ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Θετικές είναι οι προοπτικές για την βιομηχανία τροφίμων και ποτών

Η συζήτηση επικεντρώθηκε στις προκλήσεις και τις προοπτικές που επιφυλάσσουν οι σύγχρονες εξελίξεις για τη Βιομηχανία Τροφίμων & Ποτών, μέσα σε ένα διαφοροποιημένο επιχειρηματικό σκηνικό.

Πραγματοποιήθηκε χθες η Ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων & Ποτών, στην Αθήνα. Τα Μέλη του Συνδέσμου, καθώς και σημαντικοί εκπρόσωποι του επιχειρηματικού & ακαδημαϊκού κόσμου και της αγοράς συναντήθηκαν, σε μία ξεχωριστή εκδήλωση για τον κλάδο.

Στην Ανοιχτή Συνεδρίαση της Γενικής Συνέλευσης, η συζήτηση επικεντρώθηκε στις προκλήσεις και τις προοπτικές που επιφυλάσσουν οι σύγχρονες εξελίξεις για τη Βιομηχανία Τροφίμων & Ποτών, μέσα σε ένα διαφοροποιημένο επιχειρηματικό σκηνικό. Αξιόλογοι ομιλητές κατέθεσαν τις απόψεις τους και συζήτησαν με τους παρευρισκόμενους για καίρια ζητήματα του κλάδου, αλλά και γενικότερα της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας. 

Στο πάνελ, με θέμα «Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων & Ποτών: προκλήσεις, ευκαιρίες & προοπτικές», συμμετείχαν: ο κ. Ιωάννης Γιώτης, Πρόεδρος ΣΕΒΤ, ο κ. Γρηγόρης Αντωνιάδης, Αντιπρόεδρος ΣΕΒΤ, ο κ. Νίκος Βέττας, Γενικός Δ/ντης του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) & Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο κ. Παναγιώτης Μπορέτος, Δ/νων Σύμβουλος CIRCANA και η κα Κατερίνα Δασκαλάκη, Senior Advisor, Τομέας Απασχόλησης & Αγοράς Εργασίας ΣΕΒ.

Ο κ. Ιωάννης Γιώτης, Πρόεδρος ΣΕΒΤ, αναφέρθηκε στο απαιτητικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια με τις αλλεπάλληλες κρίσεις και τις συνεχείς προκλήσεις και τον αντίκτυπο που έχουν στις επιχειρήσεις τροφίμων & ποτών. Παράλληλα τόνισε τη βαρύτητα που έχει ο κλάδος για την εγχώρια οικονομία και την κοινωνία, την ανάγκη προτεραιοποίησής του και αναγνώρισης από την Πολιτεία της προσπάθειας που καταβάλλεται, προκειμένου οι επιχειρήσεις να παραμείνουν βιώσιμες και ανταγωνιστικές. 

Ο κ. Γρηγόρης Αντωνιάδης, Αντιπρόεδρος ΣΕΒΤ και Συντονιστής της Πρωτοβουλίας του Ελληνικού Pledge για τη διαφήμιση στα παιδιά, ανέδειξε τη σημασία της εθελοντικής αυτής δράσης από μέρους της Βιομηχανίας, που αριθμεί ήδη 20 μέλη. Παρουσίασε την πρόοδο αλλά και τα αποτελέσματα της πρώτης αξιολόγησης που πραγματοποιήθηκε για την τηλεόραση και τα online μέσα. Σε αυτά αποτυπώνεται η σαφής δέσμευση των εταιρειών που συμμετέχουν και η ουσιαστική συμβολή της Βιομηχανίας Τροφίμων και Ποτών στην προώθηση της υγιεινής διατροφής από την παιδική ηλικία.

Ο Γενικός Διευθυντής του ΙΟΒΕ, Καθηγητής Νίκος Βέττας, περιέγραψε τις κύριες τάσεις στον κλάδο των τροφίμων και τη σημαντική ευκαιρία που εμφανίζεται για περαιτέρω ανάπτυξή του, καθώς μπορεί να συμβαδίσει με δύο από τα κεντρικά ζητούμενα για την ελληνική οικονομία συνολικά, τη βελτίωση του εμπορικού ισοζυγίου και την ενίσχυση των καινοτόμων επενδύσεων.

