ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Alex Myers, CEO του Ομίλου Andromeda Seafood

Στο 20% θα συγκρατηθεί η μείωση πωλήσεων στις ιχθυοκαλλιέργειες

Η στρατηγική του ομίλου Andromeda Seafood ως το 2025, μετά την τριπλή συγχώνευση με Σελόντα και Νηρέα. Το φθινόπωρο η κοινή επωνυμία και η ενοποίηση της διοικητικής έδρας.

Η Τρία στάδια προβλέπει ο σχεδιασμός ανάπτυξης του ομίλου Andromeda Seafood για την περίοδο 2020-2025 και, συγκεκριμένα, τη μετάβαση, το μετασχηματισμό και την επέκταση, όπως ανέφερε ο CEO κ. Alex Myers, στο πλαίσιο χθεσινής τηλεδιάσκεψης. «Μπορεί το εγχείρημα να είναι δύσκολο (σ.σ. καθώς πρέπει να ξεπεραστεί ο σκόπελος της πανδημίας)», τόνισε, «αλλά το όραμα και το σχέδιο υπάρχει». 

Αναλύοντας το πλάνο της επόμενης μέρας, ο ίδιος ανέφερε ότι κομβικό σημείο αποτελεί η έξοδος των εταιρειών Σελόντα και Νηρέας από το ελληνικό ταμπλό (delisting), εξέλιξη που αναμένεται, όπως έχει ήδη αναφέρει το Business Daily, τον Ιούνιο.

Πιο συγκεκριμένα, μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του έτους επιδιώκεται να ολοκληρωθεί το πρώτο στάδιο της «μετάβασης» που προβλέπει την συγχώνευση των τριών εταιρείων Ανδρομέδα, Νηρεύς και Σελόντα. Σύμφωνα με τον κ. Myers «η ενοποίηση θα γίνει σταδιακά από τον Ιούνιο έως τον Δεκέμβριο». Σε αυτό το διάστημα και μέχρι τον Σεπτέμβριο –Οκτώβριο αναμένεται να έχει «κλειδώσει» η κοινή επωνυμία, ενώ θα υπάρξει και η συνένωση όλων των εταιρειών σε ένα «αρχηγείο». 

Σχετικά με τη διάθεση κεφαλαίων, εφέτος, πέρα από τα 40 εκατ. ευρώ που  κατευθύνθηκαν στην μείωση του δανεισμού των δύο εξαγορασθεισθών εταιρειών, κινείται σε στοχευμένες ενέργειες στις υφιστάμενες φάρμες  και στο κομμάτι του IT. 

Επί της ουσίας η φετινή χρονιά αποτελεί έτος προετοιμασίας έτσι ώστε το 2021 να ξεκινήσει το δεύτερο στάδιο, o «μετασχηματισμός», που θα περιλαμβάνει ένα μεγάλο επενδυτικό σχεδιασμό, το ύψος του οποίου, ωστόσο, δεν αποκαλύφθηκε. 

Όπως εξήγησε ο κ. Myers, τα κεφάλαια θα διατεθούν κυρίως στην κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού στις 80 φάρμες του ομίλου, στη βελτιστοποίηση της παραγωγικότητας, μέσω νέων πρακτικών παραγωγής, στην καινοτομία αλλά και στη στοχευμένη προσέγγιση σε αγορές, όπως η βρετανική, η αμερικανική και η γερμανική.

Το τρίτο στάδιο αφορά στην περίοδο 2022-2025 και επικεντρώνεται στην «επέκταση» της δυναμικής του ομίλου σε παραγωγικότητα, σε νέες αγορές, σε νέα είδη και με περαιτέρω εκσυγχρονισμό στις εγκαταστάσεις.

Κλειδί τα σούπερ μάρκετ

Σε εμπορικό επίπεδο, στο επίκεντρο βρίσκεται η προώθηση της μεσογειακής διατροφής, με ενιαίο διευρυμένο portfolio ενώ ελέω της πανδημίας αναμορφώνεται και η σύνθεση του κωδικολογίου ώστε να εξυπηρετεί την αυξημένη κατανάλωση στα ράφια, που σύμφωνα με τον επικεφαλής του ομίλου είναι μια τάση που θα διατηρηθεί και μετά το πέρας της πανδημίας. «Το κανάλι του σούπερ μάρκετ όχι μόνο αποτέλεσε ισχυρό αντίβαρο στο περιορισμό της απώλειας εσόδων στην τρέχουσα συγκυρία, αλλά αποτελεί πεδίο ανάπτυξης για το ψάρι». 

Η φετινή χρονιά, μολονότι ξεκίνησε με πολύ καλές επιδόσεις στις πωλήσεις, επηρεάστηκε τόσο από την πανδημία όσο και από την καταιγίδα Gloria στην Ισπανία, όπου και χάθηκε το 40% της συνολικής ισπανικής παραγωγής. Μέχρι στιγμής, η απώλεια τζίρου του ομίλου από την πανδημία κινείται στο επίπεδο του 20%, επίδοση ιδιαίτερα ενθαρρυντική με γνώμονα το αναγκαστικό lock down στο κανάλι της εστίασης, σε όλες τις βασικές αγορές που έχει παρουσία, όπως Ιταλία, Ισπανία, Ελλάδα, Γαλλία και ΗΠΑ, εξέλιξη που μεταφράζεται σε απώλεια 50% του τζίρου.

