ΓΔ: 2013.59 -0.50% Τζίρος: 201.95 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
trofima-supermarket-prosfores-ielka-trapezi-xristougenna
Φώτο: Shutterstock

Deutsche Welle: Aνταγωνισμός για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Παρά τη συγκρατημένη διάθεση των καταναλωτών, τα εκπτωτικά σούπερ μάρκετ στη Γερμανία προσπαθούν να τους δελεάσουν μια ανάσα πριν τα Χριστούγεννα με μια νότα πολυτέλειας.

Τα σούπερ μάρκετ είναι κάθε χρόνο ο ναός των καταναλωτών, προκειμένου να προμηθευτούν όλα τα απαραίτητα για το γιορτινό τραπέζι. Φέτος όμως η κατάσταση δεν θα είναι ακριβώς η ίδια. Λόγω του πληθωρισμού, όλο και περισσότεροι είναι πιο προσεκτικοί στις σπατάλες τους και μετράνε το κάθε σεντς. «Πολλά νοικοκυριά φτάνουν τώρα οικονομικά στα όριά τους και πολύ απλά δεν μπορούν να ψωνίσουν όπως παλιά», αναφέρει ο ειδικός στο λιανεμπόριο Ρόμπερτ Κέσκες από την εταιρεία ερευνών GfK.

Έρευνα της εταιρίας GfK το φθινόπωρο έδειξε πως σχεδόν το 23% των ερωτηθέντων με δυσκολία τα βγάζουν πέρα. «Σχεδόν το 1/3 των ανθρώπων σχεδιάζουν να ξοδέψουν αρκετά λιγότερα χρήματα φέτος τα Χριστούγεννα» επισημαίνει ο ειδικός Φρανκ Κούβερ από την εταιρεία έρευνας αγοράς Nielsen IQ ενώ ανήσυχοι είναι οι περισσότεροι πολίτες. Σύμφωνα με τον ίδιο, μόνο ένα πολύ μικρό μέρος δεν επηρεάζεται από τις αυξήσεις των τιμών και συνεχίζει τις αγορές του όπως προηγουμένως.

Ελκυστικά σλόγκαν ως δέλεαρ για τους καταναλωτές

Ως εκ τούτου είναι απολύτως λογικό οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ να προσπαθούν να επηρεάσουν τους καταναλωτές με διαφημίσεις και σλόγκαν που υπόσχονται καλύτερες τιμές. Για παράδειγμα στη Γερμανία η Aldi Nord υπόσχεται «Μεγάλη χαρά σε μικρή τιμή», ενώ η Aldi Süd αναφέρει «Εξοικονομήστε εορταστικά και απολαύστε». Ο αιώνιος ανταγωνιστής τους, η LIDL, υπόσχεται μια «χαλαρή χριστουγεννιάτικη εποχή» για τους καταναλωτές όταν αγοράζουν προϊόντα από τη γκουρμέ σειρά «Sansibar Deluxe» ακόμη και σε εποχές οικονομικής ανασφάλειας. Η συγκεκριμένη σειρά διαφημίζει πως μπορεί κανείς να ετοιμάσει ένα πολυτελές εορταστικό μενού με πολύ λίγα χρήματα.

Είναι γεγονός πως τα εκπτωτικά σούπερ μάρκετ κατάφεραν τους τελευταίους μήνες να αυξήσουν αισθητά το μερίδιο αγοράς που διαθέτουν σε βάρος των υπολοίπων. Οι πάροχοι προϊόντων χαμηλού κόστους αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 6,1% τους πρώτους δέκα μήνες του τρέχοντος έτους, κυρίως λόγο του πληθωρισμού, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών GfK. Τώρα μένει να δούμε εάν το σερί επιτυχίας θα συνεχιστεί λίγο πριν τις γιορτές.

Με φειδώ το φετινό χριστουγεννιάτικο τραπέζι;

Ο ειδικός στην λιανική Φρανκ Κούβερ εξηγεί: «Η πλειοψηφία των Γερμανών καταναλωτών ενθουσιάζεται πολύ με τα Χριστούγεννα». Η γιορτή αυτή έχει μεγάλη συναισθηματική αξία. Ο Κούβερ συνεχίζει: «Ειδικά σε αυτές τις στιγμές, που για πολλούς αποτελεί σημείο αναφοράς, θέλουν να κάνουν ελάχιστους ή κανέναν συμβιβασμό». Παραδοσιακά οι καταναλωτές τα Χριστούγεννα προτιμούν τα πιο ακριβά σούπερ μάρκετ με τις πολυτελείς μάρκες και όχι τα εκπτωτικά προϊόντα.

