Η Netflix Inc ανέτρεψε τις απώλειες πελατών που είχαν πλήξει τη μετοχή της φέτος και προέβλεψε ότι θα έχει μεγαλύτερη ανάπτυξη στο μέλλον, καθησυχάζοντας τη Wall Street καθώς ετοιμάζεται να προσφέρει μια νέα επιλογή streaming με διαφήμιση.
Οι μετοχές της Netflix σημείωσαν άλμα 14% στις μεταμεσονύκτιες συναλλαγές, ενισχυμένες εν μέρει από την πρόβλεψη του γίγαντα του streaming ότι θα πάρει 4,5 εκατομμύρια πελάτες το τέταρτο τρίμηνο. Η μετοχή της εταιρείας, αγαπημένη των επενδυτών κατά τα χρόνια της ταχείας ανάπτυξής της, είχε υποχωρήσει σχεδόν 60% φέτος πριν από την έκθεση αποτελεσμάτων.
«Τελειώσαμε με τα τρίμηνα που συρρικνώνονται», δήλωσε ο συνδιευθύνων σύμβουλος Reed Hastings, προσθέτοντας ότι η εταιρεία πρέπει να συνεχίσει να συγκεντρώνει δυναμική εστιάζοντας στο περιεχόμενο, το μάρκετινγκ και ένα σχέδιο με χαμηλότερες τιμές με διαφημίσεις.
Σύμφωνα με το Reuters, από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, η Netflix προσέλκυσε 2,4 εκατομμύρια νέους συνδρομητές παγκοσμίως, υπερδιπλάσιους από ό,τι ανέμενε η Wall Street.
«Τα εντυπωσιακά νούμερα της Netflix δείχνουν ότι η ιστορία ανάπτυξης της εταιρείας απέχει πολύ από το να τελειώσει», δήλωσε ο αναλυτής του Investing.com Haris Anwar.
Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, το Netflix κυκλοφόρησε τα τελευταία επεισόδια της τέταρτης σεζόν της sci-fi επιτυχίας "Stranger Things", καθώς και τη σειρά σειριακών δολοφόνων "Dahmer - Monster: The Jeffrey Dahmer Story", η οποία έγινε μία από τις πιο δημοφιλείς σειρές του Netflix όλων των εποχών.
Ο γίγαντας του streaming εργάζεται για να δώσει ώθηση στην αύξηση των μελών μετά από μια ξαφνική πτώση το πρώτο εξάμηνο του έτους, όταν η βάση συνδρομητών της εταιρείας συρρικνώθηκε κατά 1,2 εκατομμύρια εν μέσω μιας κλυδωνιζόμενης παγκόσμιας οικονομίας και ενός αυξανόμενου ανταγωνισμού για τους θεατές online βίντεο. Το Netflix έχει τώρα συνολικά 223,1 εκατομμύρια συνδρομητές σε όλο τον κόσμο.
Οι περισσότερες καθιερωμένες υπηρεσίες έχουν σταματήσει να αναπτύσσονται στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου η αγορά έχει φθάσει σε ωριμότητα. Οι νεότεροι νεοεισερχόμενοι, όπως το Paramont+ της Paramount Global, κερδίζουν μερίδιο αγοράς χάρη στο ζωντανό αθλητικό πρόγραμμα.
Στην τριμηνιαία επιστολή της προς τους μετόχους, η Netflix σημείωσε ότι άλλες εταιρείες μέσων ενημέρωσης χάνουν χρήματα από το streaming.
«Οι ανταγωνιστές μας επενδύουν σημαντικά για να αυξήσουν τους συνδρομητές και τη δέσμευση, αλλά η δημιουργία μιας μεγάλης, επιτυχημένης επιχείρησης streaming είναι δύσκολη», αναφέρεται στην επιστολή.
