ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Αναγκαία μέτρα για την υγιεινή στο χώρο εργασίας

Σύμφωνα με τον όμιλο Adecco, η σωστή ενημέρωση και η ψυχραιμία είναι τα «κλειδιά» για τη σωστή διαχείριση της κατάστασης.

Συμβουλές για την ελαχιστοποίηση της διαταραχής κατά τη διάρκεια μίας πανδημίας παρέχει ο όμιλος Adecco.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ομίλου, «η ευημερία των εργαζομένων, συναδέλφων και συνεργατών, θα πρέπει να είναι η πρώτη προτεραιότητα κάθε οργανισμού, καθώς ο άνθρωπος βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο. Δεν θα πρέπει φυσικά να παραβλέπουμε και τις συνέπειες που μπορεί να έχει για τις επιχειρήσεις μία ανεξέλεγκτη πανδημία. Πολιτεία, αλλά και οργανισμοί, έχουν δείξει σε μεγάλο βαθμό ετοιμότητα και έχουν ήδη θέσει σε εφαρμογή προληπτικά μέτρα, για να μετριάσουν την εξάπλωση. Πιστεύουμε πως, εάν πολιτεία και οργανισμοί συνεργαστούν και αν ο καθένας μας ξεχωριστά ακολουθήσει με υπευθυνότητα τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) και τις νομοθετικές ρυθμίσεις, θα μπορέσει να αποφευχθεί μία εκτεταμένη εξάπλωση του ιού, που θα έθετε σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία και, κατ’ επέκταση, πιθανόν θα μπορούσε να επηρεάσει και τη λειτουργία και την παραγωγικότητα των εταιρειών».

Σύμφωνα με τον όμιλο Adecco, η σωστή ενημέρωση και η ψυχραιμία είναι τα «κλειδιά» για τη σωστή διαχείριση της κατάστασης.

Όπως επισημαίνει, οι πρώτες και απλούστερες, αλλά πολύ σημαντικές οδηγίες, είναι οι εξής:

  • Είναι απαραίτητο ο καθένας μας να προστατεύσει τον εαυτό του, αλλά και τους γύρω του, μέσω της καλής προσωπικής υγιεινής. Τακτικό και σχολαστικό πλύσιμο χεριών με σαπούνι ή χρήση απολυμαντικού με βάση το οινόπνευμα, εάν το πλύσιμο των χεριών δεν είναι εφικτό, ιδίως μετά από επαφή με άλλους ή μετά από χρήση δημόσιων χώρων.
  • Αποφεύγουμε να αγγίζουμε τα μάτια, τη μύτη και το στόμα, ειδικά με άπλυτα χέρια.
  • Αποφεύγουμε την επαφή με άτομα που είναι άρρωστα.
  • Εάν αισθανθούμε αδιαθεσία ή έχουμε συμπτώματα γρίπης, ίωσης ή κρυολογήματος, μένουμε στο σπίτι και επικοινωνούμε με το γιατρό μας, για να λάβουμε ορθές οδηγίες.

Από την πλευρά τους, οι εταιρείες είναι σημαντικό να είναι προετοιμασμένες και λειτουργικές, υπό τις ιδιαίτερες συνθήκες. Η σωστή ενημέρωση των εργαζομένων τους είναι και σε αυτήν την περίπτωση το «κλειδί». Ταυτόχρονα, χρειάζεται να ληφθούν και μέτρα, ώστε να εξασφαλίσουν την ικανότητα συνέχισης των εργασιών τους μέσα στις ειδικές αυτές συνθήκες.

Μέτρα που αφορούν στην υγιεινή στο χώρο εργασίας:

  • Ανάρτηση οδηγιών σχετικά με τις καλές πρακτικές υγιεινής (Συστάσεις του ΕΟΔΥ).
  • Απολυμαντικό χεριών διαθέσιμο για τους επισκέπτες και τους εργαζόμενους.
  • Αποφυγή χειραψίας.
  • Αυξημένη καθαριότητα του περιβάλλοντος εργασίας - γραφεία, κοινόχρηστοι χώροι, λαβές θυρών, κουμπιά ανελκυστήρων, κτλ.
  • Ενημέρωση των εργαζομένων, (μέσω ιστότοπων, intranet, emails), για τα μέτρα προστασίας, αλλά και συμβουλές για πρακτικές υγιεινής.
  • Λήψη μέτρων για την ενίσχυση των πρακτικών υγιεινής κατά τη διάρκεια συναντήσεων για την αύξηση της ευαισθητοποίησης των εργαζομένων.

