ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
giaourti-yogurt-galaktokomika-trofima
Φώτο: Shutterstock

Ράλι ανατιμήσεων και μείωση πωλήσεων στα γαλακτοκομικά προϊόντα

Σημαντική αύξηση της αξίας πωλήσεων τον Νοέμβριο με παράλληλη μείωση του όγκου. Έρχονται νέες ανατιμήσεις τον Ιανουάριο. Σε μεσοσταθμική αύξηση τιμών 4% προχωρά η Δέλτα στις 16 Ιανουαρίου.

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα συνεχίζουν να βρίσκονται στην αιχμή του ανατιμητικού κύματος που πλήττει την αγορά. Αν και τα διαθέσιμα στοιχεία της IRI αφορούν στον Νοέμβριο, ωστόσο σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του BD οι ανατιμήσεις συνεχίζονται και τον Ιανουάριο.

Κατά τις ίδιες πηγές της αγοράς, από τις 16 Ιανουαρίου πρόκειται να ανατιμηθούν τα προϊόντα της Δέλτα –πρόκειται για τον leader της αγοράς των γαλακτοκομικών προϊόντων- σε μεσοσταθμικό ποσοστό 4%, το οποίο πρακτικά σημαίνει αυξήσεις από 2% ως και 7% τουλάχιστον.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Νοέμβριο, τον πρώτο μήνα της εφαρμογής του «καλαθιού του νοικοκυριού», όλες οι υποκατηγορίες του κλάδου των γαλακτοκομικών ανατιμήθηκαν, γεγονός που διαπιστώνεται στην αύξηση των πωλήσεων, ενώ αντιθέτως οι κυρίαρχες τάσεις της κατανάλωσης δεν άλλαξαν –οι αλλαγές που παρατηρήθηκαν ήταν επουσιώδεις, σχεδόν αμελητέες.

Οι γαλακτοκομικές μονάδες συνεχίζουν να ταλανίζονται από το δίλημμα «μερίδιο ή πωλήσεις» και παράλληλα αδυνατούν –για μία σειρά κοστολογικούς λόγους– να απορροφήσουν τις υπερβάλλουσες κοστολογικές επιβαρύνσεις. Οι περισσότερες εξ αυτών πρέπει να αντιμετωπίσουν, εκτός των άλλων, και το υψηλό χρηματοοικονομικό τους κόστος.

Αναλυτικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI που έχει στην διάθεση του το BD, τον Νοέμβριο η κατανάλωση του λευκού γάλακτος μειώθηκε 5,1%, ελαφρώς βελτιωμένη έναντι του Οκτωβρίου που είχε μειωθεί κατά 5,4%, ενώ η αξία των πωλήσεων βελτιώθηκε και ανήλθε στο 6,1% έναντι 4,8% τον Οκτώβριο.

Ειδικότερα η κατανάλωση του παστεριωμένου γάλακτος έχασε 5,9% έναντι του Οκτωβρίου, στη διάρκεια του οποίου είχε χάσει 6,3% - είναι προφανές ότι οι γαλακτοκομικές επιχειρήσεις ταλαιπωρούνται από τις υψηλές επιστροφές και γι΄αυτό τον λόγο, εξάλλου, η Δέλτα στη διάρκεια του τελευταίου διμήνου σταμάτησε τη διανομή του γάλακτος 7 ημερών πάνω από τη Λαμία, ενώ οι πωλήσεις τους βελτιώθηκαν κατά 3,7% έναντι 2,3% τον Οκτώβριο. Μείωση του όγκου και αύξηση της αξίας των πωλήσεων υποδηλώνουν τις σημαντικές αυξήσεις των τιμών.

Αντιθέτως το γάλα υψηλής παστερίωσης συνεχίζει να παρουσιάζει καλύτερη ανθεκτικότητα, δεδομένου ότι το Νοέμβριο η κατανάλωση του μειώθηκε κατά 3,7% έναντι 3,8% τον Οκτώβριο. Και η αξία των πωλήσεων του αυξήθηκε από 6,9% τον Οκτώβριο στο 8% το Νοέμβριο. Η ίδια τάση επικρατεί και στην υποκατηγορία του γάλακτος εβαπορέ, όπου η μείωση της κατανάλωσης διαμορφώθηκε στο 5,9% έναντι 6,2% τον Οκτώβριο. Και σ΄αυτή την περίπτωση οι πωλήσεις αυξήθηκαν στο 7% από 5,4% τον προηγούμενο μήνα.

