ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
staikouras
Φώτο: George Vitsaras / SOOC

Χρ. Σταϊκούρας: Επτά δράσεις για την πράσινη μετάβαση της οικονομίας

Η ελληνική οικονομία επέδειξε αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα και ισχυρή δυναμική, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τόνισε ο υπουργός Οικονομικών.

«Η Ελλάδα διαθέτει αδιαμφισβήτητα τη δυνατότητα να αναδειχθεί μέσα από τη νέα δυναμική που διαμορφώνεται στον διεθνή επιχειρηματικό και επενδυτικό χάρτη», ανέφερε, μεταξύ των άλλων, ο υπουργός Οικονομίας Χρήστος Σταϊκούρας κατά την εναρκτήρια ομιλία της δεύτερης ημέρας συνεδρίου Green Deal του ΤΕΕ για τις πράσινες υποδομές.

Όπως είπε: «παρά τις απρόσμενες, εξωγενείς, πολυεπίπεδες κρίσεις που βιώνουμε, η ελληνική οικονομία επέδειξε αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα και ισχυρή δυναμική, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που την κατατάσσουν, βραχυπρόθεσμα και μεσομακροπρόθεσμα, στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Ευρωζώνης». Μάλιστα, επεσήμανε την «ιστορική απόφαση του Eurogroup στο Λουξεμβούργο για την έξοδο της Ελλάδας από το καθεστώς Ενισχυμένης Εποπτείας και την επιστροφή της - μετά από 12 χρόνια - στην ευρωπαϊκή κανονικότητα».

Ειδικότερα, ο υπουργός ανέλυσε τον σχεδιασμό και την υιοθέτηση επτά δράσεων για την έγκαιρη και αποτελεσματική πράσινη μετάβαση της οικονομίας, προωθώντας ως αναγκαία προϋπόθεση ένα μοντέλο υπεύθυνης επιχειρηματικής διακυβέρνησης. Όπως έκανε γνωστό ο κ. Σταϊκούρας:

1ον. Το πρόγραμμα «Ελλάδα 2.0»

«Σχεδιάστηκε και υλοποιείται σε αρμονία με την Ατζέντα 2030 του Ο.Η.Ε., στοχεύοντας στην ανάδειξη ενός νέου προτύπου για τη χώρα. Πρότυπο που θα οδηγήσει στην επίτευξη ισχυρής ανάκαμψης και διατηρήσιμης οικονομικής ανάπτυξης, χωρίς αποκλεισμούς, μέσα από μεταρρυθμίσεις και επενδύσεις που προωθούν την πράσινη οικονομία, την καινοτομία και τον ψηφιακό μετασχηματισμό, την ενδυνάμωση της κοινωνικής αλληλεγγύης και δικαιοσύνης. Όπως έκανε γνωστό, το 37% των δαπανών τους αφορούν στο κλίμα και το 20% στην προώθηση της ψηφιακής μετάβασης των ιδιωτικών επιχειρήσεων».

2ον. Εργαλεία και φορολογικές πολιτικές

«Δράσεις που υποστηρίζουν την επανακατεύθυνση των πόρων της οικονομίας υπέρ της πράσινης μετάβασης. Πρόσφατα χορηγήσαμε κίνητρο προσαυξημένης έκπτωσης κατά 100% σε δαπάνες μικρομεσαίων επιχειρήσεων που αφορούν σε πράσινη οικονομία, ενέργεια και ψηφιοποίηση , ενισχύοντας περαιτέρω την παροχή φορολογικών κινήτρων για επενδύσεις σε αυτούς τους - καίριους για τη βιώσιμη ανάπτυξη - τομείς», ανέφερε.

3ον. Βιώσιμη Χρηματοδότηση

«Σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, προωθούμε την αναβάθμιση της ελληνικής κεφαλαιαγοράς μέσα και από την ενίσχυση των τομέων «βιώσιμης χρηματοδότησης» και Fintech. Παράλληλα, δρομολογούμε έργο τεχνικής βοήθειας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την κατάρτιση «Εθνικής Στρατηγικής για τη Βιώσιμη Χρηματοδότηση» μέσω του σχεδιασμού των κατάλληλων χρηματοδοτικών εργαλείων για την κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού προς την πράσινη μετάβαση».

