ΓΔ: 1396.95 -0.05% Τζίρος: 62.19 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:46:30 DATA

Αύξηση 25% για τα ταξί μετά το άλμα στις τιμές των καυσίμων

Μετά από 13 χρόνια οι οδηγοί ταξί πέτυχαν την πρώτη αύξηση κομίστρου και πλέον η ελάχιστη αποζημίωση ορίζεται στα 4 ευρώ, ενώ αυξάνεται στα 40 ευρώ η διαδρομή από και προς το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».

Την πρώτη αύξηση κομίστρου μετά από 13 χρόνια πέτυχαν οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί στις συζητήσεις που είχαν με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών με την ελάχιστη αποζημίωση να αυξάνεται στα 4 ευρώ, ενώ ανεβασμένες θα είναι και οι χρεώσεις για τις μετακινήσεις προς και από το αεροδρόμιο.

Οι αυτοκινητιστές είχαν εκφράσει τις ανησυχίες τους εδώ και καιρό αναφέροντας πως ο κάθε οδηγός ταξί έχει καταβάλει από την αρχή του έτους περισσότερα από 2.500 ευρώ για καύσιμα, πληρώνοντας πανάκριβα την ενεργειακή κρίση, ζητώντας από την κυβέρνηση να πάρει συγκεκριμένα μέτρα και είχαν καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις όπου η πρόταση για την πτώση της σημαίας ήταν στα 2,5 ευρώ, της μονής ταρίφας στα 0,82 ευρώ και της ελάχιστης διαδρομής στα 4 ευρώ.

Οι νέες τιμές των διαδρομών στα ταξί

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΑΤΑ η εκκίνηση πτώση της σημαίας είναι πλέον στα 1,80 ευρώ από 1,19 ευρώ που ήταν, ενώ η τιμή της μονής ταρίφας (μετακίνηση εντός της περιμετρικής ζώνης) διαμορφώνεται στα 0,90 ευρώ από 0,68 ευρώ. Η διπλή ταρίφα από το 1,19 ευρώ ανέβηκε στο 1,25 ευρώ.

Οι μετακινήσεις από και προς το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» από τα 35 ευρώ θα κοστίζουν πλέον 40 ευρώ από το κέντρο, ενώ με τη διπλή ταρίφα (ώρες 00:00-05:00) η τιμή της διαδρομής θα είναι στα 55 ευρώ από 49 ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα. Για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» οι αντίστοιχες τιμές είναι στα 24 και 32 ευρώ, ενώ για το αεροδρόμιο της Καβάλας η ταρίφα ορίστηκε στα 40 ευρώ.

Οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί είχαν στείλει επιστολή στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών πριν από μερικές ημέρες, υποστηρίζοντας πως «εάν δεν υιοθετούν τα ανωτέρω μέτρα», είναι «μονόδρομος» οι αυξήσεις στα τιμολόγια/κόμιστρα. Το ΣΑΤΑ στην επιστολή του ζητούσε:

  • Άμεση οικονομική ενίσχυση 300 ευρώ ανά όχημα/μήνα για όσο διάστημα διαρκεί η ενεργειακή κρίση.
  • Μείωση του ΦΠΑ στα καύσιμα από 24% στο 13% για όσο διάστημα διαρκεί η ενεργειακή κρίση.
  • Μείωση του ΕΦΚ από 0,7 ευρώ/λίτρο στο 0,5 ευρώ/λίτρο.

Πιο ακριβή γίνεται και η κούρσα μέσω BEAT

Σύμφωνα με ανακοίνωση της BEAT από σήμερα 16 Ιουνίου το μεσημέρι, η εφαρμογή θα ξεκινήσει να χρεώνει επιπλέον τους πελάτες με ένα ποσό που φτάνει μέχρι και τα 2 ευρώ ως «κόστος προ-μίσθωσης». 

Η BEAT εκφράζει την πεποίθηση πως αυτή η μικρή επιβάρυνση του πελάτη θα βοηθήσει την εξυπηρέτησή του, ενώ θα συνεισφέρει εν μέρει στην εξισορρόπηση της τεράστιας αύξησης των τιμών των καυσίμων και άλλων λειτουργικών εξόδων που καλείται να αντιμετωπίσει ο οδηγός.

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η εταιρεία, «το υψηλό πλέον κόστος λειτουργίας ενός ταξί σε συνδυασμό με μια από τις χαμηλότερες τιμές ταξί στην Ευρώπη και τη συνειδητή επιλογή του ΒΕΑΤ να αποδίδει φόρους στο ελληνικό κράτος και όχι στο εξωτερικό, καθιστούν αναγκαία μια αλλαγή».

Γι αυτό και σε όλες τις κλήσεις ταξί μέσω του ΒΕΑΤ θα υπάρχει κόστος προμίσθωσης από €1,92 έως €2. «Αυτή η αλλαγή θα ενισχύσει το εισόδημα των οδηγών και θα μας επιτρέψει να εξυπηρετήσουμε περισσότερους πελάτες. Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε στενά την αγορά αξιολογώντας συνεχώς την απόφαση αυτή και τα αποτελέσματα της, ώστε να προβούμε έγκαιρα σε τυχόν αναπροσαρμογές εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο ή το επιβάλλουν τυχόν νέες ρυθμιστικές αποφάσεις για το κόστος υπηρεσιών ταξί» σημειώνει η εταιρεία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μάχη των ταξί με την Uber στους χρυσούς προορισμούς για τον τουρισμό

Η αμερικανική πλατφόρμα έχει εισέλθει δυναμικά στην παροχή εποχικών υπηρεσιών σε μεγάλα παραθεριστικά κέντρα και οι οδηγοί ταξί την κατηγορούν για αθέμιτο ανταγωνισμό και λειτουργία έξω από το νόμιμο πλαίσιο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΑΣΘ: Έφτασαν τα πρώτα 15 από τα συνολικά 41 καινούρια λεωφορεία

Τα 15 λεωφορεία που επιθεώρησε ο κ. Σταϊκούρας, ο οποίος συνοδευόταν από τη Γενική Γραμματέα Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα, είναι καινούργια και, μαζί με ακόμα 26, θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέο θεσμικό πλαίσιο για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών πρατηρίων

Με την ανάπτυξη σύγχρονων και ασφαλών εγκαταστάσεων καυσίμων, εξασφαλίζεται η παροχή ποιοτικότερων υπηρεσιών προς τους πολίτες, ενώ ταυτόχρονα ενισχύεται η περιβαλλοντική υπευθυνότητα.
Οπτικη Ινα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεπερνά ακόμη και τον ένα μήνα η αναμονή για μια σύνδεση τηλεφώνου

Τα δίκτυα εκσυγχρονίζονται, αλλά οι χρόνοι ολοκλήρωσης νέων συνδέσεων γυρίζουν στο παρελθόν. Στην Αττική το μεγαλύτερο πρόβλημα. Πόσο χρειάζονται οι πάροχοι για να ανταποκριθούν σε παράπονα.