ΓΔ: 1391.05 0.47% Τζίρος: 21.11 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:19:03 DATA

Γ. Πορτοκαλίδης στο BD: Η συμφωνία με τη SwitzGroup και το νέο εργοστάσιο

Η επένδυση σε νέο εργοστάσιo θα είναι το επόμενο μεγάλο βήμα για την εταιρεία Ιωνική Σφολιάτα, μετά τη συμφωνία με τη SwitzGroup, τονίζει ο ιδρυτής, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Γιώργος Πορτοκαλίδης.

Για την επιτυχημένη διαδρομή της βιομηχανίας κατεψυγμένων προϊόντων ζύμης και σφολιάτας, Ιωνική Σφολιάτα, τη μεγάλη συμφωνία με τον όμιλο SwitzGroup, τις επόμενες επιχειρηματικές κινήσεις και την οικογενειακή συνέχεια της επιχείρησης μίλησε στο Business Daily ο ιδρυτής, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Πορτοκαλίδης.

Ο κ. Πορτοκαλίδης εξηγεί γιατί η βορειοελλαδική βιομηχανία προσέλκυσε το επενδυτικό ενδιαφέρον της SwitzGroup. Και τονίζει ότι το σημαντικότερο, επόμενο βήμα στην ανάπτυξη της εταιρείας θα είναι η δημιουργία νέας παραγωγικής μονάδας, που θα βοηθήσει στον εμπλουτισμό του προϊοντικού χαρτοφυλακίου και την περαιτέρω αύξηση του τζίρου και των εξαγωγών. Δεν αποκλείει, ωστόσο, και την ανάπτυξη μέσω εξαγορών.

Η Ιωνική Σφολιάτα ξεκίνησε την πορεία της το 1991 ως μια οικογενειακή επιχείρηση και παραμένει υπό τη διοίκηση της οικογένειας Πορτοκαλίδη. Όπως υπογραμμίζει ο κ. Πορτοκαλίδης, οι δύο γιοι του, Φώτης και Γιάννης, έχουν αναλάβει καίριους διοικητικούς ρόλους, ώστε να δοθεί συνέχεια στην οικογενειακή διοίκηση.

  • Η Ιωνική Σφολιάτα πέτυχε μια από τις σημαντικότερες διασυνοριακές επιχειρηματικές συμφωνίες στον κλάδο των τροφίμων, αλλά και ευρύτερα στον ελληνικό επιχειρηματικό χώρο. Ποια ήταν τα ιδιαίτερα στοιχεία που προσέλκυσαν ένα διεθνή όμιλο, όπως η SwitzGroup, στην εταιρεία;

Αυτό που σίγουρα λαμβάνει υπόψη είναι τα οικονομικά στοιχεία και τις προοπτικές της εταιρείας αλλά και επίσης σημαντικό ρόλο έπαιξε η κουλτούρα η ομάδα διοίκησης και η δυναμική της εταιρείας και το έμψυχο δυναμικό της.

  • Πώς αυτή η είσοδος ενός ισχυρού ξένου επενδυτή θα ενισχύσει τις δραστηριότητας της εταιρείας στην εγχώρια αγορά και στο εξωτερικό;

Ο όμιλος SwitzGroup έχει μια ισχυρή παρουσία στις αγορές του εξωτερικού και σε θέματα πωλήσεων αλλά και σε παραγωγές παρεμφερών προϊόντων όπως της Ιωνικής. Η συνένωση του παραγωγικού μας ιστού θα δώσει μια άλλη δυναμική στην εταιρεία. Όσον αφορά την εγχώρια αγορά υπάρχουν πολλές εταιρείες  και με πρώτες ύλες αλλά και με έτοιμα προϊόντα οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν η μία την άλλη. Αυτά χαρακτηρίζονται ως ευκαιρίες ανάπτυξης.

  • Ο υψηλός πληθωρισμός διαφοροποίησε σημαντικά το επιχειρηματικό περιβάλλον τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα στον χώρο των τροφίμων. Πώς κινήθηκε, σε αυτό το πλαίσιο, η Ιωνική Σφολιάτα; Μεταφέρατε στις τιμές λιανικής τις αυξήσεις στα κόστη, ή προσπαθήσατε να συγκρατήσετε τις τιμές για να επιτύχετε αύξηση του όγκου πωλήσεων;

Όσον αφορά αυτό το μεγάλο θέμα του υψηλού πληθωρισμό στην χώρα μας αλλά και ευρύτερα στην παγκόσμια αγορά θα ήθελα να πω ότι μεταφέραμε κάποιες αυξήσεις που δεχθήκαμε και στις πρώτες ύλες αλλά και σε θέματα ενέργειας στην τιμή του προϊόντος, ώστε να καθίσταται η λειτουργία της εταιρείας βιώσιμη και παράλληλα να χαρακτηριζόμαστε ανταγωνιστικοί στο χώρο τον οποίο δραστηριοποιούμαστε. Η προσήλωσή μας στη δημιουργία  ποιοτικών, ξεχωριστών προϊόντων μας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργούμε ένα θετικό πρόσημο σε θέματα πωλήσεων.

