Στα τέλη του 2020 τοποθετείται η χρηματοοικονομική ενοποίηση των τριών εταιρειών Σελόντα – Νηρεύς – Andromeda, ενώ μέσα στο πρώτο εξάμηνο αναμένεται η διαγραφή των εισηγμένων εταιρειών από το ελληνικό ταμπλό. Τα παραπάνω γνωστοποίησε ο νέος διευθύνων σύμβουλος του Andromeda Seafood Group κ. Alex Myers από το «στρατηγείο» του ομίλου στην Βαλένθια της Ισπανίας, σε συνέντευξή του στο βρετανικό ιστότοπο Undercurrent News.
Αναφερόμενος στην συγκυρία που λαμβάνει χώρα το εγχείρημα της εξαγοράς και της συγχώνευσης, κατά την οποία οι αδύναμες τιμές έχουν επηρεάσει τα περιθώρια κέρδους, επηρεάζοντας αναπόφευκτα και τα οικονομικά αποτελέσματα των επιχειρήσεων, ο κ. Myers σημειώνει ότι «δεν ήταν μυστικό ότι οι αδύναμες τιμές τσιπούρας- λαβρακίου ήταν μια πρόκληση για το σύνολο της βιομηχανίας ιχθυοκαλλιέργειάς, καθώς δημιούργησαν οικονομική πίεση, αλλά ο κλάδος πρέπει να περιέλθει σε καλύτερη κατάσταση. Εμείς χτίζουμε πάνω σε αυτό που υπάρχει». Τονίζει ότι ελπίζει πως η δημιουργία ενός υγιούς, ισχυρού σχήματος -που θα προκύψει από την τριπλή συγχώνευση- θα βελτιώσει μακροπρόθεσμα τις επιδόσεις ολόκληρου του κλάδου.
Σε ό,τι αφορά το σκέλος της χρηματοοικονομικής ενοποίησης τοποθετείται στο τέλος του έτους, καθώς επί του παρόντος οι τρεις εταιρείας θα λειτουργούν ως ξεχωριστές οντότητες. «Οι δύο εταιρείες Νηρέας και Σελόντα θα συνεχίσουν να παρουσιάζουν ξεχωριστά αποτελέσματα για το μεγαλύτερο μέρος του 2020 και, προς το τέλος του έτους, θα προχωρήσουν προς μια κοινή χρηματοοικονομική δομή» σημειώνει ο κ. Myers, εξηγώντας ότι θα χρειαστεί χρόνος πριν οι τρεις επιχειρήσεις ενσωματωθούν πλήρως.
Αναφορικά με την έξοδο των εταιρειών Νηρεύς και Σελόντα από το ελληνικό χρηματιστήριο ο επικεφαλής του ομίλου Andromeda αναφέρει ότι «η διαδικασία de-listing, η οποία ξεκίνησε τον Δεκέμβριο, αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον τέσσερις με έξι μήνες στο πλαίσιο των προβλεπόμενων διαδικασιών».
Σύμφωνα με τον ίδιο, η πρώτη φάση της τριπλής συγχώνευσης επικεντρώνεται στο κοινό χαρτοφυλάκιο προϊόντων, με απώτερη στόχευση την ανάπτυξη πωλήσεων μέσω πελατοκεντρικής προσέγγισης και παραγωγικής ανταποδοτικότητας.
Η Ιταλία και η Ισπανία εξακολουθούν να αποτελούν τις βασικές αγορές στόχους, ωστόσο σύμφωνα με τον κ. Myers υπάρχει η δυνατότητα περαιτέρω επέκτασης των πωλήσεων στη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες καθώς και στις ΗΠΑ, όπου η κατανάλωση λαβρακίου και τσιπούρας αυξάνεται τα τελευταία χρόνια.
Μεσομακροπρόθεσμα, ο όμιλος θα επικεντρωθεί στην παραγωγική αποδοτικότητα. Σε αυτό το πλαίσιο, όπως αναφέρει ο επικεφαλής του ομίλου, «βρισκόμαστε σε διαδικασία αξιολόγησης της παραγωγικότητας σε διάφορα πεδία των εταιρειών, εξετάζοντας διαφορετικούς δείκτες απόδοσης στις ιχθυομονάδες αλλά και σε άλλα μέρη της αλυσίδας παραγωγής, με στόχο την ανάδειξη της καλύτερης συνταγής που θα αυξήσει την παραγωγικότητα». Ερωτηθείς εάν οι εργαζόμενοι βρίσκονται αντιμέτωποι με ενδεχόμενο απώλειας θέσεων εργασίας στη διαδικασία αναδιοργάνωσης, ο κ. Myers σημείωσε ότι η αύξηση της παραγωγικότητας θα πραγματοποιηθεί βήμα προς βήμα και όχι βάσει ενός ήδη καθορισμένου γενικού σχεδίου.
Η κύρια στόχευση, σε κάθε περίπτωση αφορά στην αύξηση των εσόδων και της παραγωγικής δυναμικής. Σημειώνεται ότι πέρυσι, ο όμιλος (σ.σ. και οι τρεις εταιρείες) εμφάνισε συνολική παραγωγή άνω των 75.000 τόνων και πωλήσεις περίπου 420 - 425 εκατ. ευρώ.