς φαντάζεται τη ζωή του στα 50, την ώρα που το 34% αισθάνονται βαθιά ανησυχία.

Σε όλες τις χώρες που συμμετείχαν στη έρευνα η οικονομική ασφάλεια αναδεικνύεται ως ο σημαντικότερος παράγοντας άγχους για τους νέους. Ενώ το 87% θεωρούν την οικονομική ανεξαρτησία βασική προτεραιότητα, λιγότεροι από δύο στους τρεις (63%) δηλώνουν έντονο ενδιαφέρον για την απόκτηση πλούτου. Σε εργασιακό επίπεδο, το φαινόμενο του job hopping θεωρείται πλέον φυσιολογικό, σχεδόν έξι στους δέκα (59%) εκτιμούν ότι θα πρέπει να εργαστούν σε έως και πέντε εργοδότες κατά τη διάρκεια της καριέρας τους, ενώ σχεδόν ένας στους πέντε (19%) θεωρεί ότι θα πρέπει να αλλάξει εργασία έξι ή περισσότερες φορές.

Η στάση απέναντι στα οικονομικά ποικίλλει σημαντικά ανά χώρα: Στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα τα χρήματα αναδεικνύονται ως ο σημαντικότερος δείκτης επιτυχίας, ενώ στις ΗΠΑ κατατάσσονται μόλις στην πέμπτη θέση. Στην Ινδία και τη Σαουδική Αραβία πάνω από το 80% (86% και 84%, αντίστοιχα) θεωρούν ότι ο πλουτισμός είναι εξαιρετικά σημαντικός, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ (48%), τη Γερμανία (49%) και τη Σουηδία (33%).

Παρά τις μεταβαλλόμενες προτεραιότητες, οι προσωπικοί στόχοι και οι επιθυμίες βρίσκονται ακόμη στο επίκεντρο. Περισσότεροι από ένας στους τρεις (34%) ήδη έχουν παντρευτεί, και ένας στους τέσσερις (25%) βρίσκονται σε σχέση, ενώ οι μισοί από αυτούς που είναι μόνοι δηλώνουν ότι επιθυμούν να δημιουργήσουν δεσμό. Παρά την παγκόσμια πτωτική τάση στα ποσοστά γεννήσεων, σχεδόν τρεις στους δέκα (29%) ήδη έχουν παιδιά, ενώ σχεδόν οι μισοί (47%) από όσους δεν έχουν δηλώνουν ότι επιθυμούν να αποκτήσουν στο μέλλον.

Η τεχνολογία έχει δημιουργήσει μία κοινή «ψηφιακή γλώσσα» για τη νέα γενιά, γεφυρώνοντας γρήγορα πολιτισμικά και γλωσσικά χάσματα και ενισχύοντας την αίσθηση σύνδεσης σε έναν κόσμο που μεταβάλλεται διαρκώς. Σχεδόν όλοι οι νέοι (99%) έχουν smartphone, ενώ το 94% δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν καθημερινά πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, περίπου οι μισοί (44%) θα προτιμούσαν να μειώσουν τον χρόνο που αφιερώνουν στα social media, ενώ ένας στους τρεις (33%) αναφέρουν ότι η χρήση τους, τούς προκαλεί άγχος ή κατάθλιψη.

Με την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) να ενσωματώνεται σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας, η Gen Z καλείται να αναμετρηθεί με τις νέες προκλήσεις και τις τεράστιες ευκαιρίες που δημιουργεί. Σχεδόν οι μισοί (45%) δηλώνουν πρόθυμοι να δοκιμάσουν νέες τεχνολογίες, αλλά το ενδιαφέρον ποικίλλει ανάλογα με την περιοχή. Σε αναδυόμενες οικονομίες, όπως η Σαουδική Αραβία (39%) και η Ινδία (30%), οι νέοι εμφανίζονται πιο ανοιχτοί, ενώ σε πιο ώριμες αγορές, όπως η Ιαπωνία (17%) και η Νότια Κορέα (17%), παρατηρείται μεγαλύτερη επιφυλακτικότητα.

Σχολιάζοντας την έρευνα, η Ευτυχία Κασελάκη, εταίρος, Συμβουλευτικές Υπηρεσίες, επικεφαλής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών Ανθρώπινου Δυναμικού της ΕΥ Ελλάδος, δήλωσε: «Η Gen Z μεγαλώνει σε έναν κόσμο γεμάτο αντιφάσεις, αστείρευτη πρόσβαση στην πληροφορία, αλλά και βαθιά αβεβαιότητα, αμέτρητες ευκαιρίες αλλά και πίεση για μία επιτυχία η οποία ορίζεται διαφορετικά για τον καθένα. Σε αυτήν τη γενιά βλέπουμε μία μοναδική ικανότητα να ισορροπούν ανάμεσα στη φιλοδοξία και τη ρεαλιστική προσαρμογή στις αλλαγές. Για τις επιχειρήσεις, το στοίχημα δεν είναι απλώς να προσεγγίσουν αυτήν τη γενιά με τεχνολογία, αλλά να καλλιεργήσουν ουσιαστικές σχέσεις, δημιουργώντας ένα περιβάλλον όπου οι Gen Zers μπορούν να χτίσουν την προσωπική και επαγγελματική τους ταυτότητα, με γνησιότητα και σκοπό».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Επιχειρηματίας σε εκδήλωση
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τσιόδρας: Ψηφιακή ενηλικίωση και αυστηροί κανόνες για παιδιά στο διαδίκτυο

Ο ευρωβουλευτής Δημήτρης Τσιόδρας ζητά ευρωπαϊκά μέτρα για την προστασία των παιδιών online, προτείνοντας ψηφιακή ενηλικίωση, γονική συναίνεση και αξιόπιστους ελέγχους ηλικίας.
Άγαλμα Θεάς Δικαιοσύνης
ΔΙΕΘΝΗ

Ιταλία: Έως 20 μήνες φυλάκιση για απάτη κινδυνεύει η Κιάρα Φεράνι

Η εισαγγελία του Μιλάνου ζήτησε ποινή φυλάκισης 1 έτους και 8 μηνών για την Κιάρα Φεράνι, που κατηγορείται για απάτη σχετικά με την προώθηση φιλανθρωπικών γλυκισμάτων. Η Φεράνι αρνείται τις κατηγορίες και δηλώνει ότι έδρασε καλή τη πίστει.
Λογότυπο της Meta
ΔΙΕΘΝΗ

Ισπανικό δικαστήριο: Πρόστιμο 550 εκατ. δολαρίων στη Meta για αθέμιτο ανταγωνισμό

Ισπανικό δικαστήριο επέβαλε στη Meta πρόστιμο άνω των 540 εκατ. ευρώ για αθέμιτο ανταγωνισμό και παραβίαση προσωπικών δεδομένων, δικαιώνοντας τα τοπικά μέσα ενημέρωσης σε μια απόφαση-ορόσημο υπέρ της δημοσιογραφίας.
Κυριάκος Μητσοτάκης ομιλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Απαιτείται παρέμβαση για ψυχικά θέματα παιδιών λόγω social media

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης προειδοποίησε για τις επιπτώσεις της υπερβολικής χρήσης των social media στην ψυχική υγεία των παιδιών, τονίζοντας την ανάγκη κρατικής παρέμβασης και καλύτερης προστασίας των ανηλίκων στο ψηφιακό περιβάλλον.