Στην υποκατηγορία των τυροκομικών προϊόντων η μείωση της κατανάλωσης παρέμεινε και το Νοέμβριο στα ίδια επίπεδα με του Οκτωβρίου, στο 5,3%, όμως οι πωλήσεις της από 9,9% αυξήθηκαν στο 10,6%. Επίσης σταθερή παρέμεινε η μείωση της κατανάλωσης στα κίτρινα τυριά, στο 5,8%, αλλά αυξήθηκε η αξία των πωλήσεων τους από 9,1% στο 9,9%. Στα λευκά τυριά –η μερίδα του λέοντος ανήκει στη φέτα – η κατανάλωση ανήλθε στο 4,5% έναντι 4,6% τον Οκτώβριο, όμως η αξία των πωλήσεων ανήλθε στο 12% έναντι 11,4% τον Οκτώβριο.

Ελαφρώς βελτιωμένη φαίνεται να είναι η κατάσταση στην αγορά του γιαουρτιού, δεδομένου ότι η υποκατηγορία βελτίωση της επίδοση της στην κατανάλωση – η μείωση από 7% που ήταν τον Οκτώβριο διαμορφώθηκε στο 6,8% το Νοέμβριο. Και οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,4% το Νοέμβριο από 2,4% τον προηγούμενο μήνα. Βελτιωμένη είναι και η επίδοση του στραγγιστού γιαουρτιού – η μείωση από 7,3% έπεσε στο 7, ενώ οι πωλήσεις του αυξήθηκαν από 2,5% στο 3,8%.

Επίσης η κατανάλωση της κρέμας γάλακτος μειώθηκε κατά 4,7% έναντι 4,4% τον Οκτώβριο και η αξία των πωλήσεων της αυξήθηκε από 3,4% τον Οκτώβριο στο 4,5% το Νοέμβριο. Και ακόμη μειώθηκε επιπλέον το Νοέμβριο η κατανάλωση του βουτύρου, από 5,9% τον Οκτώβριο στο 6,5%, ενώ η αξία των πωλήσεων του αυξήθηκε από 1,4% στο 2%.   

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

feta-galaktokomika
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ελληνική φέτα έπεσε... θύμα πιέσεων από τα ευρωπαϊκά σούπερ μάρκετ

Για χαμηλότερες τιμές εξαγωγής πιέζουν συνεχώς τα σούπερ μάρκετ της Ευρώπης τους Έλληνες παραγωγούς και το πρόβλημα μεταφέρεται στους κτηνοτρόφους. Αρνητικό πρόσημο στους όγκους πωλήσεων γαλακτοκομικών στην Ελλάδα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέος «πόλεμος» για το γάλα και μάχες των... σεντς στα σούπερ μάρκετ

Σε «κράχτη» για την προσέλκυση πελατών μετατρέπουν οι αλυσίδες το γάλα ιδιωτικής ετικέτας με τιμές ακόμη και κάτω του 1 ευρώ το λίτρο. Πίεση στις γαλακτοβιομηχανίες για τις τιμές των επώνυμων προϊόντων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παίρνει ανάσα η αγορά γαλακτοκομικών μετά τις μειώσεις στις τιμές

Συνεχίστηκε τον Μάρτιο η υποχώρηση της κατανάλωσης, αλλά με βραδύτερους ρυθμούς μετά τη συγκράτηση των τιμών και τις προσφορές από τις εταιρείες. Κυρίαρχα τα προϊόντα private label στο γιαούρτι.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Βουτιά» κατανάλωσης γαλακτοκομικών, αρχίζουν μείωση τιμών οι εταιρείες

«Ψαλίδι» έως και 16% από την Όλυμπος στις τιμές των προϊόντων της, στην ίδια κατεύθυνση εξετάζουν να κινηθούν και άλλες εταιρείες. Οι μεγάλες ανατιμήσεις συμπίεσαν κατά 6,8% τον όγκο των πωλήσεων τον Μάρτιο.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιδιωτική ετικέτα και προσφορές, τα δύο «αντίδοτα» για την ακρίβεια

Ανέβηκε σχεδόν σε 27% η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, ενώ πάνω από το 27% των πωλήσεων γίνονται με προσφορές. Έπεσε στο 0,2% ο πληθωρισμός των τροφίμων στο πεντάμηνο.