Όπως αναφέρθηκε, οι αυξημένες πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ κατάφεραν να περιορίσουν σημαντικά τις απώλειες. Ο όμιλος δεν γνωστοποιεί τις εκτιμήσεις του για την εικόνα που δύνανται να εμφανίσουν οι πωλήσεις το 2020, ούτε εάν μπορεί στο δεύτερο μισό του έτους να υπάρξει «διόρθωση», ώστε οι φετινές επιδόσεις να κινηθούν στα περσινά επίπεδα. 

Γενικά, όπως σημείωσε ο κ. Myers ελέω της πανδημίας υπάρχουν ανατροπές στους αρχικούς υπολογισμούς και ως εκ τούτου από τον Αύγουστο και μετά αναμένεται να υπάρξει μια πιο αντιπροσωπευτική εικόνα προβλέψεων και ετήσιων στόχων, ενώ σε ο,τι αφορά στο πότε θα επιτευχθεί το break even του κόστους της εξαγοράς και της συγχώνευσης εκ των συνθηκών εκτιμάται ότι θα καθυστερήσει κατά περίπου εφτά μήνες.

Απώλειες της τάξεως του 20%

Αντίστοιχο ποσοστό, ήτοι 20%, εκτιμάται ότι θα αγγίξουν συνολικά οι απώλειες του εγχώριου κλάδου της ιχθυοκαλλιέργειας, αφού όπως ανέφερε ο εμπορικός διευθυντής του ομίλου και πρόεδρος της Ελληνικής Οργάνωσης Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας (ΕΛΟΠΥ) κ. Απόστολος Τουραλιάς «εκτιμάμε ότι το χειρότερο μέρος έχει περάσει. Σταδιακά θα ανοίξει το κανάλι της HoReCa γεγονός που αναπόφευκτα θα συμβάλει στην βελτίωση της εικόνας των πωλήσεων». 

Αναφορικά με την πορεία των τιμών, η πανδημία δεν φαίνεται να είχε επίδραση, αφού διατηρήθηκε η αύξηση κατά περίπου 50 σεντς που καταγράφουν από την αρχή του έτους. Βέβαια το πως θα εξελιχθεί η πορεία των τιμών εφεξής είναι συνυφασμένο και με το σταδιακό άνοιγμα των επιχειρήσεων εστίασης στις αγορές, επισήμανε ο κ. Τουραλιάς. 

Από την πλευρά του ο κ. Myers σημείωσε ότι σημαντική παράμετρος στο θέμα της διαμόρφωσης των τιμών αποτελεί η αγορά της Τουρκίας, η οποία «παραμένει price leader» διαθέτοντας τα ψάρια της σε πολύ χαμηλές τιμές. 

Ο ίδιος ωστόσο στάθηκε σημαντικά στην ανάγκη για ανάπτυξη μακροπρόθεσμη προσέγγιση στο κλάδο«Πρέπει να σταματήσουμε να μιλάμε για το πως θα διαμορφωθούν οι τιμές την επόμενη εβδομάδα. Πρέπει να στοχεύουμε στο πως θα αναπτύξουμε συνεργασίες σε μακροχρόνιο επίπεδο», σημείωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του ομίλου.

Πιθανές οι συγχωνεύσεις

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο η πανδημία να προκαλέσει νέο γύρο συγχωνεύσεων στο κλάδο της ιχθυοκαλλιέργειας, ο κ. Myers εκτίμησε ότι ένα τέτοιο ενδεχόμενο είναι πιθανό και όπως σημείωσε «δε ξέρω εάν μια τέτοια εξέλιξη οφείλεται μόνο στην πανδημία. Τα προβλήματα υπήρχαν και πριν απλώς η πανδημία τα έκανε χειρότερα. Εμείς κάναμε τη στρατηγική μας και την συγχώνευση και θα συνεχίσουμε το πλάνο μας. Δε σκεφτόμαστε τι μπορεί να κάνει ο ένας ή ο άλλος, αλλά σκεφτόμαστε τί μπορούμε να κάνουμε εμείς στην αγορά». 

Για την τριπλή συγχώνευση που επιχειρεί η Andromeda, ο ίδιος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «η νέα εταιρεία αρχίζει με οικονομικά προβλήματα τα οποία πρέπει να λύσουμε για να φθάσουμε στο όραμά μας. Αν μπορέσουμε να νικήσουμε εμείς, θα νικήσει όλος ο κλάδος. Θέλουμε να σώσουμε και την εταιρεία και τον κλάδο».
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Kallimanis, Psaria
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ολοκληρώθηκε η συμφωνία εξυγίανσης της εταιρείας Καλλιμάνης

Η επανεκκίνηση της εταιρείας περιλαμβάνει την ανάπτυξη της μάρκας «ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ» στα κανάλια του οργανωμένου λιανεμπορίου και της μαζικής εστίασης, καθώς και τη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου προίόντων και ανάπτυξη των εξαγωγών.