ΓΔ: 1400.77 0.22% Τζίρος: 6.83 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:49:30 DATA
Aegean
Φωτο: Aegean

Επενδύει 140 εκατ. η Aegean σε κέντρο εκπαίδευσης και βάση επισκευών

Εντός του έτους η λειτουργία του κέντρου προσομοιωτών πτήσεων και εκπαίδευσης πληρωμάτων, joint venture με τον καναδικό κολοσσό CAE. Συγκροτείται νέα τεχνική βάση. Θα δημιουργηθούν 1.100 θέσεις εργασίας.

Στην τελική ευθεία για... τροχοδρόμηση μπαίνει το φιλόδοξο εγχείρημα της δημιουργίας του πρώτου οικοσυστήματος υπηρεσιών υποστήριξης για την αερομεταφορά στην Ελλάδα, καθώς έως τα τέλη του 2023 αναμένεται να λειτουργήσει το ολοκληρωμένο κέντρο προσομοιωτών πτήσεων και εκπαίδευσης πληρωμάτων από την AEGEAN, που στόχο έχει να καταστήσει τη χώρα μας κυρίαρχο αεροπορικό κόμβο στη ΝΑ Ευρώπη. 

Αυτή η εξέλιξη έρχεται σε μια συγκυρία γενικευμένης ανάκαμψης της αεροπορικής βιομηχανίας διεθνώς, όπου η ζήτηση για νέα αεροπλάνα είναι πολύ μεγάλη, όπως μαρτυρούν και οι νέες παραγγελίες εταιρειών, που έρχεται σε συνδυασμό με την ανάκαμψη του τουρισμού. Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρώτο πεντάμηνο του 2023 είναι εξαιρετικό και για την AEGEAN που σε κερδοφορία κινείται αρκετά πάνω από τις αντίστοιχες επιδόσεις του 2022, ενώ σε πολύ καλό momentum βρίσκονται και οι πληρότητες φέτος.

Σε ό,τι αφορά την επένδυση, πρόκειται για σύμπραξη (joint venture) της AEGEAN με την καναδική CAE, που αποτελεί τον μεγαλύτερο «παίκτη» παγκοσμίως στον κλάδο της αεροπορικής εκπαίδευσης για πιλότους και πληρώματα καμπίνας, με κύκλο εργασιών 3,5 δισ. δολάρια το 2022, ενώ διαθέτει 16 τέτοιους σταθμούς μόνο στην Ευρώπη.

Το hub που δημιουργείται στην Ελλάδα περιλαμβάνει Κέντρο Υπηρεσιών Συντήρησης Πτητικών Μέσων αλλά και το πρώτο Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων, μια επένδυση που στην ωρίμανσή της, σε ορίζοντα πέντε έως εφτά ετών, θα φτάσει τα 140 εκατ. ευρώ και αναμένεται να δημιουργήσει έως 500 νέες άμεσες και συνολικά περισσότερες από 1.100 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας υψηλής ειδίκευσης.

Συνάμα, σημαντικά εκτιμώνται ότι θα είναι και τα δημοσιονομικά οφέλη για τη χώρα, καθώς αναμένονται φορολογικά έσοδα και εισφορές άνω των 400-450 εκατ. ευρώ κατά την διάρκεια της παραχώρησης της έκτασης του αεροδρομίου που είναι έως το 2046.

Πρόκειται για εξέλιξη ιδιαίτερα σημαντική για τη χώρα μας, καθώς το εγχείρημα της AEGEAN στοχεύει να δημιουργήσει μια «καινούρια» βιομηχανία που θα λειτουργήσει σαν κράχτης για εκατοντάδες Έλληνες αλλά και ξένους υποψήφιους πιλότους ή τεχνικούς αεροσκαφών, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την υπεραξία που θα προσφέρει ευρύτερα στην Ελλάδα, σε μια κρίσιμη συγκυρία για την αεροπορική βιομηχανία διεθνώς.

Μέσω αυτού του φιλόδοξου εγχειρήματος, αφενός η AEGEAN μεγαλώνει και καθιερώνεται διεθνώς ως μια σημαντική αεροπορική δύναμη που θα προσφέρει και καθετοποιημένες υπηρεσίες συντήρησης αεροσκαφών αλλά και «χτισίματος» του δυναμικού νέων εργαζομένων της, μπολιάζοντας τους με την κουλτούρα της επιχείρησης.

Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της AEGEAN κ. Δημήτρης Γερογάννης σε εκδήλωση κατά την επίσκεψη εκπροσώπων των ΜΜΕ στο κέντρο της CAE στη Μαδρίτη (όπου δόθηκε η ευκαιρία να παρουσιαστούν οι εκπαιδευτικές δυνατότητες που δίνουν οι υποδομές προσομοίωσης πτήσης και εκπαίδευσης πληρωμάτων), «το νέο Κέντρο της Αθήνας, ενισχύει τη θέση της εταιρείας, την ευελιξία των προγραμμάτων εκπαίδευσης αλλά και την εξωστρέφειά της».

Στόχος, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι «το νέο Κέντρο να γίνει ένα εκκολαπτήριο στελεχών για την εταιρεία και τη χώρα. Να “μπολιάσουμε” με την κουλτούρα της AEGEAN τους νέους εργαζόμενους, πιλότους αλλά και το πλήρωμα καμπίνας. Ήταν κάτι που ήλθε μετά από μια μεγάλη προσπάθεια και αρκετό χρόνο ωρίμανσης». Ο κ. Γερογιάννης προσέθεσε ότι το νέο Κέντρο Εκπαίδευσης οφείλεται στο «εσωτερικό πιστεύω του κάπτεν Παναγιώτη Σίσκου, επικεφαλής της εκπαίδευσης στην αεροπορική. Επέμεινε από την αρχή ο κάπτεν Παναγιώτης και του αξίζει η απόλυτη αναγνώριση».

aegean_gerogiannis

 

Από την πλευρά του, ο κ. Σίσκος τόνισε ότι η εκπαίδευση αποτελεί «ακρογωνιαίο λίθο ασφαλείας. Με το κέντρο θα είμαστε πιο ευέλικτοι στην εκπαίδευση και προσδοκούμε να επεκτείνουμε τις συνέργειες μας για να έρθουν πληρώματα κι άλλων εταιρειών για εκπαίδευση». Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις, η νέα υποδομή θα εισφέρει σε έσοδα σε βάθος 6-7 ετών περίπου 100 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που ο αντίστοιχος τζίρος της εταιρείας στο καθαρά εμπορικό πτητικό κομμάτι εκτιμάται ότι θα φτάσει σε ορίζοντα 6ετίας τα 2 δισ. ευρώ, δεδομένων των τωρινών συνθηκών.

Η σημασία της επένδυσης

Μέσω αυτού του λίαν φιλόδοξου εγχειρήματος, η AEGEAN στοχεύει όχι μόνο να καλύπτει τις δικές της ανάγκες επισκευής και συντήρησης αεροσκαφών, αλλά να ελκύει και δουλειές για τρίτους, πρωτίστως από το εξωτερικό, στοχεύοντας να δημιουργήσει έναν κόμβο εξωστρέφειας που θα καταστήσει τη χώρα μας διεθνές κέντρο επισκευής αεροσκαφών αλλά και εκπαίδευσης νέων πιλότων.

Έτσι, η Ελλάδα τοποθετείται σταδιακά στον ευρωπαϊκό και διεθνή χάρτη ως εκκολαπτήριο στελεχών για την εταιρεία και τη χώρα, εκπαιδεύοντας του πιλότους και τους μηχανικούς του μέλλοντος. Όπως τονίζουν οι άνθρωποι της εταιρείας, είναι κρίσιμο να «χτίζονται» τα νέα στελέχη πάνω στην υπάρχουσα κουλτούρα της επιχείρησης και στο μοντέλο λειτουργίας που, όπως έχει αποδειχτεί, είναι ιδιαίτερα πετυχημένο.

Το 60% της δυναμικότητας του Κέντρου θα μπορεί να αξιοποιηθεί για την εκπαίδευση πτητικού δυναμικού τρίτων και το 40% από την AEGEAN. Για την πρώτη διετία τα κεφάλαια που απαιτούνται για την επένδυση θα ανέλθουν στα 65-70 εκατ. ευρώ, όπου το 30% περίπου θα διατεθεί για τους προσομοιωτές.