«Η συνέχιση της ομαλής λειτουργίας των εταιρειών συχνά απαιτεί συναντήσεις εργαζομένων, των οποίων η βάση είναι σε διαφορετικές πόλεις ή και χώρες. Γνωρίζουμε πως συχνά η προσωπική επικοινωνία μπορεί να θεωρείται πιο αποτελεσματική, αλλά σε ειδικές περιπτώσεις υπάρχουν λύσεις για εξ αποστάσεως συναντήσεις, που θα επιτρέψουν την απρόσκοπτη λειτουργία μίας εταιρείας, αλλά και την προστασία των ανθρώπων της» σημειώνει ο όμιλος Adecco.

Μέτρα που αφορούν σε επαγγελματικά ταξίδια:

  • Ο περιορισμός των ταξιδιών μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στη μείωση της εξάπλωσης. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας παρέχει συνεχή ενημέρωση σχετικά με τις πληγείσες χώρες, τον αριθμό των διαγνωσμένων περιπτώσεων, κτλ.
  • Βασιστείτε στην τεχνολογία. Εφαρμογές τηλεδιάσκεψης μπορούν να επιτρέψουν τη συνέχιση της δραστηριότητας των εταιρειών, ακόμα και σε περιπτώσεις που ισχύουν ταξιδιωτικοί περιορισμοί.
  • Οι εργαζόμενοι που επέστρεψαν από μία περιοχή, όπου ο Coronavirus (Covid-19) έχει εξαπλωθεί εκτενώς, καλό θα ήταν να εργαστούν από το σπίτι για το προτεινόμενο από τον ΕΟΔΥ διάστημα των 14 ημερών, μετά την επιστροφή τους.

Οι εταιρείες που θέλουν να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη λειτουργία τους, φυσικά θα πρέπει να έχουν διασφαλίσει πως οι εργαζόμενοί τους, εφόσον χρειαστεί να εργαστούν από το σπίτι, έχουν στη διάθεσή τους τον απαραίτητο εξοπλισμό (υπολογιστές, εφαρμογές απομακρυσμένης σύνδεσης, κινητά τηλέφωνα, κτλ), που θα τους επιτρέψει να εργαστούν εξ αποστάσεως με ασφάλεια τόσο για τους ίδιους, όσο και για τα δεδομένα που διαχειρίζονται στην εργασία τους.

«Επίσης, σημαντικό είναι να υπάρχει αποτελεσματικό πλαίσιο για "Smart Working", που θα εξασφαλίζει ότι ο εργαζόμενος θα μπορεί να είναι αποδοτικός στην εργασία του από το σπίτι, αλλά και πως θα μπορεί η εταιρεία να παρακολουθεί την αποδοτικότητά του μέσα από μετρήσιμα και συμφωνημένα KPIs. Πολλές εταιρείες έχουν ήδη από καιρό προχωρήσει σε υιοθέτηση του Smart Working. Αυτό σίγουρα τις βοηθά να είναι προετοιμασμένες να αντεπεξέλθουν στην αυξημένη ανάγκη της περιόδου αυτής για τηλεργασία» υπογραμμίζει ο όμιλος Adecco.

Λίστα ελέγχου ετοιμότητας

Στη συνέχεια, ο όμιλος Adecco παραθέτει κάποιες χρήσιμες ερωτήσεις-απαντήσεις:

1. Διαθέτετε ομάδα που να συντονίζει και να επικοινωνεί με τους εργαζόμενους, τους πελάτες και άλλα εμπλεκόμενα μέρη;

Αυτή η ομάδα θα πρέπει να αναλάβει την άμεση ανάπτυξη επικοινωνιακού πλάνου για την ενημέρωση των ανθρώπων σας, των πελατών σας και των επιχειρηματικών σας συνεργατών, σχετικά με τη στρατηγική, το πλάνο για εξασφάλιση της συνέχειας της λειτουργίας της εταιρείας, το πρωτόκολλο υγείας και ασφάλειας και πιθανά άλλα θέματα που αφορούν στον εργασιακό σας χώρο. Η κακή εσωτερική επικοινωνία μπορεί να προκαλέσει άσκοπο πανικό και να οδηγήσει σε δυσπιστία και φόβο.