  • Η Ιωνική Σφολιάτα εξάγει τα προϊόντα της σε 35 χώρες. Σε ποιο ποσοστό των πωλήσεων έχουν φτάσει τα έσοδά σας από τις εξαγωγές; Τι χρειάζεται μια ελληνική εταιρεία τροφίμων για να σταθεί σε ξένες αγορές με υψηλές απαιτήσεις ποιότητας και έντονο ανταγωνισμό;

Με σκληρή δουλειά και συνεχιζόμενη προσπάθεια η εταιρεία μας έχει καταφέρει  να εξάγει τα προϊόντα της σε 35 χώρες. Αυτό δεν έγινε από τη μια στιγμή στην άλλη, απαραίτητη προϋπόθεση για να σταθεί κάποιος σε αυτό το έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον στην αγορά του εξωτερικού θα πρέπει η εταιρεία  να μπορεί να έχει τους κατάλληλους πόρους για να το κάνει, να χαρακτηρίζεται αξιόπιστη ποιοτική και συνεπής σ' αυτά που θα υποσχεθεί στον πελάτη της και επίσης  χρειάζεται υπομονή.

  • Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι της εταιρείας για την ανάπτυξη στην εγχώρια αγορά; Σχεδιάζετε αυτόνομη ανάπτυξη, ή εξετάζετε και το ενδεχόμενο κάποιας εξαγοράς; Ποιοι είναι οι στόχοι σας τα επόμενα χρόνια για τις ξένες αγορές;

Οι επόμενοι στόχοι της εταιρείας είναι να προσπαθήσει να συνεργαστεί  πετυχημένα  με όλες τις εταιρείες του ομίλου και επίσης  βρισκόμαστε στο σχεδιασμό  μιας μεγάλης επένδυσης, την  ίδρυση ενός νέου παραγωγικού χώρου για την Ιωνική που αυτό  θα φέρει πάρα πολύ μεγάλα οφέλη σε αυτήν και στον όμιλο. Δεν έχουμε αποκλείσει τίποτα, όσον αφορά  στην διάθεση μας για προσφορά σε κάποια εταιρεία που θα κρίνουμε εμείς ότι θα ήταν ωφέλιμο να βρίσκεται κοντά μας. Η προοπτική του καινούργιου εργοστασίου θα μας δώσει νέα προϊόντα και νέες κατηγορίες οι οποίες θα συμπληρώσουν τον προϊοντικό μας κατάλογο αλλά και παράλληλα θα ενισχύσουν τον τζίρο μας.

  •  Η Ιωνική Σφολιάτα είναι από τις ελάχιστες εταιρείες που έχει ως κυρίους μετόχους δύο πολύ ισχυρούς επιχειρηματικούς ομίλους, το SwitzGroup και το CVC, όμιλοι οι οποίοι έχουν επενδύσει σημαντικά κεφαλαία τα τελευταία χρόνια στο χώρο των τροφίμων. Ποιες είναι οι προκλήσεις, οι ομοιότητες/διάφορες τους και πόσο πιστεύετε ότι βοηθούν την εταιρεία και το μέλλον της;

Στην εταιρεία βρίσκονται δύο μεγάλοι όμιλοι εταιρειών οι οποίοι χαρακτηρίζονται με τις επενδύσεις τους ως πάρα πολύ πετυχημένοι. Υπάρχουν σίγουρα διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους δουλεύει ο καθένας, αλλά αυτό που νομίζω ότι είναι σημαντικό είναι ότι υποστηρίζουν την εταιρεία στο μέγιστο.

