Εν μέσω πιέσεων και διεργασιών στο παρασκήνιο, με στόχο να μην ακυρωθεί ο διαγωνισμός για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 στο μετρό της Αθήνας, παρά την εμπλοκή που δημιουργήθηκε από την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), η διοίκηση της Αττικό Μετρό τρέχει και σε ένα δεύτερο μέτωπο.
Προσπαθεί να ξεμπλέξει και την υπόθεση με τον τεχνικό σύμβουλo που θα αναλάβει να υποστηρίξει την υλοποίηση του έργου των 1,8 δισ. ευρώ αν και όποτε επιλεγεί ανάδοχος. Ο ξεχωριστός διαγωνισμός για τον σύμβουλο είχε, επίσης, μπλέξει και σε κυκεώνα προσφυγών με αποτέλεσμα να καθυστερεί και γι’ αυτό προ ημερών αποφασίστηκε η επαναδημοπράτησή του.
Ο διαγωνισμός για τον τεχνικό σύμβουλο στη γραμμή 4, είχε δημοπρατηθεί τον Ιανουάριο του 2018, δηλαδή πριν από περισσότερα από δύο χρόνια, με προϋπολογισμό κοντά στα 27 εκατ. ευρώ. Προσφορές για την ανάληψη του μεγαλύτερου συμβουλευτικού έργου στο χώρο των υποδομών είχαν καταθέσει οι κοινοπραξίες ΝΑΜΑ – ΛΔΚ, AECOM – HILL – RINA και η Salfo. Η τελευταία, που είναι και τεχνικός σύμβουλος της Αττικό Μετρό για το μετρό Θεσσαλονίκης, έργο που δεν φημίζεται για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, πέτυχε να της κατακυρωθεί αρχικά και ο διαγωνισμός για τον τεχνικό σύμβουλο στη γραμμή 4.
Όμως, υπήρξαν απανωτές προσφυγές της κοινοπραξίας ΝΑΜΑ – ΛΔΚ. Αρχικώς προσέφυγε στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) η οποία τάχθηκε υπέρ της απόφασης της τότε διοίκησης της Αττικό Μετρό που είχε επιλέξει την Salfo αποκλείοντας τους άλλους δύο υποψηφίους. Στη συνέχεια, όμως, η κοινοπραξία ΝΑΜΑ – ΛΔΚ προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) το οποίο έστειλε προδικαστικό ερώτημα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για το εάν η κοινοπραξία, που είχε αποκλειστεί, είχε έννομο συμφέρον να προσφύγει κατά του διαγωνισμού. Η γνώμη του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου εκκρεμεί ακόμα και σήμερα με αποτέλεσμα στην Αττικό Μετρό να αποφασίσουν την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού.
Σημειώνεται πως είχαν υπάρξει και καταγγελίες, μέσω μηνυτήριων αναφορών από τον επικεφαλής της εταιρείας συμβούλων μηχανικών OMEC, για το ρόλο της Salfo ως τεχνικού συμβούλου για το μετρό Θεσσαλονίκης. Η διοίκηση της τελευταίας θεωρεί συκοφαντικές τις επιθέσεις που δέχεται. Τώρα όλα θα κριθούν στο νέο διαγωνισμό που αναμένεται μέσα στο τρίμηνο.