ΓΔ: 1398.27 0.05% Τζίρος: 66.29 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:08:00 DATA
Φώτο: Shutterstock

«Έμφραγμα» στα e-shops, ταχύτερη εξυπηρέτηση μέσω... Γερμανίας

Το lockdown αποκάλυψε αδυναμίες και ανεπάρκειες εμπορικών και μεταφορικών εταιρειών. Πιο γρήγορα φθάνει στα χέρια του πελάτη μια παραγγελία από Γερμανία παρά από ελληνικό e-shop.

Δεκάδες χιλιάδες παραγγελίες από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, όπως το Public και η Κωτσόβολος, αλυσίδες ειδών προσωπικής περιποίησης, κ.λπ. βρίσκονται εδώ και πολλές ημέρες σε αποθήκες είτε των e-shops, ή των εταιρειών ταχυμεταφορών, με άγνωστη ημερομηνία παραλαβής από τους καταναλωτές.

Την ίδια στιγμή, αν κάποιος αγοράσει σήμερα είδη ένδυσης ή παπούτσια από καταστήματα του εξωτερικού, όπως η γνωστή φίρμα Hollister, θα τα παραλάβει την Μεγάλη Τετάρτη! Αν επίσης αγόρασε χθες, Κυριακή, ένα τεχνολογικό προϊόν από το ηλεκτρονικό κατάστημα της Amazon στην Γερμανία, και επέλεξε την γρήγορη αποστολή με χρέωση περί τα 18 ευρώ, τότε το προϊόν θα είναι στο σπίτι του την Μεγάλη Πέμπτη!

Η κρίση αποκάλυψε τις περιορισμένες τεχνολογικές υποδομές αλλά και τα οργανωτικά προβλήματα των εγχώριων εταιρειών λιανικής και ταχυμεταφορών, επιβεβαιώνοντας όσους υποστήριζαν ότι προσφέρουν υπηρεσίες χαμηλής ποιότητας μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Έτσι οι πολυεθνικοί όμιλοι επωφελούνται. Σημαντική ανάπτυξη της δραστηριότητάς τους παρουσιάζουν στην Ελλάδα οι ισχυρές διεθνείς εταιρείες ταχυμεταφορών (UPS, DHL, κ.α.) που συνεργάζονται με μεγάλους ομίλους της λιανικής όπως η Amazon και γνωστές διεθνείς φίρμες σε είδη ένδυσης και υπόδησης, καλλυντικά, κ.λπ.

Προς αυτά τα διεθνή e-shops και μερικά μικρότερα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα στρέφονται οι καταναλωτές στη χώρα μας, απελπισμένοι από το επίπεδο υπηρεσιών ηχηρών ονομάτων της εγχώριας λιανικής. Για παράδειγμα, παραγγελία από το Public φτάνει σε πελάτη τεμαχισμένη ανά προϊόν, αφού κάποια προϊόντα που εμφανίζονταν διαθέσιμα στο ηλεκτρονικό του κατάστημα πρέπει να μεταφερθούν στην Αθήνα από επαρχιακά καταστήματα με τεράστια καθυστέρηση. Δέκα ημέρες μετά την παραγγελία, οι πελάτες δεν έχουν παραλάβει ούτε το πρώτο από τα προϊόντα, ενώ κάποια άλλα είναι «υπό αναζήτηση»! Στην ίδια τακτική του τεμαχισμό των παραγγελιών πελατών καταφεύγει και η Κωτσόβολος αλλά και άλλες εταιρίες.

Η Κωτσόβολος που συνεργάζεται με τη Γενική Ταχυδρομική για τη διανομή προϊόντων του ηλεκτρονικού καταστήματος, έχει στείλει στον πελάτη email πως «η παραγγελία είναι στο στάδιο της επεξεργασίας» εδώ και τέσσερις ημέρες. Σε τέσσερις ημέρες η Amazon Γερμανίας έχει ήδη παραδώσει το προϊόν στον Έλληνα καταναλωτή!