4ον. Ομάδα Εργασίας για τη Βιώσιμη Χρηματοδότηση και την Πράσινη Οικονομική Μετάβαση

«Παράλληλα με τη συστηματική συνεργασία μας με τους ευρωπαϊκούς και διεθνείς θεσμούς, το υπουργείο Οικονομικών έχει συστήσει ομάδα εργασίας - στην οποία συμμετέχουν η Τράπεζα της Ελλάδος, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, η Ελληνική Ένωση Τραπεζών καθώς και έγκριτοι πανεπιστημιακοί και εμπειρογνώμονες του ιδιωτικού τομέα - θα προχωρήσει εντός των επόμενων μηνών στην κατάρτιση στρατηγικών κατευθύνσεων, με στόχο την ανάδειξη των ενδεδειγμένων βιώσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων και οικονομικών πολιτικών για την πράσινη μετάβαση της πραγματικής οικονομίας, με ιδιαίτερη αναφορά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις».

5ον. Διαφάνεια και τη βιωσιμότητα στην εταιρική διακυβέρνηση

«Ήδη από το 2020 - και εν μέσω παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης - με το νόμο 4670 προωθήσαμε την αναμόρφωση, την ενίσχυση και τον εκσυγχρονισμό της Εταιρικής Διακυβέρνησης των Ανωνύμων Εταιρειών και της Αγοράς Κεφαλαίου, προάγοντας με το νέο αυτό πλαίσιο τη διαφάνεια και τη βιωσιμότητα στην εταιρική διακυβέρνηση», είπε ο κ. Σταϊκούρας

6ον. Υιοθέτηση του «πράσινου» προϋπολογισμού

«Συνεχίζουμε και επιταχύνουμε την ενσωμάτωση της κλιματικής διάστασης στον σχεδιασμό και την αποτύπωση της δημοσιονομικής πολιτικής. Συγκεκριμένα, ήδη από τον Μάρτιο του 2020 το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους συνεργάζεται με τον ΟΟΣΑ για την σταδιακή υιοθέτηση του «πράσινου» προϋπολογισμού. Ο δε Κρατικός Προϋπολογισμός του 2021 αποτέλεσε τον πρώτο με ρητή αναφορά στην κλιματική διάσταση. Το επόμενο βήμα αποτελεί η ενσωμάτωση των κλιματικών παραμέτρων στη μεθοδολογία του Προϋπολογισμού Επιδόσεων».

7ον. Κρατικό «πράσινο» ομόλογο εντός του 2022

«Σχεδιάζουμε την έκδοση κρατικού πράσινου ομολόγου εντός του 2022, υπό την προϋπόθεση ύπαρξης των κατάλληλων οικονομικών συνθηκών».

«Οι επτά προαναφερόμενες δράσεις εστιάζουν στη διαμόρφωση και εφαρμογή στρατηγικών βιώσιμης μακροοικονομικής, επενδυτικής και χρηματοοικονομικής πολιτικής και την ενσωμάτωση της κλιματικής διάστασης στη χάραξη της δημοσιονομικής πολιτικής. Για να πετύχουμε μια διατηρήσιμη, αειφόρο ανάπτυξη απαιτείται τόλμη και διορατικότητα. Με "πυξίδα" την εφαρμογή συνεκτικών πολιτικών. Διαμορφώνουμε ένα νέο παραγωγικό και αναπτυξιακό πρότυπο κοινωνικά δίκαιο, σύγχρονο, εξωστρεφές, ανταγωνιστικό, φιλικό προς τις επενδύσεις, τη γνώση και την καινοτομία, με σεβασμό στο περιβάλλον. Πρότυπο το οποίο θα αποτελέσει το εφαλτήριο για την επίτευξη ισχυρής, βιώσιμης, έξυπνης και χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς ανάπτυξης», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα 3 δισ. ευρώ το κόστος της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης

«Το άλλο Σάββατο, στις 30/11, παραδίδουμε στην κοινωνία ένα υπερσύγχρονο μετρό, με 13 σταθμούς μήκους 9,6 χλμ που θα εξυπηρετεί σε ημερήσια βάση περίπου 250.000 συμπατριώτες μας» είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΑΣΘ: Έφτασαν τα πρώτα 15 από τα συνολικά 41 καινούρια λεωφορεία

Τα 15 λεωφορεία που επιθεώρησε ο κ. Σταϊκούρας, ο οποίος συνοδευόταν από τη Γενική Γραμματέα Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα, είναι καινούργια και, μαζί με ακόμα 26, θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Το καλοκαίρι του 2027 η παράδοση του άξονα Μπράλος – Άμφισσα

«Πρόκειται για έναν οδικό άξονα που εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας» επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΑΣΘ: Σε 0,60 λεπτά το εισιτήριο από τον Δεκέμβριο και για έξι μήνες

«Από την 1η Ιανουαρίου του 2025 τα μισά λεωφορεία του ΟΑΣΘ θα είναι νέα οχήματα - δηλαδή ανανέωση του στόλου κατά 50% μέσα σε ενάμιση έτος» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.