Η επένδυση περιλαμβάνει το τίμημα για την παραχώρηση από τον ΔΑΑ έως το 2046 κτηριακών εγκαταστάσεων συνολικής στεγασμένης επιφάνειας 85.000 τ.μ. και αφορά τρία κτήρια, καθώς επίσης την επισκευή, λειτουργική και ενεργειακή αναβάθμισή τους και φυσικά την αγορά σύγχρονου εξοπλισμού για την επί χρόνια αδρανή Τεχνική Βάση της παλαιάς Ολυμπιακής Αεροπορίας.

aegean_madrid

 

Το έργο θα έχει δύο κυρίες παράλληλες δραστηριότητες:

  • Τη λειτουργία συντήρησης πτητικών μέσων, με την ανάπτυξη και σταδιακή στελέχωση της τεχνικής βάσης, τελικής χωρητικότητας έως δέκα θέσεων βαριάς συντήρησης, επισκευών και ελέγχων για πτητικά μέσα διαφόρων τύπων.
  •  Την ανάπτυξη Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων, με επένδυση σε συνολικά έως και εφτά προσομοιωτές πτήσης τελευταίας τεχνολογίας, οι οποίοι θα καλύπτουν ανάγκες εκπαίδευσης για αεροσκάφη τύπου Airbus, ATR και Boeing, καθώς και εγκαταστάσεων για τη διενέργεια ειδικής εκπαίδευσης των πληρωμάτων καμπίνας.

Στο ίδιο οικοσύστημα θα ενταχθεί και η ήδη υπάρχουσα Σχολή Εκπαίδευσης Μηχανικών της Olympic Air, με ισχυρή παράδοση λειτουργίας, αλλά και ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός πιλοτών της AEGEAN, που λειτουργεί ήδη.

Το Εκπαιδευτικό Κέντρο θα έχει χωρητικότητα έως και εφτά προσομοιωτών πλήρους πτήσης, ενώ στο πρώτο στάδιο θα διαθέτει τέσσερις προσομοιωτές πτήσης, συμπεριλαμβανομένων δύο Airbus A320neo, ενός Boeing 737NG και ενός ATR 72-600, καθώς και εξοπλισμό εκπαίδευσης των πληρωμάτων καμπίνας, ενώ προβλέπει την εγκατάσταση τριών επιπλέον προσομοιωτών. Στην πλήρη του ανάπτυξη, το κέντρο θα είναι σε θέση να εκπαιδεύει έως και 3.500 πιλότους το χρόνο (42.000 ώρες εκπαίδευσης) και πολλαπλάσιο αριθμό πληρωμάτων καμπίνας.

Οι εργασίες αναβάθμισης των κτιριακών εγκαταστάσεων της νέας τεχνικής βάσης αναμένεται να ολοκληρωθούν έως τον προσεχή Σεπτέμβριο, οπότε σταδιακά θα έρχονται οι προσομοιωτές, με τη λειτουργία να προσδιορίζεται για το τέλος του ‘23.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

aegean
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πετά προς την... κερδοφορία η Aegean, αισιόδοξος ο Ευ. Βασιλάκης

Ισχυρό momentum στον τουρισμό και επιμήκυνση της σεζόν «βλέπει» ο επικεφαλής της Aegean. Πρώτη κερδοφόρα χρήση φέτος, ύστερα από δύο χρόνια μεγάλων ζημιών. Γιατί δεν εμπνέει ανησυχία η μεγάλη αύξηση του δανεισμού.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κοντά στα έσοδα του 2019 φέτος η Aegean, έρχονται αυξήσεις στα ναύλα

Αισιόδοξος ο Ευ. Βασιλάκης για το κρίσιμο, τρίτο τρίμηνο του έτους. Αναπόφευκτες οι αυξήσεις στα εισιτήρια. Αποκλείεται η διανομή μερίσματος φέτος, απίθανη το 2023. Αυξημένο κατά 75% το χρέος της Aegean λόγω πανδημίας.
Aegean
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς κατάφερε η μετοχή της Aegean να «πετά» υψηλότερα από τις ευρωπαϊκές

Κρατά κέρδη 7,6% η μετοχή της Aegean το 2022 ακόμη και μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ενώ οι αεροπορικές του Stoxx 600 χάνουν 10,38%. Οι ισχυρές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού δίνουν ισχυρό πλεονέκτημα.