ΓΔ: 1996.23 0.44% Τζίρος: 235.08 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Διάδρομος σούπερ μάρκετ
Φωτο: Σούπερ Μαρκετ. Credit: Shutterstock

Χωρίς βασικά προϊόντα διατροφής η λίστα με τις μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ

Απογοητευμένοι οι καταναλωτές διαπιστώνουν ότι βασικά αγαθά όπως ελαιόλαδο, φρούτα, λαχανικά και κρέας απουσιάζουν από τη λίστα των 2.000 προϊόντων με μειωμένη τιμή στα σούπερ μάρκετ. Στους 1.356 οι κωδικοί ιδιωτικής ετικέτας.

Μία εβδομάδα μετά την επίσημη ανακοίνωση για την εφαρμογή των 2.000 κωδικών προϊόντων με μειωμένη τιμή στα σούπερ μάρκετ από το υπουργείο Ανάπτυξης και οι καταναλωτές διαπιστώνουν «μικρές διαφορές σε αδιάφορα προϊόντα» καθώς τα προϊόντα που «καίνε» τα εισοδήματα των νοικοκυριών απλά δεν είναι στη λίστα. 

Φρούτα, λαχανικά, κρέας (μόνο τρεις κωδικοί συσκευασμένοι), ψάρι, ελαιόλαδο απουσιάζουν. 

Μπορεί η κυβέρνηση να συνεχίζει τη μάχη για τη συγκράτηση των τιμών, δίνοντας έμφαση στα βασικά είδη διαβίωσης, όπως είπε ο υπουργός Ανάπτυξης, ωστόσο όμως αυτό δεν φτάνει στα νοικοκυριά. 

Μια ματιά στη λίστα - «γρίφο» του υπουργείου με τους 2.000 κωδικούς που έχουν μειωμένη τιμή στα σούπερ μάρκετ αρκεί για να δει κάποιος ότι η πλειοψηφία τους δεν είναι προϊόντα πρώτης ανάγκης που μπαίνουν στο καθημερινό τραπέζι των οικογενειών.

Λίστα με ελλείψεις 

Αναλυτικά η λίστα με τους 2.000 κωδικούς περιλαμβάνει 1.356 κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας και 824 κωδικούς με επώνυμα προϊόντα. Σημειώνεται ότι οι κωδικοί ιδιωτικής ετικέτας είναι ήδη σε χαμηλότερες τιμές από τα επώνυμα προϊόντα.

Όπως αναφέρει το υπουργείο οι 1.074 κωδικοί είναι τρόφιμα και οι 1.106 δεν είναι τρόφιμα. Μεταξύ των 2000 κωδικών οι 164 είναι απορρυπαντικά με τα 120 να είναι ιδιωτικής ετικέτας. 

Επίσης 158 είναι γλυκά και σοκολάτες με τα 90 να είναι ιδιωτικής ετικέτας. 226 είναι «διάφορα τρόφιμα» και 591 είναι είδη νοικοκυριού, 236 είδη προσωπικής υγιεινής. 56 είναι είδη πρωϊνού, γαλακτοκομικά είναι 23 και γιαούρτια επιδόρπια 30, μόλις 11 είναι έλαια και λίπη (όχι ελαιόλαδο), 38 ζυμαρικά, 89 κατεψυγμένα τρόφιμα, και 3 νωπό κρέας συσκευασμένο, κ.α.

Από την λίστα των 2000 κωδικών απουσιάζουν το ελαιόλαδο, προφανώς επειδή έχει πέσει η τιμή του σε χαμηλά επίπεδα σε σχέση με δύο χρόνια πριν, τα νωπά τρόφιμα, φρούτα, λαχανικά και φυσικά το κρέας οι τιμές του οποίου έχουν πάει στα ύψη και το ψάρι. Δηλαδή προϊόντα «πρώτης γραμμής» που αποτελούν ίσως την σημαντικότερη δαπάνη των νοικοκυριών και έχουν θέση στο καθημερινό τραπέζι των καταναλωτών. 

Παράλληλα αυτό που κάνει δύσκολο στους καταναλωτές την αναζήτηση των προϊόντων που είναι στη λίστα είναι ότι έχουν ανακοινωθεί αριθμοί κωδικών και οι εταιρείες που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία. Οι κωδικοί αναλυτικά για να ξέρει ο καταναλωτής ποιο προϊόν είναι σε έκπτωση δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα. Οπότε για να πάνε στο σούπερ μάρκετ πρέπει να ψάχνουν και να ρωτούν ποιοι είναι οι κωδικοί με μειωμένη τιμή.

