Την ωραία, ανέμελη, εποχή της διακυβέρνησης του Κώστα Καραμανλή που μοίραζε λεφτά και επιδόματα στους πυρόπληκτους των καταστροφικών πυρκαγιών στην Ηλεία το 2007, όταν ο κρατικός μηχανισμός είχε χάσει τα αυγά και τα καλάθια, θύμισε το χθεσινό μπαράζ αποζημιώσεων προς τους χιονόπληκτους. Με τη διαφορά ότι αυτή τη φορά ζητήθηκε, με παρέμβαση του πρωθυπουργού, τις αποζημιώσεις να τις καταβάλουν οι εμπλεκόμενες εταιρίες. Η Αττική Οδός θα καταβάλει 2.000 ευρώ σε κάθε εγκλωβισμένο οδηγό, ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μετά την παρέμβαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή, θα καταβάλει 1.000 ευρώ σε κάθε.. χιονόπληκτο επιβάτη.
-- To 2007, 3.000 ευρώ ήταν και η αποζημίωση που χορήγησε ο Κ. Καραμανλής στους πυρόπληκτους. Τότε ακολούθησε ένα μικρό πάρτι καθώς το τριχίλιαρο μπορούσε να το λάβει όποιος δήλωνε πυρόπληκτος, με μια υπεύθυνη δήλωση, με αποτέλεσμα τελικά να λάβουν το επίδομα και άτομα που όχι φωτιά αλλά ούτε καπνό δεν είχαν δει.
-- Ασφαλώς και πρέπει να υπάρξει αποζημίωση για τους ανθρώπους που ταλαιπωρήθηκαν, ωστόσο τι θα γίνει με αυτούς που εγκλωβίστηκαν στην Κατεχάκη; Ή την Λεωφόρο Μεσογείων; Ή ακόμα και τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας; Για τις διακοπές ρεύματος ο ΔΕΔΔΗΕ δεν έχει ευθύνες; Η απουσία του κρατικού μηχανισμού ήταν για άλλη μια φορά τραγική. Πού ήταν το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας και ο πολυδιαφημισμένος Χρ. Στυλιανίδης; Πού ήταν η Περιφέρεια Αττικής με τον λαλίστατο, άλλες φορές, Γιώργο Πατούλη; Πού ήταν οι Δήμοι; Χαρακτηριστικό της ετοιμότητας είναι ότι μόλις στις 18.00 ανακοινώθηκε η εμπλοκή του στρατού για τη βοήθεια των εγκλωβισμένων οδηγών και ώρες μετά δεν υπήρχε ίχνος στρατιωτικών δυνάμεων.
-- Όλη αυτή η επικέντρωση στην Αττική Οδό θα είχε νόημα αν ο δρόμος είχε μπλοκάρει και όλα τα άλλα δούλευαν. Αλλά δεν δούλευαν. Γεγονός που δημιουργεί υπόνοιες για την επικοινωνιακή διαχείριση της υπόθεσης και την προσπάθεια των αρμοδίων υπουργών και την κυβέρνησης να κρυφτούν πίσω από τις αδιαμφισβήτητες αστοχίες της Αττικής Οδού.
-- Η αναποτελεσματικότητα του κρατικού μηχανισμού (με εξαίρεση την διανομή επιδομάτων - αποζημιώσεων), η κατασπατάληση των πόρων και η προώθηση κομματικών στελεχών - φίλων σε θέσεις ευθύνης αποτέλεσαν τις βασικές αιτίες της χρεοκοπίας της χώρας το 2010, αιτίες που έμειναν στο περιθώριο εξαιτίας της... οπαδικής αντιπαράθεσης των πολιτικών κομμάτων. Η διαχείριση της «Ελπίς» ήρθε να μας υπενθυμίσει ότι δεν υπάρχει ελπίδα σε μια χώρα που επιμένει να λειτουργεί με μια αναποτελεσματική κρατική δομή έρμαιο των κομματικών συμφερόντων. Όλα αυτά ασφαλώς έχουν και πολιτικές επιπτώσεις.
-- Ένας ακόμα πονοκέφαλος έρχεται να προστεθεί για την Εθνική Ασφαλιστική και κατ’ επέκταση το CVC. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Αττική Οδός ήταν ασφαλισμένη για έκτακτα γεγονότα στην Εθνική Ασφαλιστική και διεκδικεί μια λίαν αλμυρή αποζημίωση πολλών εκατομμυρίων ευρώ για τις απώλειες εσόδων το 2020 και 2021 εξαιτίας των lockdown. Φαίνεται ότι η Αττική Οδός πρώτα ζήτησε αποζημίωση από το κράτος, αλλά η κυβέρνηση παρέπεμψε στη σύμβαση η οποία προέβλεπε την ασφάλιση της οδικής αρτηρίας για έκτακτα γεγονότα. Σημειώνεται ότι το 2020 τα έσοδα της εταιρίας είχαν μειωθεί κατά περίπου 40 εκατ. ευρώ, λόγω της πανδημίας ενώ το τότε αίτημα προς την κυβέρνηση για αποζημίωση ήταν για 30 εκατ. ευρώ. Μιλάμε, δηλαδή, για πολλά λεφτά.
-- Τη σημασία, την κομβική σημασία, της ανάκτησης της επενδυτικής βαθμίδας υπογράμμισε στη συνέντευξή του στο Mega ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας. Όπως τόνισε ο διοικητής αυτή τη στιγμή περίπου 100 είναι τα funds - επενδυτικοί οργανισμοί που ασχολούνται με την Ελλάδα, αλλά «όταν πάρουμε την επενδυτική βαθμίδα, θα γίνουν 1.000. Άρα, καταλαβαίνετε ότι θα ανοίξουν νέοι δρόμοι για την προσέλκυση επενδύσεων, τη χρηματοδότηση επιχειρήσεων και την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας», τόνισε. Σε ,ότι αφορά το χρόνο ανάκτησης του investment grade, ο κ. Στουρνάρας σημείωσε ότι στην ΤτΕ «δεν αποκλείουμε να γίνει και προς το τέλος του ’22 και σίγουρα το ’23. Αρκεί βέβαια να μην υπάρχουν αρνητικές εκπλήξεις εξωγενείς».
-- Μεγάλη άνοδος (+1,6%) με μεγάλο τζίρο (22,2 εκατ. ευρώ) για τη μετοχή της Alpha Bank, ξεχωρίζοντας για άλλη μια συνεδρίαση. Χθες η Alpha Bank πραγματοποίησε το 29,6% των συνολικών συναλλαγών του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Αντίθετα, ακόμα χαμηλότερα διολίσθησε η μετοχή της ΔΕΗ, προς μεγάλη απογοήτευση πολλών που μπήκαν στην πρόσφατη αύξηση κεφαλαίου. Η μετοχή της εταιρίας έκλεισε στα 8,45 ευρώ (-1,17%), χάνοντας την επαφή με τα 9 ευρώ.
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.