ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Shutterstock

Παίρνει ανάσα η αγορά γαλακτοκομικών μετά τις μειώσεις στις τιμές

Συνεχίστηκε τον Μάρτιο η υποχώρηση της κατανάλωσης, αλλά με βραδύτερους ρυθμούς μετά τη συγκράτηση των τιμών και τις προσφορές από τις εταιρείες. Κυρίαρχα τα προϊόντα private label στο γιαούρτι.

Ελαφρώς βελτιωμένη εμφανίζεται η κατάσταση στον κλάδο των γαλακτοκομικών προϊόντων και πλέον είναι προφανής η τάση – αν και αδύναμη ακόμη – ανακοπής της μείωσης του όγκου της κατανάλωσης. Σ΄αυτή την εξέλιξη συνηγορούν τόσο οι μειώσεις τιμών επί του τιμοκαταλόγου – δηλαδή η έκδοση νέων τιμοκαταλόγων από μεγάλες εταιρείες του κλάδου – όσο και η ένταση των προσφορών.

Παράλληλα στην κατηγορία του γιαουρτιού πλέον τον πρώτο λόγο έχει το γιαούρτι ιδιωτικής ετικέτας, δηλαδή φθηνότερο προϊόν που εν προκειμένω σημαίνει μεγαλύτερη κατανάλωση, άρα αύξηση του όγκου ή μάλλον μείωση του ρυθμού πτώσης του. Εξαιρείται μόνο η κατηγορία της συνολικής υποκατηγορίας του βουτύρου, που τον Απρίλιο έχει αύξηση του όγκου της κατανάλωσης και μείωση της αξίας των πωλήσεων.

Αναλυτικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, που παρουσιάζει σήμερα το BD, που αφορούν στην εξέλιξη της αγοράς των γαλακτοκομικών προϊόντων στη διάρκεια του Απριλίου του 2023, διαπιστώνεται, πρώτον, να περιορίζεται η πτώση του όγκου των πωλήσεων και, δεύτερον, να αυξάνεται η αξία των πωλήσεων.

Συγκεκριμένα ο όγκος της συνολικής αγοράς γάλακτος μειώθηκε τον Απρίλιο κατά 5,7% και ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων ανήλθε στο 12,6%. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον φετινό Μάρτιο ο όγκος είχε μειωθεί κατά 6,8% και οι πωλήσεις είχαν αυξηθεί κατά 12,3%. Η βελτίωση της κατάστασης είναι εμφανής, έστω κι αν δεν είναι ακόμη ισχυρή.

Η αποκλιμάκωση των τιμών παραγωγού επέτρεψε στις γαλακτοβιομηχανίες ή να αλλάξουν τιμοκαταλόγους – δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες – ή να εντείνουν τις προσφορές τους. Η κατάσταση πλέον αλλάζει και αναμένεται να επιταχυνθεί στους επόμενους μήνες. Στην κατηγορία του πόσιμου γάλακτος ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 4,4%, ενώ το Μάρτιο είχε μειωθεί κατά 5,2% και η αξία τους αυξήθηκε κατά 12,7%, ενώ στον τρίτο μήνα του χρόνου είχε αυξηθεί κατά 12,6%.  

Στην υποκατηγορία του φρέσκου γάλακτος η μείωση του όγκου ανήλθε στο 3,2% έναντι 3,6% τον Μάρτιο, ενώ η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 12,4% έναντι 12,6% τον Μάρτιο – είναι η μία από τις δύο υποκατηγορίες που εμφανίζουν ελαφρά κάμψη πωλήσεων.

Ο όγκος των πωλήσεων του γάλακτος υψηλής παστερίωσης μειώθηκε τον Απρίλιο κατά 5,3% έναντι 6,5% τον Μάρτιο και ο τζίρος του αυξήθηκε κατά 12,9% έναντι 12,5%.

Και, τέλος, το εβαπορέ αν και συνεχίζει να μειώνεται η κατανάλωση του με διψήφιο ποσοστό, φαίνεται να έχει μία ελαφρά βελτίωση. Ειδικότερα ο όγκος του μειώθηκε κατά 10,5% τον Απρίλιο έναντι 12% τον Μάρτιο και τζίρος του αυξήθηκε κατά 12,4% έναντι 12% τον Μάρτιο.