Τι επισημαίνει η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας

Επίσης μια ματιά στις διευκρινήσεις που έδωσε η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας με ανακοίνωσή της την επόμενη ημέρα της ανακοίνωσης του υπουργείου Ανάπτυξης αρκεί για να καταλάβει κάποια πολύ ενδιαφέροντα πράγματα που το υπουργείο παρέλειψε να ξεκαθαρίσει. 

Όπως διευκρίνισε με ανακοίνωσή της η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας ως προς την εφαρμογή της εν λόγω πρωτοβουλίας:

  • Οι 2.000+ κωδικοί αφορούν συνολικά τους κωδικούς στους οποίους θα εφαρμοστεί μείωση τιμής σε όλα τα Σούπερ Μάρκετ της χώρας και σε αυτούς περιλαμβάνονται τόσο επώνυμα προϊόντα, όσο και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που διαθέτει η κάθε αλυσίδα.
  • Οι κωδικοί που συμπεριλαμβάνονται στην πρωτοβουλία και οι οποίοι θα έχουν μειωμένη τιμή, θα εμφανίζονται  στα ράφια των σούπερ μάρκετ σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα, ως το τέλος του χρόνου. Δηλαδή όλοι οι κωδικοί θα έχουν μειωμένη τιμή κάποια στιγμή ως το τέλος του χρόνου όχι από τώρα.
  • Η συλλογή των προϊόντων που θα έχουν μειωμένη τιμή, διαφέρει ανά Κατάστημα λόγω διαφορετικού μεγέθους και διαθέσιμου κωδικολογίου. Οπότε κάποιοι κωδικοί μπορεί να μην υπάρχουν και κάθε σούπερ μάρκετ θα έχει ένα μέρος από τους 2000+ κωδικούς όχι όλους.
  • Λόγω των παραπάνω σημείων και καθώς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας διαφοροποιούνται ανά αλυσίδα, δεν είναι εφικτό κάθε Κατάστημα να διαθέτει το σύνολο όλων των κωδικών.

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ 1.000 ΚΩΔΙΚΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΤΙΚΕΤΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΑ

ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

ΣΥΝΟΛΟ
 

ΚΩΔΙΚΟΙ

ΜΕΙΩΣΗ

ΚΩΔΙΚΟΙ 

ΜΕΙΩΣΗ

 

 
ΑΛΑΤΙ

6

5%

4

5% έως 8%

ΚΑΛΑΣ

10
ΑΛΕΥΡΙ

10

5% έως 6%

7

5% έως 12%

ELBISCO (ΑΛΛΑΤΙΝΗ)

17
ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ

41

5% έως 10%

1

5% 

 ΚΡΕΤΑ ΦΑΡΜΣ62

 


 


 

18

25% έως 30%

ΝΙΚΑΣ
 

 


 


 

2

2% έως 8%

ΥΦΑΝΤΗΣ
 
ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ

33

5% έως 18%

9

5% έως 8%

COCA-COLA 3E53
 

 

 

6

5% έως 8%

GREEN COLA 
 

 

 

5

5%

ΕΨΑ ΑΕ 
ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΑ/ΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΑ

120

4% έως 11%

11

5% έως 18%

ΕΛΑΪΣ-UNILEVER 168
 

 

 

17

3% έως 30%

SC JOHNSON 

 


 


 

5

3% έως 5%

COLGATE-PALMOLIVE
 
 

 

 

9

3% έως 5%

ΕΥΡΗΚΑ 
 

 

 

6

3% έως 8%

ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ 
ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ

4

5% έως 8%

4

5% έως 9%

FRIESLAND CAMPINA (ΝΟΥΝΟΥ)23
 

 

 

10

3% έως 9%

ΔΕΛΤΑ 
 

 

 

5

5% έως 13%

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ 
ΓΙΑΟΥΡΤΙΑ/ΕΠΙΔΟΡΠΙΑ

7

4% έως 6%

4

5% έως 8%

NUMIL30
 

 

 

3

3%

ΓΙΩΤΗΣ 
 

 

 

4

3%

ΔΕΛΤΑ 
 

 

 

3

5%

ΔΩΔΩΝΗ 
 

 

 

9

5% έως 13%

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ 
ΓΛΥΚΑ/ΣΟΚΟΛΑΤΕΣ

90

5% έως 12%

3

5% έως 8%

MARS158
 

 

 

4

5% έως 17%

MONDELEZ 
 

 