Η Netflix εκτίμησε ότι οι ανταγωνιστές θα κλείσουν το 2022 με συνδυασμένες λειτουργικές ζημίες «πολύ πάνω από 10 δισεκατομμύρια δολάρια», σε σύγκριση με τα ετήσια λειτουργικά κέρδη της Netflix που ανέρχονται σε 5 έως 6 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ανταγωνιστές όπως η Walt Disney Co διατηρούν πολλαπλές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων τηλεοπτικών δικτύων και θεματικών πάρκων, που αντισταθμίζουν τις απώλειες του streaming.
Για το τρίτο τρίμηνο, η Netflix ξεπέρασε τις προβλέψεις των αναλυτών με έσοδα 7,9 δισ. δολαρίων, αυξημένα κατά 6% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Τα κέρδη ήταν 3,10 δολάρια ανά μετοχή.
Η πρόβλεψη της εταιρείας για 4,5 εκατ. πελάτες που θα πάρουν συνδρομή μέχρι το τέλος του έτους ήρθε ελαφρώς μπροστά από τις εκτιμήσεις της Wall Street, οι οποίες είχαν κατά μέσο όρο 4,2 εκατ. πελάτες. Για το τέταρτο τρίμηνο, η Netflix προέβλεψε έσοδα 7,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μια διαδοχική μείωση που απέδωσε στην ισχυρή αξία του αμερικανικού δολαρίου.
Στις αρχές Νοεμβρίου, το Netflix λανσάρει ένα πρόγραμμα streaming 7 δολαρίων ανά μήνα με διαφήμιση για να προσελκύσει πελάτες που έχουν επίγνωση του κόστους.
«Είμαστε αρκετά σίγουροι μακροπρόθεσμα ότι αυτό θα οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των εσόδων και των κερδών», δήλωσε ο επικεφαλής προϊόντος Γκρεγκ Πίτερς.
Δεν αποκάλυψε πόσους νέους συνδρομητές ή πόσα έσοδα αναμένει η Netflix από το διαφημιστικό σχέδιο.
Ο αναλυτής της PP Foresight, Paolo Pescatore, προέβλεψε ότι ορισμένοι από τους σημερινούς συνδρομητές του Netflix θα στραφούν στη φθηνότερη επιλογή.
«Κάποιοι θα υποβαθμίσουν ή θα αποφασίσουν να επιστρέψουν στο Netflix», δήλωσε ο Pescatore. «Η κίνηση αφορά τόσο τη διατήρηση των χρηστών όσο και την εγγραφή νέων».
Η Disney, η Warner Bros Discovery και άλλες εταιρείες προσφέρουν επίσης, ή σχεδιάζουν να προσφέρουν, επιλογές που υποστηρίζονται από διαφημίσεις.
Ενώ το Netflix προβαίνει σε διάφορες αλλαγές για να προωθήσει την ανάπτυξη, η εταιρεία δήλωσε ότι παραμένει προσηλωμένη στην παραγωγή πρωτότυπων προγραμμάτων και στη διάθεση όλων των επεισοδίων ταυτόχρονα για binge watching.
«Πιστεύουμε ότι η δυνατότητα των μελών μας να βυθιστούν σε μια ιστορία από την αρχή μέχρι το τέλος αυξάνει την απόλαυσή τους αλλά και την πιθανότητα να το πουν στους φίλους τους», δήλωσε η εταιρεία.
Μια νέα σεζόν του βρετανικού βασιλικού οικογενειακού δράματος "The Crown" και μια συνέχεια της ταινίας του 2019 "Knives Out" θα κυκλοφορήσουν κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου.
Η Netflix δήλωσε ότι δεν θα παρέχει πλέον τριμηνιαίες οδηγίες για τους νέους πελάτες. Η εταιρεία θα συνεχίσει να εκδίδει προβλέψεις για τα έσοδα, τα λειτουργικά κέρδη και άλλες κατηγορίες.
«Επικεντρωνόμαστε όλο και περισσότερο στα έσοδα ως την κύρια μετρική της πρώτης γραμμής», δήλωσε η εταιρεία.