«Αυτό θα αλλάξει μάλλον ελάχιστα φέτος» λέει πεπεισμένος ο Κούβερ. «Οι άνθρωποι θα συγκρίνουν περισσότερο τις τιμές των προϊόντων, θα αγοράσουν περισσότερα εκπτωτικά προϊόντα, αλλά στο τέλος θέλουν τα Χριστούγεννα να κακομάθουν τον εαυτό τους και τους αγαπημένους τους».

Ο ειδικός της GfK, Ρόμπερτ Κέσκες, αναμένει ενόψει των εορτών και της ανόδου των τιμών ότι πολλοί καταναλωτές, που μέχρι πρόσφατα αγόραζαν πιο ακριβά και επώνυμα προϊόντα, τώρα θα προμηθευτούν πιο φθηνά προϊόντα που έχουν όμως και μια νότα πολυτέλειας όπως το «Aldi Gourmet», το «Lidl Sansibar Deluxe» κτλ. Ήδη από το Πάσχα παρατηρήθηκε αυτή η διαφοροποίηση. Ωστόσο ο ίδιος υποθέτει πως η πλειονότητα θα θέλει να κάνει κάτι ιδιαίτερο τις φετινές γιορτές. «Ο Δεκέμβρης θα παραμείνει ο μήνας της πολυτέλειας. Αλλά σε σύγκριση με τις περσινές χριστουγεννιάτικες αγορές θα υπάρχουν περικοπές».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σύγχρονο κέντρο δεδομένων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Νέο κέντρο δεδομένων AI στο Μόναχο από Deutsche Telekom και Nvidia

Η Deutsche Telekom και η Nvidia ανακοίνωσαν την κατασκευή κέντρου δεδομένων ΤΝ στο Μόναχο, επένδυση άνω του 1 δισ. ευρώ. Τα δεδομένα θα παραμένουν στη Γερμανία και θα διαχειρίζονται μόνο Ευρωπαίοι εργαζόμενοι.
Σφύρα δικαστηρίου
ΔΙΕΘΝΗ

Γερμανικό Δικαστήριο: Αντισυνταγματικός ο κανονισμός για ιατρική διαλογή

Το Συνταγματικό Δικαστήριο της Γερμανίας ακύρωσε τον κανονισμό για τη διαλογή ασθενών, κρίνοντάς τον ασύμβατο με τον Θεμελιώδη Νόμο και παραβίαση της επαγγελματικής ελευθερίας των γιατρών.
Ουρά μεταναστών προσφύγων
ΔΙΕΘΝΗ

UNHCR: Επαναπατρισμοί Σύρων, όχι όμως από τη Γερμανία

Πάνω από ένα εκατομμύριο Σύροι επέστρεψαν στη Συρία μετά την ανατροπή Άσαντ το 2024, κυρίως από γειτονικές χώρες. Στη Γερμανία, όμως, λίγοι Σύροι γυρνούν πίσω. Οικονομικοί και ταυτότητας λόγοι ενισχύουν τον επαναπατρισμό τους.
Υπουργός σε συνέδριο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πλεύρης–Ντόμπριτς: Στο επίκεντρο το Νέο Ευρωπαϊκό Σύμφωνο Μετανάστευσης

Ο Θάνος Πλεύρης συναντά στο Βερολίνο τον Αλεξάντερ Ντόμπριτς με θέμα το Νέο Ευρωπαϊκό Σύμφωνο Μετανάστευσης, εστιάζοντας στη μείωση ροών και την ενίσχυση επιστροφών στις χώρες προέλευσης.
Συμφωνία Κίνας Γερμανίας
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα προς Βερολίνο: Αποφύγετε τη «διπλωματία του μικροφώνου»

Ο Ουάνγκ Γι προέτρεψε το Βερολίνο να αποφύγει τη «διπλωματία του μικροφώνου» σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Γιόχαν Βάντεφουλ, μετά την αναβολή επίσκεψης λόγω εμπορικών εντάσεων και θεμάτων όπως οι σπάνιες γαίες και οι ημιαγωγοί.
Γερμανικό Κοινοβούλιο
ΔΙΕΘΝΗ

Ο Μερτς καλεί τον πρόεδρο της Συρίας για συνομιλίες επαναπατρισμού

Ο Φρίντριχ Μερτς κάλεσε τον πρόεδρο της Συρίας στη Γερμανία για να συζητήσουν τον επαναπατρισμό Σύρων προσφύγων, τονίζοντας πως ο εμφύλιος τελείωσε. Επιφυλάξεις εξέφρασε ο ΥΠΕΞ Βάντεφουλ λόγω των καταστροφών στη Συρία.