  • Μαζί σας βλέπουμε και τη νέα γενιά Πορτοκαλίδη. Είστε μια οικογενειακή επιχείρηση, πόσο δύσκολο ήταν το ταξίδι μέχρι την επιτυχία;

Αισθάνομαι χαρούμενος και πετυχημένος παράλληλα που με έχουν ακολουθήσει στην επιχειρηματική μου διαδρομή τα δύο μου παιδιά, ο Φώτης και ο Γιάννης. Ο Φώτης είναι υπεύθυνος εργοστασίου και ο Γιάννης είναι υπεύθυνος marketing και εξαγωγών στην εταιρεία. Και οι δύο τους είχαν παρουσία στην εταιρεία πάρα πολλά χρόνια πριν, όταν ήταν ακόμη έφηβοι και έρχονταν για να απασχοληθούν και να μάθουν τη δουλειά. Αυτό τους καλλιέργησε το πνεύμα της επιχειρηματικότητας και τους βοήθησε να πετύχουν ο καθένας στις αρμοδιότητές του. Όλα αυτά έγιναν με πάρα πολλή προσοχή  από τη μεριά της οικογενείας μου (σύζυγος), για να μπορέσουν να αγαπήσουν αυτό που κάνουν. Χρειάστηκε πολύς κόπος για να φτάσουμε σε αυτό το επίπεδο. Θα ήθελα να πω ότι ακόμη η προσπάθεια είναι συνεχιζόμενη γιατί ως γονείς νομίζουμε ότι πρέπει να είμαστε δίπλα τους για πάρα πολύ καιρό ακόμη.

  • Τελικά τι είναι η μπουγάτσα; Αλλιώς την προσδιορίζουμε εμείς στις Σέρρες και αλλιώς η Αθηναίοι.

Μπουγάτσα είναι το φύλλο το λεπτό, το χειροποίητο  το οποίο παντρεύεται με το βούτυρο (λιπαρό) και αποτελεί την βάση για να βάλεις ό,τι γέμιση θέλεις: τυρί, κρέμα, κιμά, σπανάκι και πολλές γεύσεις.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

barba_stathis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μπάρμπα Στάθης: Από εξαγωγές το 1/3 του τζίρου, ατού η κατεψυγμένη ζύμη

Η εταιρεία παραμένει η πιο αποδοτική θυγατρική της Vivartia με τζίρο 223 εκατ., κέρδη προ φόρων 18,7 εκατ. και παρουσία σε 46 χώρες. Το 2023 έδωσε μεγάλες αυξήσεις στις τιμές παραγωγού για λαχανικά.
Koutsianas
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ν. Κουτσιανάς στο BD: Η Symbeeosis και το νέο μοντέλο επιχειρηματικότητας

Ο ιδρυτής της Apivita μιλά στο BD για το νέο του εγχείρημα στον χώρο των βιολογικών προϊόντων διατροφής, την εταιρεία Symbeeosis. Τι λέει για το φυσικό επιχειρείν, τις βιολογικές καλλιέργειες και τη συνεργασία με τον όμιλο Φουρλή.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Γ. Τζίκα στο BD: Οι μεγάλες προκλήσεις και η ισχυρή ανάπτυξη της TRATA

Η διευθύνουσα σύμβουλος της KONVA μιλά για τα εμπόδια που κλήθηκε να ξεπεράσει τα τελευταία χρόνια η κορυφαία κονσερβοποιία ψαριών της χώρας και το επιτυχημένο άνοιγμα σε νέα προϊόντα τόνου.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Γ. Πλακιωτάκης στο BD: Η Ελλάδα θα παραμείνει υπερδύναμη της ναυτιλίας

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπογραμμίζει τη μεγάλη αύξηση εγγραφών ποντοπόρων πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο την τελευταία διετία και αναφέρεται στα νέα δεδομένα που δημιουργήθηκαν σε βασικούς τομείς πολιτικής.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Σοφία Στάικου στο BD: Το Κτήμα Semeli, μια νέα εμπειρία οινοτουρισμού

Η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Σεμέλη Οινοποιητική μιλά στο BD για τις επενδύσεις στο Κτήμα Semeli που δημιούργησαν μια νέα εμπειρία οινοτουρισμού με προτεραιότητα στον σεβασμό του περιβάλλοντος.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Χρ. Δήμας στο BD: Η νέα πολιτική για τις startup και οι επόμενοι μονόκεροι

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων εξηγεί σε συνέντευξη στο BD πώς χαρτογραφήθηκε το οικοσύστημα των νεοφυών επιχειρήσεων για να υλοποιηθούν πολιτικές στήριξης. Κορυφαίες διεθνείς εταιρείες εκδηλώνουν ενδιαφέρον για την Πολιτεία Καινοτομίας.