ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:24:55 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
barba_stathis

Μπάρμπα Στάθης: Από εξαγωγές το 1/3 του τζίρου, ατού η κατεψυγμένη ζύμη

Η εταιρεία παραμένει η πιο αποδοτική θυγατρική της Vivartia με τζίρο 223 εκατ., κέρδη προ φόρων 18,7 εκατ. και παρουσία σε 46 χώρες. Το 2023 έδωσε μεγάλες αυξήσεις στις τιμές παραγωγού για λαχανικά.

Η Μπάρμπα Στάθης παρέμεινε και το 2023 η πιο αποδοτική θυγατρική του ομίλου Vivartia με τα λαχανικά, τις σαλάτες και τις ζύμες της, εμφανίζοντας σταθερά υψηλή κερδοφορία και εξαγωγική δραστηριότητα.

Το 2023 ξεχώρισε ο κλάδος της κατεψυγμένης ζύμης (ελληνική ζύμη, χρυσή ζύμη), καθώς η μητρική απορρόφησε κόστη παραγωγής που δεν πέρασαν στον τελικό καταναλωτή. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η διοίκηση, η εταιρεία Μπάρμπα Στάθης στήριξε τους παραγωγούς προσφέροντας στη διετία τιμές παραγωγού +80% για τον αρακά και +65% για το φασόλι, απορροφώντας παράλληλα το μεγαλύτερο μέρος των κοστολογικών επιβαρύνσεων.

Όπως προκύπτει από την οικονομική έκθεση για τη χρήση του 2023, οι ενοποιηµένες πωλήσεις της Μπάρµπα Στάθης διαµορφώθηκαν σε 223,3 εκατ. ευρώ, αυξηµένες κατά 8,7% σε σύγκριση µε το 2022. Η µεγαλύτερη αύξηση, 12%, καταγράφηκε στις πωλήσεις των κατεψυγµένων ζυµών, ενώ στα κατεψυγµένα λαχανικά και στις φρέσκες σαλάτες η ανάπτυξη ήταν 3,7% και 2,3% αντίστοιχα.

Σε επίπεδο οµίλου, τα κέρδη EBITDA παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 16,4% και ανήλθαν σε 33,4 εκατ. ευρώ έναντι 28,7 εκατ. ευρώ την προηγούµενη χρήση, οδηγούµενα από την αύξηση των πωλήσεων στον κλάδο των κατεψυγµένων ζυµών και, αντίστοιχα, το περιθώριο EBITDA για τον όµιλο διαµορφώθηκε σε 14,9% (από 13,9% το 2022) αντικατοπτρίζοντας τις αυξηµένες πωλήσεις. Στη μητρική Μπάρμπα Στάθης, τα EBITDA µειώθηκαν κατά 6,8% σε σύγκριση µε το 2022, καθώς η εταιρεία όπως προαναφέρθηκε αποφάσισε την απορρόφηση σηµαντικού τµήµατος των κοστολογικών αυξήσεων.

Τα κέρδη προ φόρων έφτασαν τα 18,7 εκατ. ευρώ έναντι 17,1 εκατ. ευρώ το 2022 παρουσιάζοντας αύξηση 9,5%, ως αποτέλεσµα της αύξησης των πωλήσεων κατεψυγµένων ζυµών, κυρίως λόγω των εξαγωγών.

Το 33% του συνολικού τζίρου από εξαγωγές

Οι καθαρές πωλήσεις από εξαγωγές κατά το 2023, σε επίπεδο ομίλου, σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά 18,2% σε σχέση με το 2022 και πλέον αντιπροσωπεύουν το 32,9% των πωλήσεων του ομίλου (από περίπου 30,2% στο 2022).

Αναλυτικά η αύξηση στα κατεψυγμένα λαχανικά ήταν 10,6% και στις καταψυγμένες ζύμες 19%. Η συνεχιζόμενη αύξηση των εξαγωγών, όπως αναφέρουν από την εταιρεία, οφείλεται στη συνέχιση της ανάπτυξης των υφιστάμενων πελατών, στη συνεργασία με νέους πελάτες και στην είσοδο σε νέες αγορές. Τα προϊόντα της εταιρείας έχουν παρουσία σε περισσότερες από 46 χώρες. 

Το 2023 συνεχίστηκε και το επενδυτικό πλάνο του ομίλου για την επέκταση των παραγωγικών του υποδομών και τη βελτιστοποίηση της παραγωγικής του διαδικασίας, πραγματοποιώντας επενδύσεις 10,3 εκατ. ευρώ. Το τετραετές πλάνο του ομίλου (2020-2024) ανέρχεται στα  58 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων επενδύσεις ύψους 23 εκατ. έχουν ενταχθεί σε επιδοτούμενα αναπτυξιακά προγράμματα του Ελληνικού Δημοσίου, των οποίων η επιδότηση είναι είτε σε μορφή φορολογικών κινήτρων, είτε σε μετρητά.