Η πανδημία, με τη συνακόλουθη αύξηση συναλλαγών στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αποκάλυψε, όπως έχει γράψει ήδη το BusinessDaily, τα προβλήματα μιας μικρής αγοράς όπως η ελληνική. Ακόμα και οι ισχυροί του λιανεμπορίου δεν είχαν επενδύσει στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα, δεν διαθέτουν την απαραίτητη εσωτερική οργάνωση για να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες στον πελάτη.

Επιπλέον οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής, που λειτουργούν e-shops, δέχονται τα έντονα παράπονα, ακόμα και απειλές, δυσαρεστημένων πελατών, οι οποίοι έχουν προχωρήσει σε αγορές, ωστόσο η παράδοση των προϊόντων καθυστερεί υπερβολικά.   

Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο δυσάρεστη αν ληφθεί υπόψη το χαμηλότατο επίπεδο υπηρεσιών που προσφέρουν εδώ και χρόνια οι ελληνικές εταιρείες ταχυμεταφορών. Υπάρχουν πολλές καταγγελίες ότι λόγω των μεγάλων ελλείψεων σε οχήματα στέλνουν τους διανομείς στους καταναλωτές χωρίς τα προϊόντα και κολλούν ειδοποιήσεις πως δεν τους βρήκαν στο χώρο παραλαβής, ακόμα και αν ο πελάτης είναι μέσα στο σπίτι ή στο γραφείο του!

Στην αγορά υποστηρίζουν πως κάθε ημέρα που περνάει αρκετές ισχυρές ελληνικές αλυσίδες λιανεμπορίου, πλην εξαιρέσεων που έχουν καταφέρει μέσα στο χάος των ημερών να ξεχωρίσουν -όπως η Σκλαβενίτης με τη συνεργασία με το e-food ή το ηλεκτρονικό κατάστημα του Attica με την κινητοποίηση εσωτερικού μηχανισμού διανομής-- «αυτοπυροβολούνται», προκαλώντας ενίοτε ανεπανόρθωτα πλήγματα στο όνομά τους.

Ενδεικτικό των προβλημάτων είναι πως η κατάσταση δεν βελτιώνεται όσο περνούν οι ημέρες καθώς έχει δημιουργηθεί το αδιαχώρητο στους περιορισμένους – για τα σημερινά δεδομένα – αποθηκευτικούς χώρους των εταιρειών ταχυμεταφορών. Όσο περνούν οι ημέρες, τόσο θα πυκνώνουν τα παράπονα και τόσο θα στρέφονται οι πελάτες προς τα διεθνή ηλεκτρονικά καταστήματα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΕΗ: Η στρατηγική για την επόμενη ημέρα μετά την εξαγορά της Κωτσόβολος

Στόχος δεν είναι τόσο η επίτευξη εμπορικού κέρδους μέσω των πωλήσεων της Κωτσόβολος αλλά το «χτίσιμο» μιας ισχυρής και πολύπλευρης σχέσης με τους πελάτες. Το δίκτυο της Κωτσόβολος αριθμεί τα 94 καταστήματα ενώ διαθέτει πλήρως ανεπτυγμένα logistics.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το μυστήριο με το μεγάλο πακέτο του Απόστολου Βακάκη στην Jumbo

Η αγορά προσπαθεί να αποκρυπτογραφήσει το μήνυμα από την πώληση μεγάλου πακέτου από τον βασικό μέτοχο και απόλυτο αφεντικό της Jumbo. Η μείωση συμμετοχής κάτω από 20% και οι επενδύσεις σε καράβια.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το ρεκόρ στην εθελουσία των ΕΛΤΑ: Φεύγει το ένα τρίτο του προσωπικού

Από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης τονίζεται ότι τα 100 εκατ. ευρώ για την Καθολική Υπηρεσία και η αύξηση κεφαλαίου των 100 εκατ. ευρώ θα είναι οι τελευταίες χρηματοδοτήσεις από το κράτος στα ΕΛΤΑ.