Περιουσιακά στοιχεία αξίας 140 εκατομμυρίων ευρώ που ανήκαν σε Ρώσους ολιγάρχες έχουν κατασχεθεί στην Ιταλία μέχρι στιγμής, σύμφωνα με την ιταλική δημόσια τηλεόραση της Rai, ενώ η ιταλική αστυνομία κατέσχεσε το γιοτ του Αλεξέι Μορντάσοφ, του πλουσιότερου ανθρώπου της Ρωσίας, στον οποίο επέβαλε κυρώσεις αυτήν την εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Ένωση, μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Ένα άλλο πολυτελές σκάφος που ανήκει στον Γκενάντι Τιμτσένκο, τον δισεκατομμυριούχο που διατηρεί στενούς δεσμούς με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν, είναι επίσης μπλοκαρισμένο στην Ιμπέρια και πρόκειται να κατασχεθεί σύντομα, ανέφερε μια πηγή που έχει άμεση γνώση του θέματος.
Αυτήν την εβδομάδα κατασχέθηκαν και άλλα σκάφη Ρώσων ολιγαρχών, στη Γαλλία και τη Γερμανία. Σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, το Lady M ναυπηγήθηκε το 2013 από την αμερικανική εταιρεία Palmer Johnson. Το περιοδικό Forbes γράφει ότι η τιμή του φτάνει τα 27 εκατομμύρια δολάρια.
Ο Μορντάσοφ έκανε περιουσία μέσω της ρωσικής χαλυβουργίας Severstal. Αν υπολογιστούν τα περιουσιακά στοιχεία όλης της οικογένειάς του, σύμφωνα με το Forbes η περιουσία του ανερχόταν στα 29,1 δισεκ. δολάρια (πριν να του επιβληθούν οι κυρώσεις), γεγονός που τον καθιστά τον πλουσιότερο άνθρωπο στη Ρωσία. Του ανήκει επίσης μια έπαυλη αξίας περίπου 66 εκατομμυρίων ευρώ στη Σαρδηνία. Δεν έχει διευκρινιστεί προς το παρόν αν και αυτή η ιδιοκτησία του κατασχέθηκε από τις ιταλικές αρχές.
Επίσης, ο πρωθυπουργός της Ιταλίας Μάριο Ντράγκι πρόκειται να συναντήσει την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν τη Δευτέρα για να συζητήσει πώς να μετριάσει την εξάρτηση της ηπείρου από τις προμήθειες ρωσικού φυσικού αερίου, σύμφωνα με συνέντευξη της Corriere della Sera με τον υπουργό Οικολογικής Μετάβασης Ρομπέρτο Τσινγκολάνι, σύμφωνα με το Bloomberg.
«Θα πάμε στις Βρυξέλλες για να εξετάσουμε έναν πιθανό μηχανισμό ανώτατου ορίου τιμών για τις ρωσικές ενεργειακές προμήθειες, που σημαίνει μια τιμή πάνω από την οποία δεν μπορούν να αγοράσουν οι ευρωπαίοι φορείς εκμετάλλευσης», είπε ο Cingolani. Ο φόβος των διαταραχών στις ροές δημιουργεί επιπλέον κέρδη για την Gazprom και αυτό είναι εις βάρος όλων, πρόσθεσε.
Η Ιταλία εισάγει σχεδόν όλο το φυσικό της αέριο, περίπου το 40% προέρχεται από τη Ρωσία. Με τις ευρωπαϊκές τιμές του καυσίμου να έχουν αυξηθεί κατά 60% μέχρι στιγμής φέτος, η χώρα αντιμετωπίζει μια κρίση κόστους ζωής εν μέσω πληθωρισμού ρεκόρ. Η Ιταλία επεξεργάζεται ένα σχέδιο που θα μπορούσε να την καταστήσει ανεξάρτητη από τις προμήθειες ρωσικού φυσικού αερίου σε δύο έως τρία χρόνια, είπε ο Τσινγκολάνι στη συνέντευξη.
Η χώρα επιθυμεί να ενισχύσει τις εισαγωγές από χώρες όπως το Αζερμπαϊτζάν και η Αλγερία, είπε ο Ντράγκι στους νομοθέτες στη Ρώμη αυτόν τον μήνα. Με τον καιρό, θέλει επίσης να διπλασιάσει τη χωρητικότητα του Trans Adriatic Pipeline στην Αδριατική Θάλασσα, να επεκτείνει την ικανότητα εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου και να αυξήσει τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.