Σε φάση κατασκευής μπαίνει από τους πρώτους μήνες του 2025 το πρώτο hull logistics park της χώρας, που υλοποιεί η H.I.G. Capital στον Ασπρόπυργο, που εξελίσσεται στον πυρήνα της εφοδιαστικής αλυσίδας της χώρας. Η στρατηγική επένδυση ύψους 300 εκατ. ευρώ στοχεύει όχι απλώς στη δημιουργία ενός διαμετακομιστικού κόμβου, αλλά μίας νέας «πόλης» στις παλιές εγκαταστάσεις της παλιάς Χαλυβουργίας, εξ ου και η πιθανή ονομασία είναι Hull Logistics City (HLC).
Όπως είπε ο επικεφαλής της Inventio Edge, Κωνσταντίνος Μπήτρος, κατά το 25ο συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Logistics (ΕΕL), επί του παρόντος βρίσκονται σε εξέλιξη οι πρόδρομες εργασίες, με στόχο στις αρχές του 2025 να ξεκινήσει η κατασκευή των πρώτων χώρων. Τα έργα όπως είχε ανακοινώσει και παλαιότερα θα ολοκληρώνονται και θα λειτουργούν σταδιακά.
Οι εγκαταστάσεις του μοναδικού tri-modal πάρκου της χώρας, στο ακίνητο της πρώην Ελληνικής Χαλυβουργίας στον Ασπρόπυργο, θα συνδέουν το παράκτιο μέτωπο με οδικούς άξονες, σιδηροδρομική γραμμή και ένα συγκρότημα ρομποτικών αποθηκών 18 μ., εμβαδού 150.000 τ.μ.
Προκειμένου να αποφευχθεί η κυκλοφοριακή επιβάρυνση της περιοχής, θα κατασκευαστεί γέφυρα που θα συνδέει το βόρειο και το νότιο κομμάτι του πάρκου. «Θέλουμε να βελτιώσουμε συνολικά την εικόνα της περιοχής, να δούμε πώς μπορούμε να βελτιώσουμε το περιβάλλον γύρω μας, για να αυξηθεί η προστιθέμενη αξία της περιοχής, αλλά κυρίως για τους χρήστες του hub που κατασκευάζουμε», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπήτρος.
Προτεραιότητα οι σύγχρονες υποδομές
Αναφερθείς στις συνθήκες στην περιοχή του Ασπροπύργου, ο κ. Μπήτρος εντόπισε προβλήματα στο κομμάτι των υποδομών, καθώς τις ώρες αιχμής μπορεί ένα φορτηγό να χρειάζεται ως και 40 λεπτά για να προσεγγίσει τις εγκαταστάσεις λόγω της στενότητας των δρόμων και της μεγάλης κίνησης οχημάτων. Έθεσε, δε, και το ζήτημα της επικινδυνότητας που παρουσιάζει πολλές φορές η περιοχή.
Ακόμη, εστίασε στην ανάγκη να προχωρήσει ο νέος οδικός άξονας που θα συνδέσει την Ελευσίνα με τα Οινόφυτα και ο οποίος ξεκινά από τον Κόμβο 3 της Αττικής Οδού, καθώς και να λειτουργήσει ξανά επαρκώς και με αξιοπιστία ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας Αθήνας-Θεσσαλονίκης, που θα μειώσει σημαντικά το κόστος μεταφοράς.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσω της OB Streem -που είναι ο βραχίονας των logistics της H.I.G. Capital- έχουν ξεκινήσει οι πρώτες end-to-end μεταφορές από την Ασία στην Ευρώπη, όπως ανέφερε ο κ. Μπήτρος. Η εταιρεία κινεί καθημερινά περίπου 160 φορτηγά στον άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης. «Δεν είναι η Ελλάδα ο στόχος, είναι η Ευρώπη. Κινούμαστε προς την επίτευξη του να γίνει η χώρα διεθνής κόμβος μεταφορών», σημείωσε, εστιάζοντας και στον στόχο της κλιματικής ουδετερότητας ως το 2030, με την εταιρεία να δοκιμάζει ήδη σε φορτηγά της ως καύσιμο το LNG.
Η επένδυση στον Ασπρόπυργο
Στη νέα μικρή πόλη που θα δημιουργηθεί με το hull logistics park πάνω στην Εθνική Οδό, πέρα από τις αποθήκες και τις λειτουργίες logistics, προστιθέμενη αξία στη μεγάλη επένδυση της H.I.G. Capital θα προσφέρει η δημιουργία ενός από τους πρώτους χώρους συναρμολόγησης προϊόντων στην Ελλάδα και μάλιστα σε απόσταση βολής από το λιμάνι του Πειραιά. Επίσης, στο πλαίσιο της εγκεκριμένης στρατηγικής επένδυσης, περιλαμβάνονται η ανέγερση και λειτουργία ξενοδοχείου -το οποίο πιθανώς θα διαχειρίζεται η Ella Resorts, μέλος επίσης του ομίλου-, ιδιωτικής κλινικής, εμπορικών καταστημάτων, χώρων εστίασης, στάθμευσης, ανεφοδιασμού καυσίμων.
Για όλες αυτές τις επιπλέον λειτουργίες, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις και οι συμφωνίες που θα προκύψουν θα ανακοινωθούν τους επόμενους μήνες. Σημαντικό σκέλος της επένδυσης αφορά στις λιμενικές εγκαταστάσεις που διαθέτει το ακίνητο, ενώ προβλέπονται και σημαντικά ανταποδοτικά οφέλη προς τον Δήμο Ασπροπύργου με την ύπαρξη χώρου πρασίνου.