Η Northvolt κατέθεσε αίτηση για προστασία από την πτώχευση στις ΗΠΑ μετά την απέλπιδα προσπάθεια να εξασφαλίσει χρηματοδότηση διάσωσης, η οποία απέτυχε, αφήνοντας την προβληματική κατασκευάστρια μπαταριών με μετρητά μόλις μιας εβδομάδας στους λογαριασμούς της.
Ο σουηδικός προμηθευτής ηλεκτρικών οχημάτων θα επιδιώξει να αναδιαρθρωθεί βάσει του κεφαλαίου 11 του πτωχευτικού κώδικα, ανέφερε σε ανακοίνωσή του την Πέμπτη. Η Northvolt διέθετε περίπου 30 εκατομμύρια δολάρια σε διαθέσιμα μετρητά, όπως ανέφερε στην κατάθεσή της, και 5,84 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρέος.
Το ποσό αυτό την καθιστά μία από τις πιο υπερχρεωμένες εταιρείες που κατέθεσαν αίτηση πτώχευσης στις ΗΠΑ φέτος, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg. Ακολουθεί από κοντά η Intrum AB, μια άλλη σουηδική εταιρεία που κατέθεσε παρόμοια αίτηση την περασμένη εβδομάδα.
Η Northvolt αποφάσισε να ακολουθήσει τη νομική οδό των ΗΠΑ για να παράσχει ένα γνωστό πλαίσιο για τους υφιστάμενους επενδυτές και τρίτους που έχουν δείξει ενδιαφέρον για την παροχή χρηματοδότησης.
Η κίνηση αυτή επισφραγίζει μήνες συνομιλιών με τους ιδιοκτήτες, τους πελάτες και τους πιστωτές για να βρεθεί ένας τρόπος για να προχωρήσει η ιδιωτική εταιρεία κατασκευής μπαταριών, αφού τα κεφάλαια τελείωσαν. Η Northvolt μείωσε το ένα τέταρτο του εργατικού δυναμικού της και ακύρωσε τα σχέδια επέκτασης σε μια προσπάθεια να ξεπεράσει τη στενότητα ρευστότητας που εντάθηκε το φθινόπωρο, αφού έχασε ένα βασικό συμβόλαιο και δεν μπόρεσε να αντλήσει ένα πράσινο δάνειο ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η εταιρεία θεωρούνταν πρότυπο για τις ευρωπαϊκές ελπίδες να δημιουργηθεί μια ανεξάρτητη αλυσίδα εφοδιασμού για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που θα αντιμετώπιζε την κυριαρχία των καθιερωμένων κινεζικών και νοτιοκορεατικών κατασκευαστών.
Η Northvolt Ett, το εργοστάσιο-ναυαρχίδα κοντά στον Αρκτικό Κύκλο στη Σουηδία, θα λειτουργεί κανονικά κατά τη διάρκεια της αναδιοργάνωσης. «Η εταιρεία θα συνεχίσει να πραγματοποιεί παραδόσεις στους πελάτες, ενώ θα εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της προς τους κρίσιμους προμηθευτές και την καταβολή των μισθών στους εργαζόμενους», αναφέρεται.
Εγγύηση
Μέσω της δικαστικής διαδικασίας, η Northvolt θα έχει πρόσβαση σε περίπου 145 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά ως εγγύηση, δήλωσε η εταιρεία. Η Scania CV AB, η μονάδα κατασκευής φορτηγών της Volkswagen AG και βασικός πελάτης της Northvolt, δήλωσε ξεχωριστά στο Bloomberg ότι θα παράσχει 100 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση οφειλέτη υπό κατοχή.
Ο αμερικανός δικαστής Alfredo Perez δήλωσε κατά τη διάρκεια ακρόασης την Πέμπτη ότι θα εγκρίνει το αίτημα της Northvolt να αρχίσει να αξιοποιεί τη χρηματοδότηση της πτώχευσης και άλλα δάνεια για την κάλυψη των μισθών και των εξόδων των εργαζομένων κατά τη διάρκεια του Κεφαλαίου 11. Μετά τις ανακοινωθείσες περικοπές θέσεων εργασίας, η Northvolt εξακολουθεί να απασχολεί περίπου 6.400 υπαλλήλους στη Σουηδία, την Πολωνία και τις ΗΠΑ.
Οι θυγατρικές της Northvolt που είναι υπεύθυνες για τα σχεδιαζόμενα εργοστάσια στη Γερμανία και τον Καναδά παραμένουν εκτός της διαδικασίας του Κεφαλαίου 11, αν και η εταιρεία δήλωσε ότι τα έργα αυτά θα αναβληθούν.
Οι ελπίδες της είναι πλέον προσκολλημένες σε έναν γενικότερο στόχο. «Να συνεργαστεί με έναν ή περισσότερους μακροπρόθεσμους στρατηγικούς ή χρηματοοικονομικούς επενδυτές», σύμφωνα με τον Scott Millar, ανώτερο διευθύνοντα σύμβουλο της Teneo, του χρηματοοικονομικού συμβούλου της Northvolt.