ΓΔ: 1996.23 0.44% Τζίρος: 235.08 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
lavidas_nikos_ab_basilopoulos
Ο κ. Νίκος Λαβίδας brand president της ΑΒ Βασιλόπουλος

ΑΒ Βασιλόπουλος: Με ζημιές το 2024, το σχέδιο για επιστροφή στα κέρδη

Ο στόχος της ΑΒ Βασιλόπουλος για αύξηση στον τζίρο και την κερδοφορία μετά τις ζημιές 15,8 εκατ. ευρώ του 2024. Τα σχέδια του Νίκου Λαβίδα.

Επιταχύνει την υλοποίηση του στρατηγικού της σχεδίου η ΑΒ Βασιλόπουλος, το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2028, προκειμένου η εταιρεία να επιστρέψει στην κερδοφορία. Το πλάνο εστιάζει στην ενίσχυση και ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων, στη βελτίωση των ψηφιακών και τεχνολογικών υπηρεσιών, καθώς και στην υποστήριξη της εγχώριας παραγωγής.

Παρότι το 2024 ολοκληρώθηκε με ζημιές ύψους 15,8 εκατ. ευρώ, τα στοιχεία των λειτουργικών μεγεθών αποτυπώνουν σαφή βελτίωση: τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν περισσότερο από το διπλάσιο, φτάνοντας τα 13,8 εκατ. ευρώ, το προσαρμοσμένο EBITDA ενισχύθηκε στα 26,7 εκατ. ευρώ, ενώ τα διαθέσιμα κεφάλαια ανέβηκαν στα 68,7 εκατ. ευρώ. Επίσης ο κύκλος εργασιών του ομίλου διαμορφώθηκε στα 1,94 δισ., σημειώνοντας πτώση 1,8% σε σχέση με το 2023 (1,97 δισ.), ως αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης του δικτύου καταστημάτων. 

Τα ταμειακά διαθέσιμα ενισχύθηκαν κατά 15%, στα 68,7 εκατ., δίνοντας στην εταιρεία μεγαλύτερη ευελιξία για μελλοντικές επενδύσεις. Όπως τόνισε ο  κ. Νίκος Λαβίδας, brand president της ΑΒ Βασιλόπουλος, κατά την χθεσινή παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας, «η σημαντική βελτίωση της προσαρμοσμένης λειτουργικής κερδοφορίας επιβεβαιώνει την αποτελεσματικότητα του πλάνου μετασχηματισμού».

Επενδύσεις και βάση στο franchise

Η εταιρεία προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 41,5 εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες αφορούσαν την ανάπτυξη νέων καταστημάτων, την ενίσχυση του δικτύου, την πράσινη ανάπτυξη, τις αποθήκες και τις υποδομές, καθώς και την εφαρμογή νέων τεχνολογιών. 

Η χρονιά αυτή ανέδειξε και τις σημαντικές προκλήσεις της αγοράς. Το αυξημένο κόστος πρώτων υλών και μεταφορών, ο πληθωρισμός και η αύξηση του κόστους ζωής, η ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς και η αυξανόμενη σημασία της βιωσιμότητας και των ESG κριτηρίων διαμόρφωσαν ένα απαιτητικό περιβάλλον.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η ΑΒ Βασιλόπουλος επιβεβαίωσε την στρατηγική της δέσμευση για βιώσιμη ανάπτυξη. Το 2025 σχεδιάζει να συνεχίσει δυναμικά το πενταετές πλάνο της, με έμφαση στον εξορθολογισμό του δικτύου και την παροχή μιας ολοκληρωμένης omnichannel εμπειρίας, στην στήριξη των ελληνικών νοικοκυριών μέσω του προγράμματος πιστότητας ΑΒ Plus και στην αναβάθμιση της ποιότητας και της καινοτομίας των προϊόντων.

Συνολικά, η εταιρεία έκλεισε το 2024 με 624 καταστήματα και θέτει στόχο να φτάσει τα 670 μέχρι το τέλος του 2025, με έμφαση σε μικρά, αστικά καταστήματα που ευνοούν την εγγύτητα με τον καταναλωτή, ενώ ένας μακρόπνοος στόχος είναι να φτάσει στα 900 καταστήματα μέχρι το 2028 κυρίως μέσω franchise. 

Αναλυτικά η ΑΒ Βασιλόπουλος, το 2024 είχε 279 εταιρικά καταστήματα, 331 με franchise και 14 χονδρικής πώλησης. Το franchise τα τελευταία χρόνια παραμένει στρατηγική προτεραιότητα για την ανάπτυξη του δικτύου, καθώς ενισχύει τη μεσαία επιχειρηματικότητα και προσφέρει ώθηση στον κύκλο εργασιών. 

Στο σκεπτικό βασίστηκε και η τελευταία εξαγορά της τοπικής αλυσίδας Πτολεμαΐς από την ΑΒ Βασιλόπουλος, μάλιστα όπως τόνισε ο κ. Λαβίδας, υπογράφηκε η συμφωνία και η ΑΒ Βασιλόπουλος θα εξαγοράσει τα πέντε από τα οκτώ καταστήματα τα οποία και θα πάνε σε δύο διαφορετικούς franchises.

Omnichannel και ιδιωτική ετικέτα

Η ΑΒ Βασιλόπουλος προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις στο e-commerce και στο fast delivery, στοχεύοντας σε μια απρόσκοπτη omnichannel εμπειρία. Παράλληλα, αναβάθμισε το πρόγραμμα πιστότητας AB Plus με προσωποποιημένες ανταμοιβές, ενίσχυσε τις προωθητικές ενέργειες (συνολικού ύψους 240 εκατ. το 2024, με στόχο 250 εκατ. το 2025).

Όσον αφορά την ιδιωτική ετικέτα παραμένει στρατηγικός μοχλός αξίας, για την ΑΒ Βασιλόπουλος με στόχο αύξησης του μεριδίου στο 40% μέσα στην επόμενη πενταετία και εισαγωγής 450 νέων προϊόντων και 1.000 κωδικών έως το 2027.

Παρά τη μείωση του αριθμού των εργαζομένων κατά 1000 άτομα, λόγω αναδιάρθρωσης η εταιρεία απασχόλησε 13.600 εργαζόμενους το 2024, ενώ ταυτόχρονα τα franchise κατέγραψαν αύξηση προσωπικού κατά 1.500 άτομα. Το κόστος μισθοδοσίας ανήλθε σε 280 εκατ., με την εταιρεία να απορροφά αυξήσεις μισθών και λειτουργικά κόστη (περίπου 18 εκατ. συνολικά).

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

AB Eshop
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Δέκα χρόνια δίπλα στους καταναλωτές το ΑΒ Eshop

Από το 2015 με το λανσάρισμα του πρώτου ηλεκτρονικού καταστήματος ως AB Click2Shop, μέχρι σήμερα, το AB Eshop έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και αξιόπιστα ηλεκτρονικά supermarkets της χώρας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Στα σκαριά συμφωνία για εξαγορά της αλυσίδας Πτολεμαΐς

Στην περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις προχωρήσουν θετικά και ολοκληρωθεί η εξαγορά - σ.σ. κάτι που θα γνωρίζουμε τη Δευτέρα - τότε η ΑΒ Βασιλόπουλος θα ενισχύσει τη θέση της μέσω του δικτύου της Πτολεμαΐς.