ΓΔ: 2024.44 0.44% Τζίρος: 200.05 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Κωνσταντίνος Κυρανάκης
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης μιλά σε συνέντευξη Τύπου, με φόντο δημοσιογράφους και μικρόφωνα.

Κυρανάκης: Το 2026 το νέο σύστημα ασφάλειας στη γραμμή Αθήνα–Θεσσαλονίκη

Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης δήλωσε ότι το σύστημα ασφάλειας του σιδηροδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη έχει φτάσει στο 80%, ενώ το υπόλοιπο 20% θα ολοκληρωθεί ως τον Ιούλιο του 2026.

Στις επικείμενες επενδύσεις και τα έργα αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά τη διάρκεια συζήτησης στο AIF Forum με τον δημοσιογράφο Νίκο Φιλιππίδη.

Ο κ. Κυρανάκης τόνισε τη σημασία της ενίσχυσης του συστήματος ασφάλειας και τηλε-διοίκησης του ΟΣΕ, επισημαίνοντας τη δικαιολογημένη καχυποψία που υπάρχει για το σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Όπως ανέφερε, «το 2019 το σύστημα ασφάλειας του σιδηροδρόμου ήταν στο 1% και το ATS στο 0%. Σήμερα, είμαστε στο 80%», διαβεβαιώνοντας ότι το υπόλοιπο 20% θα ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούλιο του 2026, εξασφαλίζοντας πλήρη κάλυψη στα συστήματα ασφαλείας, αυτόματης πέδησης και τηλε-διοίκησης.

Αναφερόμενος σε πρόσφατο περιστατικό στη Θεσσαλονίκη, ο αναπληρωτής υπουργός υπογράμμισε ότι λειτουργούσε η τηλε-διοίκηση, ενώ σημείωσε πως από το 2026 θα αυξηθεί και η χωρητικότητα της γραμμής και του σιδηροδρομικού δικτύου γενικότερα. Παράλληλα, έχουν ήδη ξεκινήσει εκπαιδεύσεις προσωπικού με τη χρήση προσομοιωτών, ώστε να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα των νέων συστημάτων.

Ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε επίσης στις ιταλικές επενδύσεις για την προμήθεια νέων τρένων, δηλώνοντας ότι «στο τέλος του 2027 θα είναι έτοιμη η πρώτη παραγγελία». Ωστόσο, παραδέχθηκε ότι υπάρχουν ήδη ζητήματα συνεργασίας και αξιοπιστίας με την ιταλική εταιρεία, τονίζοντας ότι «υπάρχει ρήτρα συνεργασίας και αν δεν τηρούνται τα συμφωνημένα, το ελληνικό Δημόσιο θα μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση».

Σε ό,τι αφορά την εμπορική αξιοποίηση των σιδηροδρομικών σταθμών, ο αναπληρωτής υπουργός έκανε ιδιαίτερη μνεία στο Θριάσιο, το οποίο για περισσότερο από δύο δεκαετίες παρέμενε ανεκμετάλλευτο. Όπως ανέφερε, «το 2026 οι αποθήκες θα γεμίσουν και το Θριάσιο θα πάρει ξανά ζωή, ώστε όλη η Βαλκανική Ευρώπη να έχει προϊόντα από την Ελλάδα». Επιπλέον, επισήμανε το έντονο ενδιαφέρον έμπειρων στελεχών από Ευρώπη, Ασία και Αραβικές χώρες να εργαστούν στον ελληνικό σιδηρόδρομο, με περισσότερες από 307 αιτήσεις να έχουν ήδη κατατεθεί.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

σιδηροδρομικοί σταθμοί
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΓΑΙΑΟΣΕ: Νέο σχέδιο για αναμόρφωση των Κεντρικών Σιδηροδρομικών Σταθμών

Η ΓΑΙΑΟΣΕ παρουσίασε το στρατηγικό της σχέδιο για την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών σταθμών Πειραιά και Θεσσαλονίκης, ενισχύοντας τις επενδυτικές προοπτικές και τη βιώσιμη αστική ανάπτυξη.
Σιδηροδρομικές γραμμές ανατολή
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σιδηρόδρομος: Τρέχει και δεν φτάνει η κυβέρνηση για έργα 1,8 δισ. ευρώ

Στην ειδική μονάδα ωρίμανσης έργων του Υπερταμείου περνά η επιτάχυνση των έργων αναβάθμισης του δικτύου και ολοκλήρωσης των συστημάτων ασφαλείας, ενόψει της νέας συμφωνίας με τους Ιταλούς.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ασφάλεια στον σιδηρόδρομο: Έρχεται νέο νομοσχέδιο για να μπει τάξη

Το νέο νομοσχέδιο για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο ετοιμάζει ο Κ. Κυρανάκης. Θα γίνουν και αλλαγές στη διοίκηση της ΡΑΣ. Επιδιώκεται να σταματήσει το γαϊτανάκι ευθυνών με νέο τμήμα στη Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών.
businessdaily-Sygkrousi-Trenon-Tempi-Hellenic-Train (4)
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι κρίσιμες απαντήσεις και τα κενά στο πόρισμα των ειδικών για τα Τέμπη

Το δυστύχημα θα είχε αποτραπεί, αν είχε υλοποιηθεί η σύμβαση 717. Υπήρξε εύφλεκτο υλικό αλλά παραμένει άγνωστο ποιο ήταν. Κακός χειρισμός του αποδεικτικού υλικού. Πέραν των ορίων τους πιέζονταν οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο.
Ταχύτητα τρένου στη Βρετανία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέος ΟΣΕ με κουβάρι παλιών διεκδικήσεων και οικονομικών εκκρεμοτήτων

Στη διαιτησία οι αξιώσεις μεταξύ ΓΑΙΑΟΣΕ και Hellenic Train ενόψει της απόσχισης του τροχαίου υλικού, που περνά στον Νέο ΟΣΕ. Τις επόμενες ημέρες σε διαβούλευση το σχέδιο νόμου για τον ενιαίο φορέα.