ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Η Κύπρος «πρωταθλήτρια» στις εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα

Ο στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι μέχρι το 2030 ο μέσος όρος των εκπομπών να μειωθεί κατά 55%. Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να εφαρμοστούν με επιτυχία τα νέα πρότυπα ρύπων Euro7.

Η Κύπρος είναι η χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις υψηλότερες εκπομπές ρύπων. Ο μέσος όρος των εκπομπών είναι 145,8 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα /χλμ, πολύ πιο πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ που είναι 116,3 γρ/χλμ. Την ακολουθούν η Εσθονία με 142,6 γρ/χλμ, η Λετονία με 142,5 γρ/χλμ, η Βουλγαρία με 139,8 γρ/χλμ και η Σλοβακία με 139,2 γρ/χλμ.

Η Ελλάδα βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ με 119,7 γρ/χλμ. Οι πωλήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων, η αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας και η πώληση πολλών αυτοκινήτων διπλού καυσίμου τα τελευταία χρόνια κατέβασαν αισθητά τον μέσο όρο, παρά το γεγονός ότι ο ελληνικός στόλος είναι από τους πιο γερασμένους της Γηραιάς Ηπείρου.

Από την άλλη η Σουηδία έχει τις χαμηλότερες μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα νέα αυτοκίνητα στην ΕΕ (88,3 γρ διοξειδίου του άνθρακα/χλμ). Αυτό δείχνει την κουλτούρα των πολιτών να αγοράζουν αυτοκίνητο με βασικό κριτήριο τις μειωμένες εκπομπές ρύπων, την μεγάλη ασφάλεια που παρέχουν στους δρόμους, αλλά και την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Την ακολουθεί η Δανία (92,6 γρ/χλμ) και η Ολλανδία με 95,1 γρ/χλμ.

Η Νορβηγία είναι η χώρα πρότυπο για όλη την Ευρώπη, καθώς ο μέσος όρος των εκπομπών είναι μόλις 27,6 γρ διοξειδίου του άνθρακα/χλμ, καθώς η Νορβηγία διαθέτει το μεγαλύτερο ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Εκεί ένα στα δύο οχήματα κινείται με ηλεκτρική ενέργεια.

Λίγο πιο κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (πλην της Ιταλίας και της Ισπανίας) κινούνται οι χώρες που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή αυτοκινήτων. Η Γερμανία για παράδειγμα έχει μέσο όρο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, 113,6 γρ διοξειδίου του άνθρακα/χλμ, η Γαλλία 108,6 γρ/χλμ, η Ιταλία 124,6 γρ/ χλμ και η Ισπανία 126,8 γρ/χλμ.

Ο στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι μέχρι το 2030 ο μέσος όρος των εκπομπών να μειωθεί κατά 55%. Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να αυξηθούν από την μία οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και από την άλλη να εφαρμοστούν με επιτυχία τα νέα πρότυπα ρύπων Euro7.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

tyfonas-Filippines-katastrofes
ΔΙΕΘΝΗ

Ο τυφώνας Ερνέστο έκοψε το ρεύμα στις Βερμούδες, αλλά δεν υπήρξαν σοβαρές ζημιές

Η καταιγίδα κατηγορίας 1 έφερε ισχυρούς ανέμους και κύματα 10 μέτρων στη θάλασσα, γεγονός που οδήγησε σε διακοπή ρεύματος για το 71% των 36.000 συνδρομητών της επικράτειας, δήλωσαν αξιωματούχοι.
Spain - la palma - ifaisteio
ΔΙΕΘΝΗ

Έκρηξη ηφαιστείου στις κεντρικές Φιλιππίνες με τις αρχές σε ετοιμότητα

Ο Τζόε Αλινγκάσα, ένας αξιωματούχος των υπηρεσιών διάσωσης της δημοτικής αρχής Σαν Κάρλος, ανέφερε ότι οι αρχές προτίθενται να απομακρύνουν «όσο το δυνατόν συντομότερα» περίπου 500 οικογένειες που κατοικούν κοντά στο ηφαίστειο.
ΔΙΕΘΝΗ

Σε δίκη η ακτιβίστρια Γκρέτα Τούνμπεργκ για ανυπακοή προς την αστυνομία

Τον Φεβρουάριο, ένας δικαστής στο Λονδίνο είχε αποφασίσει να αποσύρει τις κατηγορίες σε βάρος της Τούνμπεργκ για διατάραξη της δημόσιας τάξης κατά τη διάρκεια μιας διαδήλωσης εναντίον της βιομηχανίας υδρογονανθράκων.