ΓΔ: 1399.87 0.16% Τζίρος: 10.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:07:00 DATA
Karamanlis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
Φωτο: Menelaos Myrillas / SOOC

Κ. Καραμανλής: Το 2028 η σύνδεση του ΟΛΘ με το σιδηροδρομικό δίκτυο

Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μέχρι σήμερα απαιτούνταν 16 χρόνια για την ολοκλήρωση ενός σιδηροδρομικού έργου και υπογράμμισε ότι η σύνδεση με το δίκτυο θα αναδείξει τα λιμάνια της Β. Ελλάδας.

Τη συμβολή του συζητούμενου νομοσχεδίου στην επιτάχυνση των σιδηροδρομικών έργων και στην ανάδειξη των λιμένων της βόρειας Ελλάδας σε κόμβους μεταφορών και υποδομών στη βαλκανική χερσόνησο, ανέδειξε ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής στη Βουλή, μιλώντας επί του νομοσχεδίου για τις αστικές και υπεραστικές μεταφορές, και ειδικότερα για τις διατάξεις που αφορούν στον διαχωρισμό της ΕΡΓΟΣΕ από τον ΟΣΕ.

«Με την παρούσα κατάσταση, χρειαζόμασταν σχεδόν 16 χρόνια για ένα σιδηροδρομικό έργο, και μετά λέγαμε, γιατί η χώρα δεν έπαιξε το ρόλο της στη βιομηχανία των συνδυασμένων μεταφορών…» είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε ότι «αναγνωρίσαμε εξ αρχής ότι η κατάσταση δεν προχωρά άλλο: εάν θέλουμε να δούμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να συνδέεται σιδηροδρομικά, ώστε να γίνει λιμάνι εξόδου όλων των προϊόντων από την βαλκανική, δηλαδή να γίνει ένα getaway port, πρέπει να κάνουμε το αυτονόητο. Τη σιδηροδρομική σύνδεση του. Αλλά όχι σε 15 χρόνια» τόνισε.

Σημείωσε ότι η κυβέρνηση έχει δημοπρατήσει το έργο, και έως το τέλος του 2028 θα είναι έτοιμο, επειδή ερχόμαστε με τη διαδικασία τη μελετοκατασκευής. «Με το κλειδί στο χέρι» δηλαδή, ώστε το έργο να τελειώσει με ένα κοινοπρακτικό σχήμα, και όχι με κατακερματισμό των εργολαβιών, για να γίνονται τα έργα στην ώρα τους, με βάση τους προϋπολογισμούς και με βάση τους διαγωνισμούς, είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Επισήμανε μάλιστα ότι η χώρα μας, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, έχει «ένα μικρό παράθυρο ευκαιρίας. Εάν αυτά τα έργα δεν γίνουν στα επόμενα 6 χρόνια, η χώρα θα χάσει το πολύ σημαντικό "τρένο", να παίξει ρόλο σοβαρού κέντρου υποδομών και μεταφορών της περιοχής», είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε: «Πώς θα συνδέσουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, έργα που έχουν δημοπρατηθεί -την πεδινή σιδηροδρομική Εγνατία- και μετά με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας; Πώς θα γίνει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ένα λιμάνι κόμβος μεταφορών και υποδομών, και άρα κόμβος ενεργειακός για τη ευρύτερη περιοχή; Με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, καταφέρνουμε να παρακάμψουμε τα στενά. Επομένως δίνουμε εναλλακτική δίοδο για πολλά προϊόντα, να βρουν είσοδο και έξοδο από το λιμάνι Αλεξανδρούπολης».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

traino-sididromos-erga
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στις 24 Νοεμβρίου υπογράφεται η σύμβαση για το σιδηροδρομικό έργο Αίγιο - Ρίο

Προβλέπεται η κατασκευή τριών σιδηροδρομικών σταθμών Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα και Ρίο και η κατασκευή τεσσάρων σιδηροδρομικών στάσεων Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες και 'Αγιος Βασίλειος.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εντός χρονοδιαγραμμάτων οι επενδύσεις στη Θεσσαλονίκη σε αεροδρόμια, λιμάνι και σιδηρόδρομο

«Το επενδυτικό πρόγραμμα της Fraport συνεχίζεται κανονικά παρά την πανδημία του κορονοϊού», επισήμανε ο επικεφαλής της, A. Zinell, σημειώνοντας πως στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης υλοποιήθηκαν έργα 90 εκατ. ευρώ, που ολοκληρώνονται τέλος του 2020.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καταλύτες για το νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας η ανάπτυξη Logistics

O  Εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), Βασίλης Μάμαλης, υπογράμμισε τις μεγάλες επενδύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη για τον εκσυγχρονισμό των λιμένων της χώρας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι προκλήσεις των κυβερνο - απειλών και η σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού

Στις προκλήσεις που δημιουργεί το συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο των κυβερνο-απειλών αναφέρθηκε ο ο Σπύρος Νικολάου, Διευθυντής Τμήματος Τεχνολογιών, Πληροφορικής, Επικοινωνιών και Ψηφιακού Μετασχηματισμού της ΟΛΘ.