 

4

8%

OSCAR 
 

 

 

8

5% έως 8%

ΒΙΟΛΑΝΤΑ 
 

 

 

8

3% έως 5%

ΓΙΩΤΗΣ 
 

 

 

14

3% έως 8%

ΕΛΓΕΚΑ 
 

 

 

3

5% έως 9%

ΙΟΝ 
 

 

 

3

3%

ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ 
 

 

 

7

5% έως 8%

ΣΤΕΡΓΙΟΥ 
 

 

 

14

5% έως 8%

ΧΑΪΤΟΓΛΟΥ ΑΦΟΙ 
ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΡΟΦΙΜΑ

162

5% έως 14%

5

5% έως 8%

CONDITO226
 

 

 

7

8%

ΚΥΚΝΟΣ 
 

 

 

3

5% έως 8%

MARS 

 


 


 

4

4%

ΒΛΑΧΑΚΗΣ
 
 

 

 

3

5% έως 8%

ΕΛΑΪΣ-UNILEVER  
 

 

 

2

3%

ΓΙΩΤΗΣ 
 

 

 

10

3%

ΕΛΓΕΚΑ 
 

 

 

6

5%

ΚΑΛΑΣ 
 

 

 

3

5% έως 8%

ΜΙΝΕΡΒΑ 

 


 


 

2

12%

ΚΡΙ ΚΡΙ
 
 

 

 

2

3% έως 5%

ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ 
 

 

 

2

5% έως 8%

ΠΑΠΑΕΛΛΗΝΑΣ 
 

 

 

2

8%

ΧΑΪΝΑ ΑΦΟΙ 
 

 

 

10

5% έως 8%

ΧΑΪΤΟΓΛΟΥ ΑΦΟΙ 
 

 

 

3

5% έως 6%

NESTLE 
ΕΙΔΗ ΖΩΩΝ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ

40

5% έως 8%

8

5% έως 7%

MARS51
 

 

 

3

6% έως 9%

NESTLE 
ΕΙΔΗ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟΥ

496

5% έως 10%

4

3%

ΕΛΓΕΚΑ591
 

 

 

2

5%

ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ  

 


 


 

10

10%

BIG SOLAR
 

 


 


 

17

10%

EUROLAMP
 

 


 


 

50

10%

SIGNIFY
 

 


 


 

2

10%

TOSHIBA
 

 


 


 

10

10%

LENTBANS (OSRAM)
 
ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ

86

5% έως 10%

1

8%

ΑΤΟΜΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ236
 

 

 

6

3% έως 5%

BEIERSDORF 

 


 


 

13

5% έως 7%

COLGATE-PALMOLIVE
 
 

 

 

10

5% έως 8%

FARCOM 
 

 

 

5

5% έως 13%

HALEON 
 

 

 

15

3% έως 5%

KENVUE 
 

 

 

42

5% έως 9%

ΕΛΑΪΣ-UNILEVER  
 

 

 

24

3% έως 10%

ΓΡ ΣΑΡΑΝΤΗΣ 
 

 

 

2

3% έως 5%

ΕΛΓΕΚΑ 
 

 

 

2

3% έως 5%

ΜΕΓΑ 
 

 

 

2

5% έως 8%

ΠΑΠΑΕΛΛΗΝΑΣ 
 

 

 

27

3% έως 8%

ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ  
 

 

 

1

8%

ΦΙΛΝΤΙΣΗΣ 
ΕΙΔΗ ΠΡΩΙΝΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ

37

5% έως 10%

2

20% έως 23%

K22 GLOBAL TRADERS56
 

 

 

4

7%

ORGANIC 3S 
 

 

 

8

3% έως 5%

ΓΙΩΤΗΣ 
 

 

 

5

3%

ΕΛΓΕΚΑ 
ΕΛΑΙΑ/ΛΙΠΗ

6

5% έως 13%

1

16%

MEDOLIO11
 

 

 

4

5% έως 8%

ΜΙΝΕΡΒΑ 
ΖΥΜΑΡΙΚΑ

13

5%

6

3% έως 5%

BARILLA38
 

 

 

19

3% έως 13%

ΜΕΛΙΣΣΑ 
ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ

46

5% έως 20%

13

5% έως 8%

KALLIMANIS89
 

 

 

30

3% έως 6%

ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ 
ΚΑΦΕΣ

6

5% έως 7%

2

5% έως 8%

JACOBS DOUWE EGBERTS8
ΚΟΝΣΕΡΒΕΣ ΨΑΡΙΩΝ

11

5% έως 8%

15

5%

KALLIMANIS28
 

 

