ΓΔ: 1397.44 -0.01% Τζίρος: 61.18 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:44:30 DATA
Φώτο: Shutterstock

Συμφωνία με Τουρκία για τη διέλευση των δεξαμενόπλοιων από τον Βόσπορο

Η Δύση υποχώρησε στα «τουρκικά παζάρια» που είχαν προκαλέσει συνωστισμό στο Βόσπορο με 26 πετρελαιοφόρα που παρέμεναν εγκλωβισμένα. Ποιοι είναι οι νέοι κανόνες που θα ισχύουν για τις διελεύσεις των πλοίων.

Η Τουρκία καλωσόρισε μια συμφωνία που επιτεύχθηκε σήμερα με τους ομολόγους της και επιτρέπει να εξακολουθήσει να ισχύει ο νέος κανονισμός, που απαιτεί από τα πετρελαιοφόρα να επιδεικνύουν επιστολή που να επιβεβαιώνει πως είναι ασφαλισμένα πριν διασχίσουν τα τουρκικά στενά.

Τα τουρκικά μέτρα, τα οποία τέθηκαν σε ισχύ την 1η Δεκεμβρίου, απαιτούν από τα πλοία να παρέχουν απόδειξη της ασφάλισής τους για τη διάρκεια του πλου τους μέσω του Βοσπόρου ή για τον ελλιμενισμό τους σε τουρκικά λιμάνια. Ο κανονισμός προκάλεσε καθυστερήσεις στη ναυσιπλοΐα, αφού έως 20 δεξαμενόπλοια περίμεναν ταυτόχρονα την περασμένη εβδομάδα στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς έκαναν τις απαραίτητες ενέργειες για να παρουσιάσουν τα απαραίτητα έγγραφα.

Η Ναυτιλιακή Αρχή της Τουρκίας ανακοίνωσε πως 22 από τα 26 πετρελαιοφόρα, που είχαν φθάσει στο Βόσπορο, παρουσίασαν την απαραίτητη επιστολή και 19 έχουν ήδη διαπλεύσει τα στενά. Τέσσερα πλοία εξακολουθούν να περιμένουν στη Μαύρη Θάλασσα και οι αρχές εξακολουθούν να περιμένουν μια επιστολή επιβεβαίωσης της ασφάλισής τους πριν τους επιτρέψουν να διαπλεύσουν το Βόσπορο, πρόσθεσε η εν λόγω αρχή.

«Είναι ευχάριστο το γεγονός ότι οι συνομιλίες που διεξαγάγαμε με τους ομολόγους μας κατέληξαν στην αποδοχή των νέων κανονισμών μας που θα προστατεύσουν τα τουρκικά στενά, καθώς και το ότι το ναυτιλιακό εμπόριο συνεχίζεται κανονικά», ανακοίνωσε η Ναυτιλιακή Αρχή.

Δυτικοί ασφαλιστές έχουν δηλώσει πως οι κανονισμοί μπορεί να σημαίνουν ότι θα πρέπει να παρέχουν ασφαλιστική κάλυψη ακόμη και στην περίπτωση που το πλοίο παραβιάζει τις κυρώσεις εναντίον χωρών, περιλαμβανομένης της Ρωσίας, κάτι που δεν είναι έτοιμοι να κάνουν. Στην αναθεωρημένη επιστολή, την οποία είδε το Reuters, φαίνεται πως η διατύπωση έχει αλλάξει και οι ασφαλιστές δεν φέρουν ευθύνη σε όλες τις περιπτώσεις.

Η νορβηγική ασφαλιστική εταιρεία πλοίων Gard επιβεβαίωσε ότι επιτεύχθηκε συμφωνία που επιτρέπει στα πλοία που μεταφέρουν αργό πετρέλαιο να συνεχίσουν τα ταξίδια τους μέσω των ελεγχόμενων από την Τουρκία υδάτων, έπειτα από συνεννόηση ανάμεσα στην Τουρκία και την ένωση ασφαλιστών πλοίων International Group.

Εκπρόσωπος της Gard εξέφρασε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι επιτεύχθηκε τελικά μια συμφωνία. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει σχόλιο από την International Group.

Ο μέσος χρόνος αναμονής των δεξαμενοπλοίων στο Βόσπορο για να πλεύσουν προς νότο μειώθηκε σε 2,9 ως 3,4 ημέρες, από 3,8 ως 4,3 ημέρες τη Δευτέρα, ανακοίνωσε η ναυτιλιακή υπηρεσία Tribeca. Την περασμένη εβδομάδα ο μέσος χρόνος αναμονής ήταν πάνω από 6 ημέρες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Δώδεκα τραυματίες από την έκρηξη στα διυλιστήρια Tupras στη Νικομήδεια

«Η πυρκαγιά τέθηκε υπό έλεγχο και η μονάδα τέθηκε ελεγχόμενα εκτός λειτουργίας. Οι υπόλοιπες δραστηριότητές μας στο διυλιστήριο συνεχίζονται κανονικά», τονίζεται στην ανακοίνωση της εταιρείας.
ΔΙΕΘΝΗ

Ανησυχία στην αγορά πετρελαίου για πιθανό κλείσιμο των στενών του Ορμούζ

Υπενθυμίζεται η κρίση του Σουέζ το 1956-1957 οπότε ο τότε Αιγύπτιος πρόεδρος, εθνικοποίησε τη διώρυγα του Σουέζ και την έκλεισε για πέντε μήνες αναγκάζοντας τα δεξαμενόπλοια για πρώτη φορά να ταξιδεύουν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.