Στις επικείμενες επενδύσεις και τα έργα αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά τη διάρκεια συζήτησης στο AIF Forum με τον δημοσιογράφο Νίκο Φιλιππίδη.
Ο κ. Κυρανάκης τόνισε τη σημασία της ενίσχυσης του συστήματος ασφάλειας και τηλε-διοίκησης του ΟΣΕ, επισημαίνοντας τη δικαιολογημένη καχυποψία που υπάρχει για το σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Όπως ανέφερε, «το 2019 το σύστημα ασφάλειας του σιδηροδρόμου ήταν στο 1% και το ATS στο 0%. Σήμερα, είμαστε στο 80%», διαβεβαιώνοντας ότι το υπόλοιπο 20% θα ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούλιο του 2026, εξασφαλίζοντας πλήρη κάλυψη στα συστήματα ασφαλείας, αυτόματης πέδησης και τηλε-διοίκησης.
Αναφερόμενος σε πρόσφατο περιστατικό στη Θεσσαλονίκη, ο αναπληρωτής υπουργός υπογράμμισε ότι λειτουργούσε η τηλε-διοίκηση, ενώ σημείωσε πως από το 2026 θα αυξηθεί και η χωρητικότητα της γραμμής και του σιδηροδρομικού δικτύου γενικότερα. Παράλληλα, έχουν ήδη ξεκινήσει εκπαιδεύσεις προσωπικού με τη χρήση προσομοιωτών, ώστε να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα των νέων συστημάτων.
Ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε επίσης στις ιταλικές επενδύσεις για την προμήθεια νέων τρένων, δηλώνοντας ότι «στο τέλος του 2027 θα είναι έτοιμη η πρώτη παραγγελία». Ωστόσο, παραδέχθηκε ότι υπάρχουν ήδη ζητήματα συνεργασίας και αξιοπιστίας με την ιταλική εταιρεία, τονίζοντας ότι «υπάρχει ρήτρα συνεργασίας και αν δεν τηρούνται τα συμφωνημένα, το ελληνικό Δημόσιο θα μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση».
Σε ό,τι αφορά την εμπορική αξιοποίηση των σιδηροδρομικών σταθμών, ο αναπληρωτής υπουργός έκανε ιδιαίτερη μνεία στο Θριάσιο, το οποίο για περισσότερο από δύο δεκαετίες παρέμενε ανεκμετάλλευτο. Όπως ανέφερε, «το 2026 οι αποθήκες θα γεμίσουν και το Θριάσιο θα πάρει ξανά ζωή, ώστε όλη η Βαλκανική Ευρώπη να έχει προϊόντα από την Ελλάδα». Επιπλέον, επισήμανε το έντονο ενδιαφέρον έμπειρων στελεχών από Ευρώπη, Ασία και Αραβικές χώρες να εργαστούν στον ελληνικό σιδηρόδρομο, με περισσότερες από 307 αιτήσεις να έχουν ήδη κατατεθεί.