Επτακόσια εκατ. ευρώ και πάνω είναι η εκτιμώμενη αξία για το σύνολο του μετοχιού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ Υποδομών την οποία και διεκδικούν έξι ξένες ευρωπαικές εταιρείες και ισχυρά funds. Το τίμημα αυτό που αφορά την λογιστική αξία της εταιρείας θεωρεί ως μίνιμουμ για την απόκτηση της ΔΕΠΑ Υποδομών ένας εκ των βασικών της μετόχων, δηλαδή τα ΕΛΠΕ.
Ερωτηθείς σχετικά χθες ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΕΛΠΕ, Αν. Σιαμίσιης, κατά την διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που ακολούθησε την γενική συνέλευση, επιβεβαίωσε παλαιότερες εκτιμήσεις του, ότι η λογιστική αξία για το 35% που κατέχουν τα ΕΛΠΕ στην ΔΕΠΑ κυμαίνεται στα 250 - 300 εκατ. ευρώ. Εάν επομένως ο όμιλος έχει εγγράψει στα βιβλία του μεταξύ 250 και 300 εκατ. ευρώ για το 35% της εταιρείας στις υποδομές, τότε είναι προφανές ότι μια μετριοπαθή εκτίμηση για το σύνολο της προς πώληση εταιρείας κινείται πέριξ των 700 εκατ. ευρώ.
Και με δεδομένο ότι τα μεγέθη αυτά αφορούν μόνο τη λογιστική και όχι την πραγματική αξία της εταιρείας, είναι πιθανό τα τελικά τιμήματα που θα καταβληθούν κάπου στις αρχές φθινοπώρου να κινηθούν υψηλότερα. «Ελπίζω σε υψηλότερες προσφορές αφού το φυσικό αέριο τα επόμενα χρόνια θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στη διάρκεια της ενεργειακής μετάβασης», ανέφερε χαρακτηριστικά χθες ο κ. Σιαμίσιης για την ΔΕΠΑ.
Σχετικά με την συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση, η οποία είναι πιο προχωρημένη από εκείνη για την ΔΕΠΑ Εμπορίας, μέσα στις αμέσως επόμενες εβδομάδες πρόκειται να ανοίξει το virtual data room (VDR), δηλαδή η εικονική βάση δεδομένων μέσω της οποίας οι έξι μνηστήρες θα έχουν πρόσβαση σε όλα τα κρίσιμα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας.
Δηλαδή οι Italgas, EPΗ Ιnvestment Advisor, μαζί με τα funds First State Investments, KKR, Macquarie (MEIF 6 DI Holdings) και την κοινοπραξία SINO-CEE Fund & Shanghai Dazhong Public Utilities θα αποκτήσουν πρόσβαση στα πιο πρόσφατα στοιχεία για τις πωλήσεις, τις παραμέττρους που διαμορφώνουν την υψηλή ρυθμιζόμενη απόδοση (WACC) και φυσικά σε κάθε λεπτομέρεια του επενδυτικού πλάνου της ΔΕΠΑ Υποδομών. Ενας διαγωνισμός, την ολοκλήρωσή του οποίου ο κ. Σιαμίσιης τοποθετεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021, λέγοντας ότι το αργότερο έως τον προσεχή Μάρτιο αυτός θα έχει κλείσει. Δηλαδή θα έχει ανακηρυχθεί ο προτιμητέος επενδυτής, θα έχει περάσει τις συγκριτικές διαδικασίες σε Ελλάδα και εξωτερικό, θα έχει υπογραφεί η σύμβαση, θα έχει γίνει η μεταβίβαση του asset.
Ενα «κλικ» πιο πίσω βρίσκεται η διαδικασία για την ΔΕΠΑ Εμπορίας για την οποία και θα κονταροχτυπηθούν η κοινοπραξία των ΕΛΠΕ-Edison, το σχήμα Motor Oil - ΔΕΗ, η Mytilineos, η ΓΕΚ Τέρνα, ο όμιλος Κοπελούζου, η ολλανδική Shell και η ουγγρική ΜΕΤ.
Και παρ’ ότι ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ διευκρίνησε ότι σε αυτή τη χρονική στιγμή ο όμιλος κοιτάζει το διαγωνισμό με τη δομή της κοινοπραξίας που έχει υποβάλλει τον φάκελο, εντούτοις δεν απέκλεισε μελλοντικά να μπουν στο σχήμα ΕΛΠΕ-Edison και τρίτα ονόματα.