2. Έχετε εντοπίσει μία αξιόπιστη πηγή ιατρικών πληροφοριών, για να ενημερώνετε τους εργαζομένους σας; Έχετε αναπτύξει μία επικοινωνιακή στρατηγική για την ενημέρωσή τους;

Το Διαδίκτυο είναι γεμάτο από παραπληροφόρηση, επομένως θα ήταν χρήσιμο για όλους τους οργανισμούς να εντοπίσουν τις έγκυρες πηγές πληροφόρησης, στις οποίες θα μπορούν να στραφούν για την αλήθεια και θα ενημερώνονται για τις καθημερινές αλλαγές. Ορισμένοι οργανισμοί διαθέτουν γιατρό εργασίας. Άλλοι μπορεί να χρειαστεί να απευθυνθούν στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ή στον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας. Αφού επιλέξετε τις καλύτερες πηγές πληροφόρησης, βεβαιωθείτε ότι οι πληροφορίες είναι εύκολα προσβάσιμες στους εργαζομένους σας και ότι ενημερώνονται τακτικά.

3. Γνωρίζετε τη νομοθεσία και τα έκτακτα μέτρα που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση της κατάστασης;

Οι εξελίξεις στο θέμα της εξάπλωσης του Covid-19 είναι συνεχείς και η πολιτεία λαμβάνει μέτρα για την καλύτερη αντιμετώπιση. Είναι πολύ σημαντικό η εταιρεία να είναι διαρκώς ενήμερη και να μπορεί άμεσα να προσαρμοστεί στα όσα ορίζουν τα έκτακτα μέτρα που ανακοινώνονται.

4. Έχετε λάβει τα απαραίτητα μέτρα για τη διατήρηση ενός ασφαλούς χώρου εργασίας;

Οι εργοδότες οφείλουν να παρέχουν έναν ασφαλή και υγιεινό χώρο εργασίας. Εξετάστε πώς μπορείτε να ελαχιστοποιήσετε τις περιπτώσεις στις οποίες μεγάλος αριθμός ατόμων συναντιούνται σε κοντινή απόσταση. Βεβαιωθείτε ότι σαφείς οδηγίες έχουν αναρτηθεί στο χώρο εργασίας, στο εταιρικό intranet και μοιράζονται, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Βεβαιωθείτε ότι όλοι έχουν εύκολη πρόσβαση σε απολυμαντικά χειρός. Χρησιμοποιήστε σαφείς και απλές οδηγίες όπως «Πλύνετε τα χέρια σας συχνά», «Αποφύγετε να αγγίζετε το πρόσωπό σας με τα χέρια σας» και «Μείνετε στο σπίτι, εάν έχετε συμπτώματα που μοιάζουν με γρίπη».

5. Έχετε θεσπίσει πολιτικές και έχετε στη διάθεσή σας τα εργαλεία που επιτρέπουν στους εργαζόμενους να εργάζονται από το σπίτι;

Ίσως να μην μπορεί να εφαρμοστεί σε όλους τους τύπους επιχειρήσεων, αλλά, όπου είναι εφικτό, η απομακρυσμένη εργασία είναι μία αποτελεσματική επιλογή, για να αποφευχθεί η εξάπλωση του ιού. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να ξέρετε, αν οι εργαζόμενοί σας έχουν τα απαραίτητα εργαλεία, για να εργαστούν από το σπίτι. Έχουν υπολογιστές και, εάν ναι, έχετε ένα ασφαλές VPN; Είναι οι εφαρμογές της εταιρείας προσβάσιμες εκτός του τοπικού δικτύου; Έχετε πρόσβαση σε λύσεις που επιτρέπουν στους ανθρώπους σας να πραγματοποιούν τηλεδιασκέψεις;

