Ολοκληρώθηκε, σύμφωνα με το σχέδιο εξυγίανσης της Χαλυβουργίας Ελλάδος, η μεταβίβαση του οικοπέδου 291 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο στην Streem Development AΕ.
Στην έκταση, η Streem Development που ανήκει στο αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο ΗΙG Capital θα κατασκευάσει ένα πρότυπο κέντρο διεθνών μεταφορών και αποθήκευσης μέσω τρένου, πλοίου και φορτηγών (trimodal). Οι γραμμές του τρένου περνάνε από το οικόπεδο το οποίο έχει και άδεια λιμανιού, ενώ η έκταση βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από την Εθνική Οδό.
Το σχέδιο εξυγίανσης της Χαλυβουργίας Ελλάδος προέβλεπε τη διαγραφή δανείων ύψους 150 εκατ. ευρώ, τα οποία απέκτησε η HIG από τις τράπεζες με αντάλλαγμα την παραχώρηση της έκτασης που βρισκόταν το εργοστάσιο της Χαλυβουργίας στον Ασπρόπυργο. Οι δραστηριότητες της Χαλυβουργίας Ελλάδος συνεχίζονται μέσω του δεύτερου εργοστασίου στο Βόλο, ενώ διασώθηκαν περίπου 600 θέσεις εργασίας.
Η επένδυση θα ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι η εκμίσθωση των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων σε διεθνείς διανομείς αυτοκινήτων, υλικών, τεχνολογίας κ.α. που θα αξιοποιήσουν τη γεωστρατηγική θέση της Ελλάδος.
Το εκτιμώμενο ετήσιο όφελος για την Ελληνική Οικονομία ανέρχεται σε 70 εκατ. ευρώ από την έναρξη λειτουργίας του logistics hub έχοντας πολλαπλασιαστικό αντίκτυπο στην οικονομική δραστηριότητα, ενώ προβλέπονται και ανταποδοτικά οφέλη προς τον δήμο Ασπροπύργου, όπως η δημιουργία κοινόχρηστων χώρων και εγκαταστάσεων προσβάσιμων στο κοινό.
Το έργο πέρασε από την Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων και εντάχθηκε στις στρατηγικές επενδύσεις της χώρας τον Μάρτιο του 2023. Εχει ολοκληρωθεί η αποψίλωση του οικοπέδου και σε μεγάλο βαθμό το γκρέμισμα του παλαιού χαλυβουργείου. Η επένδυση έχει τεθεί και σε περιβαλλοντική διαβούλευση.
Το έργο αναμένεται να δημιουργήσει 3.900 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και 1.240 θέσεις εργασίας κατά τη φάση λειτουργίας.
H περιοχή επέμβασης έχει επιφάνεια 291 στρέμματα και βρίσκεται εντός της ΒΙ.ΠΕ. Διυλιστηρίων, στο 17ο χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου. Η έκταση διαχωρίζεται από την Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου σε δύο τμήματα: τμήμα Α (238 στρέμματα) και τμήμα Β, παραλιακό (53 στρέμματα). Στο τμήμα Α προβλέπονται κτήριο πολλαπλών χρήσεων (εμπορικά, γραφεία, ξενοδοχείο, εστιατόριο κ.α.), αποθήκες, χώρος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, parking. Στο τμήμα Β ανήκει ο λιμένας, χώρος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, σταθμός διακίνησης φορτηγών, αποθήκη σταθμός διακίνησης Ι.Χ.
Όπως είχε δηλώσει πρόσφατα ο κ. Κ. Μπήτρος, επικεφαλής της HIG Capital στην Ελλάδα, η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με υποψήφιους μισθωτές που θα μετατρέψουν τον Ασπρόπυργο σε διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο. «Στο ακίνητο θα καταλήξουν τέσσερις έως έξι μισθωτές. Ορισμένοι βλέπουν τον Ασπρόπυργο συνδυαστικά με το λιμάνι του Πειραιά, κάποιοι σχετίζονται με ναυτιλιακές υπηρεσίες. Υπάρχουν και εταιρείες που έχουν παρουσία στην Ευρώπη, αλλά όχι στην Ελλάδα, με κίνητρο να κάνουν την Ελλάδα διαμετακομιστικό κέντρο», είχε τονίσει χαρακτηριστικά.
Μέχρι σήμερα η HIG Capital ελέγχει ελληνικά assets αξίας 1,35 δισ. ευρώ, τα οποία έχει αποκτήσει τοποθετώντας δικά της κεφάλαια αξίας 350 εκατ. ευρώ και τα υπόλοιπα με δανεισμό. Οι συμμετοχές εστιάζονται στον κλάδο των logistics και στον ξενοδοχειακό τομέα.
To fund έχει προχωρήσει σε εννέα εξαγορές εταιρειών logistics μεταξύ των οποίων και η Ορφέας Βεϊνόγλου. Στον ξενοδοχειακό τομέα η HIG έχει υπό τον έλεγχό της 8 μονάδες, μεταξύ των οποίων το Αldemar Ρόδου, το Mayor στην Κέρκυρα και το Αldiana στην Κρήτη.