Ισχυρή αισιοδοξία για το μέλλον του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εξέφρασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Γιώργος Περιστέρης, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου 2025.
«Η ανάπτυξη του Ομίλου δεν είναι μόνο βιώσιμη, καθώς στηρίζεται σε υψηλής ποιότητας και ανθεκτικά περιουσιακά στοιχεία, αλλά θα έχει και συνέχεια, με πολλές επενδύσεις να εισέρχονται σε εμπορική λειτουργία τα επόμενα χρόνια», τόνισε χαρακτηριστικά.
Όπως έγινε σαφές, στις παραχωρήσεις αναμένονται μερίσματα 100 εκατ. ευρώ, με το ρυθμό ανάπτυξης της κυκλοφορίας στους οδικούς άξονες να συνεχίζεται με τους ίδιους ρυθμούς με το πρώτο εξάμηνο.
Στον κατασκευαστικό τομέα, το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο υπογεγραμμένων συμβάσεων, ύψους 6,3 δισ. ευρώ, προσφέρει ορατότητα για τα επόμενα χρόνια, με τα περιθώρια κερδοφορίας να παραμένουν σταθερά.
- Εγνατία Οδός: Η παραχώρηση αναμένεται να ξεκινήσει έως το τέλος του έτους, με 300 εκατ. ευρώ ίδια κεφάλαια από τον Όμιλο. Η κυκλοφορία αυξήθηκε κατά 3,2% στο πρώτο εξάμηνο και 15% από το 2019, ενώ προβλέπεται αναπροσαρμογή διοδίων δύο φορές εντός της πρώτης πενταετίας της 35ετούς περιόδου.
- Αττική Οδός: Οι χρηματικές διανομές για το 2025 αναμένονται στα 60 εκατ. ευρώ. Επιβεβαιώθηκε επίσης η πρώτη τεχνική παρέμβαση στον κόμβο Μεταμόρφωσης, με ορίζοντα έναρξης το 2026 και χρηματοδότηση από το Δημόσιο.
- Αντλησιοταμίευση Αμφιλοχίας: Ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για την ενεργοποίηση των put/call options, βάσει των οποίων η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα αποκτήσει το 50% του έργου.
- ΒΟΑΚ: Με τη σύμβαση παραχώρησης ήδη υπογεγραμμένη και το χρηματοοικονομικό κλείσιμο εξασφαλισμένο, η έναρξη του έργου αναμένεται στις αρχές του 2026.
Σημειώνεται ότι, κατά το πρώτο εξάμηνο, το μέσο κόστος δανεισμού του Ομίλου διαμορφώθηκε στο 3,6%, μειωμένο κατά 50 μονάδες βάσης, από την αρχή του έτους. Περαιτέρω αποκλιμάκωση αναμένεται μετά την επιτυχή έκδοση του ομολόγου των 500 εκατ. ευρώ με επιτόκιο 3,2%.