Ο κ. Παναγιώτης Μπορέτος, Διευθύνων Σύμβουλος της Circana, παρουσίασε τις τελευταίες τάσεις των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων γενικότερα στην αγορά των Σουπερμάρκετ. Έγινε ειδική αναφορά στις κατηγορίες των τροφίμων και πιο συγκεκριμένα σε αυτές που αποτελούν το Καλάθι του Νοικοκυριού. Αναφέρθηκε στην επίδραση που είχαν τα επώνυμα προϊόντα των συγκεκριμένων κατηγοριών και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (PL). Τέλος, συζητήθηκε η διαμόρφωση νέων τάσεων, που πρέπει να ληφθούν υπόψιν.

Τέλος, η κα Κατερίνα Δασκαλάκη, Senior Advisor, Τομέας Απασχόλησης & Αγοράς Εργασίας ΣΕΒ, ανέφερε ότι είναι αναγκαία η δημιουργία ενός σύγχρονου εργασιακού περιβάλλοντος που θα υπηρετεί ένα νέο παραγωγικό υπόδειγμα προσαρμοσμένο στις προκλήσεις της νέας εποχής. Το ρυθμιστικό πλαίσιο, τόνισε, οφείλει να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των επιχειρήσεων, οι οποίες απαιτούν συνεχή προσαρμοστικότητα και ευελιξία, αλλά και να  λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες των εργαζομένων. Τέλος, αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες του ΣΕΒ για τη σύνδεση των αναγκών της αγοράς εργασίας με την παρεχόμενη εκπαίδευση και κατάρτιση. 
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με επείγουσα διαδικασία η έρευνα της Επ. Ανταγωνισμού στα τρόφιμα

Η επιτροπή διεξήγαγε επιτόπιο έλεγχο σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις εν λόγω αγορές (εισαγωγείς /διανομείς), καθώς και σε εταιρείες – λιανοπωλητές/σούπερ μάρκετ πανελλαδικής εμβέλειας. 
supermarket, trofima, proionta
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΤτΕ: Κατά 10% ακριβότερη η Ελλάδα στα προϊόντα σουπερμάρκετ από την Ευρωζώνη

Όπως αναφέρεται σε μελέτη της ΤτΕ παρά την αξιοσημείωτη πρόοδο που έχει επιτευχθεί την περίοδο 2011-2023, η Ελλάδα παραμένει μια ακριβή χώρα για τυποποιημένα προϊόντα σουπερμάρκετ.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΙΟΒΕ: Σε αρνητικό πληθωρισμό τα τυποποιημένα τρόφιμα τον Μάιο

Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών αναδεικνύεται ως σημαντικός κλάδος για την ελληνική μεταποίηση και ευρύτερη οικονομία και κατέχει την πρώτη θέση σε αξία παραγωγής στη μεταποιητική βιομηχανία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι συζητήθηκε στη συνάντηση Θεοδωρικάκου με ΣΕΒΤ και Ένωση Σούπερ Μάρκετ

Ο υπουργός επισήμανε την ανάγκη συνεργασίας πολιτείας, καταναλωτών, καταναλωτικών οργανώσεων, ανεξάρτητων αρχών και υγιούς επιχειρηματικότητας για τη στήριξη της μέσης ελληνικής οικογένειας.
take away-kafes
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Να μείνει στο 13% ο ΦΠΑ στον καφέ ζητούν οι επαγγελματίες της εστίασης

Η ΠΟΕΣΕ υπογραμμίζει ότι η αύξηση του ΦΠΑ σε καφέ και μη αλκοολούχα ποτά δεν είναι τίποτα άλλο από μέτρο καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα την στιγμή μάλιστα που τα δημόσια έσοδα συνεχώς αυξάνονται.