Η κατηγορία των τυροκομικών προϊόντων εμφανίζει σαφή βελτίωση, δεδομένου όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 4,1% έναντι 5,2% τον Μάρτιο και ο τζίρος του από 13,2% τον Μάρτιο, αυξήθηκε κατά 13,7% τον Απρίλιο. Στο «εσωτερικό» της αγοράς των «λευκών τυριών», η φέτα συνεχίζει να υποχωρεί, παρά το γεγονός ότι τελευταία φαίνεται να έχουν αυξηθεί οι προσφορές και να κερδίζει έδαφος το λευκό τυρί το παραγόμενο από αγελαδινό γάλα.

Στη διάρκεια του Απριλίου η υποκατηγορία των «λευκών τυριών» έχασε 4,5% σε όγκο έναντι 5,6% τον Μάρτιο και ο τζίρος της αυξήθηκε από 17,4% από 16,6% τον προηγούμενο μήνα.

Η υποκατηγορία των «κίτρινων τυριών» έχασε το 4% του όγκου της τον Απρίλιο, ενώ τον Μάρτιο είχε χάσει το 5,1%, αλλά οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 11% έναντι 10,9%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατηγορία του γιαουρτιού φαίνεται ότι θα είναι πρώτη από το σύνολο των γαλακτοκομικών κατηγοριών που ο όγκος των πωλήσεων της θα περάσει σε θετικό έδαφος – ίσως αυτό το ενδεχόμενο να οφείλεται στο γεγονός ότι το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, το 23%, το κατέχουν πλέον τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI η μείωση του όγκου των πωλήσεων τον Απρίλιο ήταν μόλις 1,6% ένώ τον Μάρτιο ήταν 2,7% και ο τζίρος της υποκατηγορία του γιαουρτιού αυξήθηκε κατά 13,1% έναντι 12,5% τον προηγούμενο μήνα – το στραγγιστό γιαούρτι έχασε 2,1% έναντι 3% σε όγκο και αυξήθηκαν οι πωλήσεις του κατά 14,8% έναντι 14,4%.

Επίσης βελτίωση εμφανίζει και η υποκατηγορία της κρέμας γάλακτος, με την πτώση του όγκου να ανέρχεται στο 7,5% έναντι 6,1% τον Μάρτιο και ο τζίρο της αυξήθηκε κατά 15,4% έναντι 13,5% τον προηγούμενο μήνα. Τέλος, η υποκατηγορία του βουτύρου είναι η μόνη στην κατηγορία των γαλακτοκομικών προϊόντων που εμφανίζει αύξηση του όγκου των πωλήσεων και μείωση του τζίρου της. Ειδικότερα τον Απρίλιο ο όγκος της μειώθηκε κατά 11,4% έναντι 8% τον Μάρτιο και οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 6,3% έναντι 6,8% τον προηγούμενο μήνα. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

feta-galaktokomika
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ελληνική φέτα έπεσε... θύμα πιέσεων από τα ευρωπαϊκά σούπερ μάρκετ

Για χαμηλότερες τιμές εξαγωγής πιέζουν συνεχώς τα σούπερ μάρκετ της Ευρώπης τους Έλληνες παραγωγούς και το πρόβλημα μεταφέρεται στους κτηνοτρόφους. Αρνητικό πρόσημο στους όγκους πωλήσεων γαλακτοκομικών στην Ελλάδα.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην... κατηφόρα ο πληθωρισμός τροφίμων, ποια είναι η νέα πηγή κινδύνου

«Αποθέρμανση» των ανατιμήσεων παρατηρείται στους τελευταίους τιμοκαταλόγους που φτάνουν στα σούπερ μάρκετ, ενώ προβληματίζει η υποχρεωτική παράκαμψη της Διώρυγας του Σουέζ από τα εμπορικά πλοία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέος «πόλεμος» για το γάλα και μάχες των... σεντς στα σούπερ μάρκετ

Σε «κράχτη» για την προσέλκυση πελατών μετατρέπουν οι αλυσίδες το γάλα ιδιωτικής ετικέτας με τιμές ακόμη και κάτω του 1 ευρώ το λίτρο. Πίεση στις γαλακτοβιομηχανίες για τις τιμές των επώνυμων προϊόντων.