ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Καταγράφονται μεγάλες αποκλίσεις στις εκπομπές ρύπων υβριδικών οχημάτων

Μια νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε και δοκιμάστηκαν ενδεικτικά τρία υβριδικά αυτοκίνητα, αποκάλυψε ότι η πραγματική τους απόδοση απέχει κατά πολύ από τα επίσημα στοιχεία που δίνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Υπάρχει μεγάλη απόκλιση των στοιχείων των εταιρειών που αφορούν τις εκπομπές ρύπων των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων από την πραγματικότητα. Μια νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Γκρατς στην Αυστρία για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, Transport & Environment, αποκαλύπτει μεγάλη απόκλιση μεταξύ των επίσημων στοιχείων των αυτοκινητοβιομηχανιών και της πραγματικής τους απόδοσης.

Στην μελέτη δοκιμάστηκαν ενδεικτικά τρία υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία υποβλήθηκαν σε δοκιμές στους δημόσιους δρόμους πόλεων. Πρόκειται για μια BMW 330e XDrive, ένα Peugeot 308 και ένα Renault Megane E-Tech και όλα έφεραν ενσωματωμένο εξοπλισμό μέτρησης εκπομπών.

Έτσι, ενώ οι επίσημες εργαστηριακές δοκιμές WLTP υποδεικνύουν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα συνδυασμένου κύκλου μεταξύ 27γρ/χλμ και 37γρ/χλμ για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, οι πραγματικές δοκιμές στο σύνολό τους κατέγραψαν εκπομπές μεταξύ 85γρ/χλμ και 114γρ/χλμ όταν όλα τα αυτοκίνητα ξεκίνησαν τις διαδρομές με πλήρως φορτισμένη μπαταρία. Αυτό στην πράξη σημαίνει αύξηση περίπου τρεις φορές πάνω σε σχέση με τα επίσημα στοιχεία των εταιρειών.

Στο κέντρο της πόλης, που είναι και ο λόγος για τον οποίο σχεδιάστηκαν, τα plug-in υβριδικά είχαν καλύτερη απόδοση όταν ξεκινούσαν με μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία, αλλά οι εκπομπές ρύπων ήταν συνολικά μεταξύ 1,2 και 1,3 φορές υψηλότερες από τα στοιχεία των εταιρειών(WLTP). Όταν η ίδια διαδρομή καλύφθηκε με την μπαταρία των PHEV που δεν ήταν καθόλου καλά φορτισμένη, οι εκπομπές ήταν μεταξύ πέντε και επτά φορές υψηλότερες από τα πρότυπα WLTP.

Οι δοκιμές έγιναν, σημειώνοντας και την αυτονομία καθενός από τα αυτοκίνητα. Η BMW 330e είχε 26% λιγότερη αυτονομία από τα επίσημα στοιχεία και το Peugeot 308 47% χαμηλότερη. Mόνο το Renault ανταποκρίθηκε στα στοιχεία της εταιρείας, ξεπερνώντας τα κατά περίπου ένα χιλιόμετρο. Φυσικά σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνονται οι δοκιμές από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Αυτές έχουν ειδικές πίστες, ειδικό τρόπο οδήγησης, συγκεκριμένη ταχύτητα, συγκεκριμένες κλίσεις του οδοστρώματος και συγκεκριμένο βάρος αυτοκινήτου. Αυτά σαφώς και δεν ισχύουν στην κίνηση ενός αυτοκινήτου στα δεδομένα της πόλης.

Μετά από αυτά τα δεδομένα η έκθεση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, Transport & Environment συνιστά ότι τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα δεν πρέπει να θεωρούνται οχήματα μηδενικών εκπομπών στις αστικές περιοχές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Αυξήθηκαν οι πωλήσεις της Stellantiς στις ευρωπαϊκές αγορές το α' εξάμηνο

Είναι πρώτη σε συνολικές πωλήσεις στη Γαλλία, την Ιταλία και την Πορτογαλία τόσο τον Ιούνιο όσο και από την αρχή του έτους. Στη Γερμανία, Ιταλία, Πολωνία και Πορτογαλία να καταγράφει σταθερή ανάπτυξη.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.