ΓΔ: 1407.03 -0.97% Τζίρος: 71.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

«Βουτιά» κατανάλωσης γαλακτοκομικών, αρχίζουν μείωση τιμών οι εταιρείες

«Ψαλίδι» έως και 16% από την Όλυμπος στις τιμές των προϊόντων της, στην ίδια κατεύθυνση εξετάζουν να κινηθούν και άλλες εταιρείες. Οι μεγάλες ανατιμήσεις συμπίεσαν κατά 6,8% τον όγκο των πωλήσεων τον Μάρτιο.

Σε αδιέξοδο οδηγείται ο κλάδος των γαλακτοκομικών προϊόντων, λόγω της συνεχιζόμενης μείωσης της κατανάλωσης. Οι διοικήσεις των εταιρειών πλέον ανακρούουν πρύμναν στην τιμολογιακή τους πολιτική, παρά το γεγονός ότι με την είσοδο του 2023 έστειλαν στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ του νέους τιμοκαταλόγους με ανατιμήσεις που ήταν πάνω από 15%.

Διαπιστώνοντας το αδιέξοδο που δημιουργούσε η «βουτιά» της κατανάλωσης, οι βιομηχανίες επιχειρούν την ενίσχυση των προσφορών, προκειμένου να δελεάσουν τους ασθενούντες οικονομικά καταναλωτές, ενώ παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, κάνουν και δεύτερες σκέψεις για την έκδοση νέων τιμοκαταλόγων με μειώσεις τιμών.

Ήδη, χθες, η Όλυμπος έστειλε στις αλυσίδες νέους καταλόγους με μειώσεις τιμών 5% - 16% σε 18 προϊόντα, που θα τεθούν σε ισχύ στις 2 Μαΐου και αναμένεται να κινηθούν στην ίδια κατεύθυνση και άλλες βιομηχανίες.

Η συνεχιζόμενη μείωση του όγκου των πωλήσεων, έχει άμεση συνέπεια στην διαμόρφωση των τιμών παραγωγού. Δηλαδή, οι τιμές στις οποίες αγοράζουν οι γαλακτοβιομηχανίες από τους κτηνοτρόφους συνεχίζουν να μειώνονται, επιτείνοντας το οικονομικό πρόβλημα που ήδη αντιμετωπίζουν, ενώ αντιθέτως οι τιμές των ζωοτροφών παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.

Τα στοιχεία του Μαρτίου, που δημοσιεύει σήμερα το BD, και αφορούν στην εξέλιξη της αγοράς των γαλακτοκομικών είναι απολύτως ενδεικτικά της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την IRI, ενώ μειώθηκε κατά 6,8% ο όγκος των πωλήσεων, αντιθέτως η αξία τους αυξήθηκε κατά 12,3%!  Η κατανάλωση του παστεριωμένου γάλακτος μειώθηκε κατά 3,6%, ενώ η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 12,6 –τούτο πρακτικά σημαίνει ότι οι ανατιμήσεις που έγιναν ξεπέρασαν το 10%.

Η κατανάλωση του γάλακτος υψηλής παστερίωσης μειώθηκε κατά 6,5% -πρόκειται έτσι κι αλλιώς για ακριβότερο προϊόν– ενώ ο τζίρος του αυξήθηκε κατά 12,5%. Τη μεγαλύτερη πτώση στην κατανάλωση παρουσίασε το γάλα εβαπορέ, που εμφάνισε μείωση 12% (!) ενώ παράλληλα οι πωλήσεις του αυξήθηκαν επίσης κατά 12%.

Στην κατηγορία των τυροκομικών προϊόντων, ο όγκος της κατανάλωσης μειώθηκε κατά 5,2%, ενώ αντιθέτως ο τζίρος τους αυξήθηκε κατά 13,2%. Τον πρώτο λόγο στην κατηγορία συνεχίζει να τον έχει η φέτα – που η μεγάλη εξαγωγική ζήτηση συνεχίζει να διατηρεί σε υψηλά επίπεδα τις τιμές.

Έτσι η λεγόμενη κατηγορία των «λευκών τυριών» - συμπεριλαμβάνεται και το παραγόμενο από αγελαδινό γάλα που φέρει την επωνυμία «λευκό τυρί», και το οποίο λόγω της χαμηλής τιμής του έχει κατορθώσει να αποσπάσει σημαντικούς όγκους πωλήσεων – «είδε» τους όγκους της να μειώνονται κατά 5,6% και την αξία των πωλήσεων να αυξάνεται κατά 16,6%.

Αντίθετα τα «κίτρινα τυριά», με προεξάρχον το τυρί γκούντα, είχαν μείωση 5,1% και αύξηση πωλήσεων κατά 10,9%. Στην κατηγορία του γιαουρτιού οι ανατιμήσεις είναι επίσης ισχυρές. Συνολικά η κατηγορία είχε μείωση του όγκου κατά 2,7% και αύξηση των πωλήσεων κατά 12,5% - το στραγγιστό γιαούρτι, που βρίσκεται στην πρώτη θέση των καταναλωτικών προτιμήσεων είχε μείωση του όγκου κατά 3% και αύξηση της αξίας των πωλήσεων κατά 14,4%.

Επίσης η κρέμα γάλακτος έχασε το 7,5% του όγκου της, αλλά αύξησε τις πωλήσεις της κατά 13,5%. Και, τέλος, η συνολική αγορά του βουτύρου έχασε το 8% του όγκου της και αύξησε τις πωλήσεις της κατά 6,8%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξέσπασε πόλεμος τιμών των σούπερ μάρκετ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ανοικτή επίθεση Lidl με συγκρίσεις τιμών σε προϊόντα private label και μειώσεις τιμών σε 80 προϊόντα. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να παρασύρει χαμηλότερα και τις τιμές στα επώνυμα προϊόντα.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από τον Απρίλιο έγινε η πρώτη μείωση τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Το ποσοστό της μείωσης ήταν 0,1%, σύμφωνα με την έρευνα της Circana, ενώ αυξήθηκαν ο όγκος και η αξία των πωλήσεων. Αυξήθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και διαμορφώθηκε στο 27,1%.