6. Εάν οι προσωπικές επαφές και συναντήσεις πρέπει να περιοριστούν, έχετε ένα σχέδιο επιχειρησιακής συνέχειας, για να διασφαλίσετε ότι μπορείτε να καλύψετε όλες τις βασικές επιχειρηματικές δραστηριότητες;

Πολλές επιχειρήσεις εξακολουθούν να βασίζονται σε προσωπικές πωλήσεις και λειτουργίες υποστήριξης. Εάν δεν μπορούν οι εργαζόμενοί σας να συναντήσουν πελάτες ή δεν μπορούν να ταξιδέψουν, πώς θα συνεχίσουν να υποστηρίζουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας; Όταν σχεδιάζετε στρατηγικές, θυμηθείτε ότι οι πελάτες σας αναζητούν, επίσης, τρόπους σύνδεσης εξ αποστάσεως. Βεβαιωθείτε ότι έχετε ένα αποτελεσματικό σχέδιο, για να διατηρήσετε κρίσιμες επιχειρηματικές σχέσεις.

7. Προσφέρατε στα διευθυντικά σας στελέχη καθοδήγηση και υποστήριξη, για να τους βοηθήσετε να διαχειριστούν το άγχος και να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τυχόν προκαταλήψεις ή διακρίσεις;

Δυστυχώς, οι έκτακτες περιστάσεις μπορεί να φέρουν ποικίλες δυσάρεστες συνέπειες, όπως προκαταλήψεις και διακρίσεις. Ένας ιός δεν γνωρίζει σύνορα ή εθνικότητα. Τα ηγετικά σας στελέχη θα πρέπει να δώσουν ένα συνεπές και θετικό μήνυμα.

8. Έχετε πλήρη προσωπικά στοιχεία επικοινωνίας για όλους τους εργαζόμενους;

Αν δεν έχετε λίστα με στοιχεία επικοινωνίας των εργαζομένων, καλό είναι να δημιουργήσετε. Αν πάλι είναι διαθέσιμη, είναι σημαντικό να την επικαιροποιήσετε άμεσα, για να απεικονίζει τα τελευταία δεδομένα από πιθανές εσωτερικές αλλαγές. Είναι πολύ σημαντικό, τη δεδομένη στιγμή, οι εργοδότες να είναι σε θέση να έρχονται γρήγορα σε επαφή με τους εργαζόμενους, ειδικά όταν δεν βρίσκονται στον εργασιακό χώρο και εργάζονται απομακρυσμένα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ergani, Ypourgeio Ergasias
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Προσωρινή μη διαθεσιμότητα ηλεκτρονικών υπηρεσιών του «ΕΡΓΑΝΗ»

Τα έντυπα προσλήψεων και αποχωρήσεων (Ε3, Ε5, Ε6 και Ε7), που υποβάλλονται στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» με ημερομηνία αναφοράς εντός του χρονικού διαστήματος της διακοπής λειτουργίας, θα υποβληθούν εκπρόθεσμα.
Apasxolisi, Ergasia, Job, Employment
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εργάνη: Ιστορικό ρεκόρ στο ισοζύγιο απασχόλησης το α' 3μηνο του 2023

Στο τρίμηνο Ιανουαρίου - Μαρτίου οι αναγγελίες προσλήψεων ανήλθαν στις 619.788 και οι αποχωρήσεις έφτασαν τις 562.301. Το ισοζύγιο των ροών μισθωτής απασχόλησης ήταν θετικό κατά 57.487 θέσεις εργασίας.
ypourgeio-ergasias
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εργάνη ΙΙ: Την Τρίτη λήγει η ψηφιακή απογραφή χρόνου εργασίας

Καλούνται οι εναπομείνασες εταιρείες που δεν έχουν απογραφεί και οι λογιστές τους να προχωρήσουν στις αναγκαίες ενέργειες προκειμένου να ολοκληρωθεί εμπρόθεσμα η ψηφιακή απογραφή του χρόνου εργασίας.