 

2

8%

ΠΑΠΑΕΛΛΗΝΑΣ 
ΝΩΠΟ ΚΡΕΑΣ

1

7%

 5% έως 7%

 ΝΙΤΣΙΑΚΟΣ3
ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ/ΒΟΥΤΥΡΟ

1

13%

5

3% έως 5%

FLORA FOOD9
 

 

 

3

5%

ΜΙΝΕΡΒΑ 
ΕΜΦΙΑΛΩΜΕΝΟ ΝΕΡΟ

1

5%

20

5% έως 28%

COCA-COLA 3E21
ΟΙΝΟΠΝΕΥΜΑΤΩΔΗ

1

5%

4

5%

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΕΛΛΑΡΙΑ9
 

 

 

2

5%

ΚΑΒΙΝΟ 

 


 


 

1

5%

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ AΠΟΣΤΑΓΜΑΤΩΝ
 

 


 


 

1

5%

ΔΙΟΝΥΣΟΣ ΟΙΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ABEE
 
ΟΣΠΡΙΑ

13

5% έως 7%

3

3%

3 ΑΛΦΑ16
ΠΑΝΕΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

 3

 3% έως 6%

3

4% έως 6%

ESSITY22
 

 

 

16

3% έως 5%

ΜΕΓΑ 
ΠΑΝΕΣ ΜΩΡΩΝ

4

5%

5

3% έως 5%

ΜΕΓΑ14
 

 

 

5

3% έως 5%

ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ 
ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΑΡΤΟΥ

27

5% έως 7%

2

10%

ALBEE S CORPORATE57
 

 

 

13

5% έως 20%

ELBISCO  
 

 

 

15

5% έως 19%

ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ 
ΡΟΦΗΜΑΤΑ

6

5% έως 7%

3

4% έως 6%

NUMIL19

 


 


 

8

5%

ΔΕΛΤΑ
 
 

 

 

2

5%

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ 
ΡΥΖΙ

11

5% έως 10%

1

13%

ΠΑΠΑΕΛΛΗΝΑΣ12
ΣΝΑΚΣ

30

5%

4

5% έως 8%

COCA-COLA 3E36
 

 

 

2

3%

ΓΙΩΤΗΣ 
ΤΟΜΑΤΟΠΟΛΤΟΣ

3

5%

9

5% έως 8%

ΚΥΚΝΟΣ14
 

 

 

2

5% έως 8%

ΜΙΝΕΡΒΑ 
ΤΥΡΙΑ

10

5% έως 23%

5

5% έως 10%

FRIESLAND CAMPINA34
 

 

 

6

3% έως 5%

ΕΛΓΕΚΑ 
 

 

 

1

5% έως 10%

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ 
 

 

 

12

5% έως 35%

ΟΠΤΙΜΑ 
ΧΑΡΤΙΚΑ

24

5% έως 8%

 

 

 24
ΧΥΜΟΙ

7

5% έως 7%

18

5% έως 6%

COCA-COLA 3E35
 

 

 

3

3% έως 5%

ΔΕΛΤΑ 
 

 

 

1

3%

ΕΛΓΕΚΑ 
 

 

 

4

5% έως 10%

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ 
 

 

 

2

5% έως 8%

ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΧΥΜΟΙ 
 

 

 

 

 

  
ΣΥΝΟΛΑ

1.356

 

824

 

2.180
 

ΤΡΟΦΙΜΑ: 1.074 ΚΩΔΙΚΟΙ

ΜΗ ΤΡΟΦΙΜΑ: 1.106 ΚΩΔΙΚΟΙ

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έφυγε το πλαφόν στα περιθώρια κέρδους, έρχεται ανταγωνισμός στα ράφια

Ένταση του ανταγωνισμού στα σούπερ μάρκετ περιμένουν οι παράγοντες της αγοράς από σήμερα, καθώς καταργείται το πλαφόν στα κέρδη και απελευθερώνεται η τιμολογιακή πολιτική των επιχειρήσεων.
Καλάθι σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άρχισε η μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ, τι συμβαίνει με τα τρόφιμα

Η υποχώρηση των τιμών στις τρεις κατηγορίες προϊόντων ήταν 0,1% στο οκτάμηνο. Όμως, προήλθε από τις μειώσεις σε είδη προσωπικής υγιεινής και σπιτιού, ενώ στα τρόφιμα καταγράφεται μικρή αύξηση 0,7%.
Τάκης Θεοδωρικάκος επίσημος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.