Ο επικεφαλής της Stellantis δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να επιταχύνει τη μείωση του κόστους για να διατηρήσει την κερδοφορία της ισχυρή σε ένα πιο δύσκολο περιβάλλον τιμών, αφού τα έσοδα και τα λειτουργικά κέρδη της αυξήθηκαν και ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις στο πρώτο εξάμηνο.
Η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο βάσει πωλήσεων δήλωσε ότι τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) Ιανουαρίου-Ιουνίου αυξήθηκαν κατά 11% στα 14,1 δισ. ευρώ (15,6 δισ. δολάρια), ξεπερνώντας τα 12,1 δισ. ευρώ που ανέμεναν οι αναλυτές σε δημοσκόπηση του Reuters.
Οι εισηγμένες στο Μιλάνο μετοχές της Stellantis σημείωναν άνοδο 1,6%, ξεπερνώντας την άνοδο 0,15% του δείκτη blue chip της Ιταλίας (.FTMIB).
Το περιθώριο προσαρμοσμένου EBIT της υποχώρησε στο 14,4% από 14,5% ένα χρόνο νωρίτερα, όταν η τιμολογιακή δύναμη είχε υποστηριχθεί από ένα σημαντικό πληθωριστικό περιβάλλον, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares σε ενημέρωση των μέσων ενημέρωσης.
Υποστήριξε ότι οι επιδόσεις του περιθωρίου κέρδους της Stellantis ήταν ακόμα καλύτερες από εκείνες της Tesla και της GM, οι οποίες, όπως είπε, εμφάνισαν περιθώρια κέρδους 10,5% και 8,3% αντίστοιχα.
«Εάν η αγορά είναι πιο ανταγωνιστική όσον αφορά την τιμολόγηση, πρέπει να εργαστούμε σκληρότερα στη μείωση του κόστους για να διασφαλίσουμε ότι θα δώσουμε πίσω στην αγορά την ανάσα που χρειάζεται, προστατεύοντας παράλληλα τα περιθώρια κέρδους ανά μονάδα», είπε.
Η Stellantis παράγει αυτοκίνητα με μάρκες όπως η Fiat, η Peugeot, η Alfa Romeo, η Ram και η Jeep.
Το περιθώριο EBIT του πρώτου εξαμήνου μειώθηκε κατά 60 μονάδες βάσης στο 17,5% στη Βόρεια Αμερική, την πιο κερδοφόρα περιοχή του ομίλου.
Η νέα οικονομική διευθύντρια Natalie Knight, η οποία ανέλαβε τη θέση της αυτό το μήνα, δήλωσε ότι ο όμιλος προέβη σε «μια ποικιλία» αυξήσεων τιμών το 2022 και εξέτασε πού ήταν σκόπιμο να γίνουν πρόσθετες τιμολογήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Η Tesla ξεκίνησε έναν γύρο μειώσεων τιμών στην Κίνα τον Ιανουάριο, ασκώντας πίεση σε όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους προμηθευτές να περιορίσουν το κόστος.
Η αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία απέστειλε περισσότερα οχήματα το πρώτο εξάμηνο χάρη και σε λιγότερα προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής στην Ευρώπη, επιβεβαίωσε τον στόχο της για διψήφιο περιθώριο κέρδους για το σύνολο του έτους.