ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA

Καραμανλής: Οι επενδυτές να μας βλέπουν ως χώρα - κόμβο για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλής, στην ομιλία του προς τους συμμετέχοντες στο Ελληνογαλλικό Επενδυτικό Φόρουμ, τόνισε τα νέα μοντέλα στην υλοποίηση έργων υποδομών.

«Όποιος ενδιαφέρεται ή όποιος το σκέφτεται να επενδύσει στην Ελλάδα, θέλουμε να ξέρει ότι πλέον στην πατρίδα μας θα βρίσκει όχι μόνον ανοιχτές πόρτες, αλλά και πραγματικά υγιείς συνθήκες για την επένδυσή του. Θέλουμε να σας βοηθήσουμε, να μας βοηθήσετε. Και να είστε βέβαιοι ότι στην Ελλάδα σήμερα, όποιος έρθει να επενδύσει θα συναντήσει μια χώρα που διδάσκεται από τα λάθη της. Με αξιοκρατία. Διαφάνεια. Δίκαιους κανόνες για όλους. Ανοιχτό μυαλό και διάθεση για καινοτομία. Βλέμμα στο μέλλον και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό με διορατικότητα», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του προς τους συμμετέχοντες στο Ελληνογαλλικό Επενδυτικό Φόρουμ, με θέμα: «Ελλάδα, στρατηγικός παράγοντας στη νοτιοανατολική Ευρώπη. Η εμπιστοσύνη ξαναγεννιέται», που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Παρίσι.

Αναφερόμενος στη διμερή, πολυεπίπεδη ελληνογαλλική συνεργασία - και σε εμβληματικά έργα υποδομής στη χώρα μας - από τη δεκαετία του 1970, ο κ. Καραμανλής επισήμανε πως «αυτή η φιλία, αυτή η συμμαχία, μπορεί, για άλλη μια φορά, να μετουσιωθεί σε συνεργασίες με αμοιβαίο όφελος και για τις δύο χώρες. Σε win-win συμπράξεις, ιδίως στον τομέα των Υποδομών. Είναι ώρα να καταστήσουμε την Ελλάδα κόμβο της ευρύτερης περιοχής μας. Οι συνδυασμένες μεταφορές, η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου μας, οι επενδύσεις σε λιμάνια και logistics centers, με δεδομένη τη στρατηγική θέση της χώρας μας, μάς προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες. Αυτή τη δοκιμασμένη και – πλέον - ευρείας αποδοχής λογική, θέλουμε να επεκτείνουμε και να εξελίξουμε σήμερα, για να βοηθήσουμε την πατρίδα μας να πατήσει ξανά γερά στα πόδια της, τώρα, μάλιστα, που, μετά από κάποια πολύ δύσκολα χρόνια, η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει ξεκινήσει μια συστηματική προσπάθεια (μείωση φόρων, μείωση της γραφειοκρατίας, άνοιγμα των αγορών, εμπροσθοβαρείς μεταρρυθμίσεις) προκειμένου να επιστρέψει (η πατρίδα μας) ξανά στην κανονικότητα. Όσοι, λοιπόν, ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην Ελλάδα, θα θέλαμε να μας βλέπουν έτσι ακριβώς: Ως μια χώρα που οι σύγχρονες υποδομές της την καθιστούν κόμβο για ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη».

Συνεχίζοντας την ομιλία του στο Επενδυτικό Φόρουμ, που τελούσε υπό την αιγίδα των Υπουργείων Εξωτερικών και Τουρισμού και διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Παρισίων και την Ένωση Εμπορικών Συμβούλων Εξωτερικού Γαλλίας CCEF, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, υπογράμμισε: «Το επόμενο ερώτημα, βέβαια, είναι πώς ακριβώς σκοπεύουμε να υλοποιήσουμε αυτά τα έργα υποδομής. Το πρώτο που πρέπει να σας πω είναι ότι είμαστε αποφασισμένοι να αυξήσουμε δραστικά τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα σε αυτά. Επεξεργαζόμαστε - και σε ορισμένες περιπτώσεις είμαστε έτοιμοι να εφαρμόσουμε – νέα, ευέλικτα μοντέλα που ενθαρρύνουν και ενισχύουν τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στην κατασκευή μεγάλων έργων. Και πρώτα απ’ όλα, αναφέρομαι στις λεγόμενες «προτάσεις καινοτομίας» ή αλλιώς «Unsolicited Proposals», μοντέλο το οποίο εφαρμόζεται με επιτυχία σε αρκετές χώρες της Ε.Ε. Είμαστε έτοιμοι να χρησιμοποιήσουμε, όμως, και άλλα εργαλεία. Όπως την ανεξάρτητη επαλήθευση μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας ή την τμηματική εκκίνηση έργων Υποδομής. Εδώ θα ήθελα να θίξω και το ενδιαφέρον μας για το γαλλικό μοντέλο «Ανάθεσης Δημοσίας Υπηρεσίας».

Το λεγόμενο Delegation de services public / Public Service Delegation, που αποτελεί ένα ενδιαφέρον μοντέλο συνεργασίας ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και μπορεί να βρει πολλές εφαρμογές στη χώρα μας: Στη διαχείριση των υποδομών, στις υπηρεσίες μεταφορών, στις συντηρήσεις, αλλά και στα νερά, τη διαχείριση απόβλητων και αλλού.

Το βέβαιο είναι ένα: Όσο περνούν τα χρόνια, τόσο λιγότερο θα χρησιμοποιούμε και στην Ελλάδα το ξεπερασμένο μοντέλο των κλασικών δημοσίων έργων, που στην πράξη έχει αποτύχει ή, έστω, έχει φτάσει στα όριά του», κατέληξε ο κ. Κώστας Καραμανλής.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χρ. Σταϊκούρας: Θα «πέσουν» 27,6 δισ. για 188 έργα υποδομών έως το 2030

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε πως εκτός από τα έργα όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης, και η Γραμμή 4 στην Αθήνα, στην ατζέντα περιλαμβάνονται και 63 αρδευτικά έργα ύψους 784 εκατ. ευρώ.
Karagiannis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γ. Καραγιάννης: Νέες θέσεις εργασίας από τα έργα υποδομών στη Μακεδονία

Ο υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ότι ο αυτοκινητόδρομος Ε65 αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2025 και σημείωσε ότι όλα τα οδικά έργα τρέχουν να ολοκληρωθούν, ενώ σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και ο προγραμματισμός των σιδηροδρομικών έργων.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Β. Οικονόμου: Ισότιμη αναγνώριση των πτυχίων εσπερινών ΕΠΑ.Λ.

Σκοπός της εγκυκλίου είναι η ισότιμη αναγνώριση των πτυχίων εσπερινών ΕΠΑ.Λ. ειδικότητας «Τεχνικός Οχημάτων» του Τομέα Μηχανολογίας τριετούς φοίτησης με τα πτυχία αντίστοιχης ειδικότητας των εσπερινών ΕΠΑ.Λ.