Οι επενδύσεις αφορούν, μεταξύ άλλων, νέες γραμμές παραγωγής καταψυγμένων λαχανικών, φυτικών γευμάτων και ζυμών, συσκευαστικές μηχανές, πλήρως αυτοματοποιημένους ψυκτικούς θαλάμους, καθώς και ηλιακούς συλλέκτες και έχουν στόχο τη βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου που οδηγεί σε μείωση του κόστους παραγωγής.

Ο όμιλος πλήρωσε πέρυσι για τόκους 7,8 εκατ. ευρώ έναντι 4,5 εκατ. ευρώ το 2022. Σε επίπεδο εταιρείας τα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα ήταν θετικά και ανήλθαν σε 1,7 εκατ. λόγω της είσπραξης μερισμάτων. Ο δείκτης άμεσης ρευστότητας (κυκλοφορούν ενεργητικό προς βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις» διαμορφώθηκε στο πολύ ικανοποιητικό  1,76. Τα χρηματικά διαθέσιμα του ομίλου ανήλθαν στα  21,3 εκατ, και ο συνολικός δανεισμός στα 124,8 εκατ. (έναντι €28,1 εκατ. της προηγούμενης χρήσης)  μειωμένος κατά 3,3 εκατ. στον όμιλο και κατά 5,9 εκατ. στην εταιρεία ως αποτέλεσμα της αποπληρωμής τμήματος του τραπεζικού δανεισμού.

Τι προβλέπει η διοίκηση για το 2024

Για το 2024  προβλέπεται για τον όμιλο περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων και της λειτουργικής του κερδοφορίας, μέσω της υλοποίησης του μεσο-μακροπρόθεσμου στρατηγικού του σχεδίου. Το πρώτο τρίμηνο του 2024 όπως αναφέρει η διοίκηση: «κατεγράφη για την Μπάρμπα Στάθης μία οριακή αύξηση των πωλήσεων με μικρή υποχώρηση των λειτουργικής κερδοφορίας σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023 (λόγω της μείωσης της κατανάλωσης) και για τον όμιλο μία συνολική αύξηση τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας, παραμένοντας σε τροχιά επίτευξης των στόχων που έχουν τεθεί για το 2024».
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Creta Farms: Σε πτώση οι τιμές αλλαντικών, αυξημένες οι εξαγωγές γύρου

Καταγράφονται αποπληθωριστικές τάσεις στα αλλαντικά, υποστηρίζουν από την εταιρεία. Σε άνοδο οι εξαγωγές με πρώτο σε ζήτηση τον γύρο. Επενδύσεις 5 εκατ. τη διετία 2024-2025 στο εργοστάσιο του Ρεθύμνου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Συμβόλαια με πολυεθνικές και νέα προϊόντα δυναμώνουν την Παπουτσάνης

Η ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος έχει μειώσει τα κόστη και έχει αυξήσει την παραγωγική ικανότητα της μονάδας στη Ριτσώνα. Οι προβλέψεις για το 2024. Τι βλέπουν οι αναλυτές για τη μετοχή.
Lavipharm
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διπλασιασμό πωλήσων την επόμενη πενταετία προβλέπει η Lavipharm

Νέες επενδύσεις στην Παιανία για αύξηση της παραγωγής στα διαδερμικά φάρμακα. Επέκταση με το Catapresan σε άλλες 10 χώρες. Τα πρώτα μηνύματα από τη διάθεση της θεραπευτικής κάνναβης. Μέρισμα μετά από 18 χρόνια.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πλαστικά Θράκης: Συνεχίζει τις επενδύσεις κόντρα στη χαμηλή ζήτηση

Στήνει φωτοβολταϊκό στο εργοστάσιο στην Ιρλανδία, επενδύει σε γραμμές παραγωγής στην άκαμπτη συσκευασία. Πτώση της αξίας πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο, αλλά η αύξηση των όγκων έδωσε ώθηση στα EBITDA.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Fund με ινδικά κεφάλαια από το Switzgroup για επενδύσεις στην Ελλάδα

Θα μετέχουν το ίδιο το Switzgroup, Ινδοί και Έλληνες επιχειρηματίες. Στόχος, να δημιουργηθεί μια δύναμη πυρός 200 εκατ ευρώ για τοποθετήσεις σε μικρομεσαίες δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις στον ευρύτερο κλάδο των τροφίμων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο Μητσοτάκης με επιχειρηματίες στην Ινδία: Τι περιμένουμε από το ταξίδι

Η Ινδία βλέπει την Ελλάδα ως το πρώτο σκαλοπάτι για την είσοδό της στην Ευρώπη και οι Έλληνες επιχειρηματίες θα επιδιώξουν να «ανοίξουν» τη χώρα των 1,4 δισ. καταναλωτών. Ποιοι θα συνοδεύσουν τον πρωθυπουργό.